Visa fullständig version : Vilken kroppsfettprocent har jag? (Bild)
Jag har inte tillgång till några bra mätinstrument, så jag tänkte be om era gissningar istället;). Helst seriösa svar, och realistiska.
Första bilden är utan anspänning, den andra med. Har lite pump kvar då jag tränade tidigare på dagen.
/Johan
Jag är långt ifrån någon expert men kanske 12% +-2%
Tycker de ser ut att va runt 10 % men ja e inte heller nån expert ..
12% skulle jag tippa, 15 tror jag absolut är för högt och 10 för lågt, men alla är vi också olika.
Jacksatan
2008-11-15, 19:20
aldrig fattat varför det ska vara intressant vilken fett % man har. Det är väl hur det ser ut som är intressant.
som folk säger..runt 12%-13% skulle jag jag tippa. Sen självklart e det hur man ser ut som är det det "viktiga". Men bf e ändå väldigt intressant! =)
Innebär kroppsfettprocent hur stor andel av den totala vikten som består av fett? Eller är det bara underhudsfett man räknar på?
OT:
Sjukt vad lik oscar från Johnossi du är, men det har du säkert hört förut :D Det är en komplimang förresten.
http://www.karreraklub.de/lido/images/stories/johnossi_09-02-07_2.jpg
Anton Fräs
2008-11-16, 21:53
12-15% men som sagt, det är ju bara en uppskattning..
Jag har inte tillgång till några bra mätinstrument, så jag tänkte be om era gissningar istället;). Helst seriösa svar, och realistiska.
Första bilden är utan anspänning, den andra med. Har lite pump kvar då jag tränade tidigare på dagen.
/Johan
Längd/vikt?
Jag skulle gissa på runt/strax över 10 %. 15 % är alldeles för mycket, jag fick mitt kroppsfett mätt professionellt i speciell scanner för några månader sedan (som del i en kosttillskottsstudie), och då hade jag 15 %, med flabb på magen (se min journal här på forumet). OzyKing har både ådror och rutor, vilket jag absolut inte hade.
Det på bilderna är i alla fall inga 15% utan en bra bit lägre.
Innebär kroppsfettprocent hur stor andel av den totala vikten som består av fett? Eller är det bara underhudsfett man räknar på?
Hela kroppsvikten
Tack så mycket för alla svar! Nu har jag iaf en lite bättre uppfattning.
OT:
Sjukt vad lik oscar från Johnossi du är, men det har du säkert hört förut :D Det är en komplimang förresten.
http://www.karreraklub.de/lido/images/stories/johnossi_09-02-07_2.jpg
Haha! Tack. Ja det stämmer faktiskt. Är ny här så jag har inte hört det förut, vet inte ens vem det är.
polka_griis
2008-11-18, 21:27
Hela kroppsvikten
Det var inte svar på hans fråga.
Jag tror det är underhudsfett som man menar.
aldrig fattat varför det ska vara intressant vilken fett % man har. Det är väl hur det ser ut som är intressant.
Kan vara trevligt med lite fasta siffror. Nuvarande bf x% ska ner till y%, så z kg måste bort.
Det var inte svar på hans fråga.
Jag tror det är underhudsfett som man menar.
Jo
Tro får du göra men man räknar självklart på allt fett dvs hela kroppsvikten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.