Visa fullständig version : Nya yoghurtar!
såg dessa idag, chokladsmaken verkar jättegod
56039
Någon som har hunnit prova?
frambogir
2008-11-13, 17:25
Jag såg också några av dessa, lite undangömt. Håller med om att chokladsmaken verkar vanvettigt god. Om jag inte missminner mig var de rätt "dyra", eller?
Jag såg också några av dessa, lite undangömt. Håller med om att chokladsmaken verkar vanvettigt god. Om jag inte missminner mig var de rätt "dyra", eller?
nej tror inte de kostade så mycket mer än de andra yoghurterna från skånemejerier, men även om de skulle vara dyrarer så är det värt att prova iallafall ;) chokladyoghurt! nästan som en dröm *drool*
magdalenae
2008-11-13, 17:36
Jag såg också dom! Tyckte först att chokladsmaken kunde vara god men sen när man tänker efter, choklad + yoghurt som ju smakar lite surt? Det låter liiite speciellt och ganska konstigt egentligen! Eller?
Jag såg också dom! Tyckte först att chokladsmaken kunde vara god men sen när man tänker efter, choklad + yoghurt som ju smakar lite surt? Det låter liiite speciellt och ganska konstigt egentligen! Eller?
nja, jag tror de har sett till att det inte blir surt, för det bör de ju vara medvetna om där på mejeriet ;)
Hm, måste kolla om dessa säljs här uppe, vore ju jättetrevligt.
machine gun
2008-11-13, 19:27
Tja, Yoggi har ju en yoghurt med mjölkkola, så varför inte...
http://www4.arla.se/Images/ProductImages_200/21993.jpg
oooh! bra tips, måste testa :) vaniljyoghurt öht är ju så gott så att man kan sleva i sig litervis.. iaf jag :em:
machine gun
2008-11-13, 19:32
oooh! bra tips, måste testa :) vaniljyoghurt öht är ju så gott så att man kan sleva i sig litervis.. iaf jag :em:
+1
Största problemet för mig är att den tar slut för snabbt. Det blir så dyrt :em:
HAr testat chokladsmaken(var smakprov i affären) var faktiskt mums! :)
isterbuk
2008-11-13, 20:03
Oh den med choklad ser ju för härlig ut :) vanilj är ju annars alltid en vinnare.
godis till frukost!! varför inte.. mums fillibaba :)
Alfred Nobel
2008-11-13, 20:26
Chokladyoghurt med mjölk och chokladprotein...hm...
machine gun
2008-11-13, 20:27
Chokladyoghurt med mjölk och chokladprotein...hm...
Om du ändå ska tillsätta choklad kan du ju lika gärna köpa vanlig vaniljyoghurt. Lär bli billigare.
Choklad i allmänhet är gott, men i yoghurt och tillsammans med vanilj blir jag lite tveksam. Kanske något man kan tänka sig som mellanmål eller liten efterrätt, dock inte till frukost.
Vanilj/äpple är ju dock en klassisk kombination av smaker som jag mycket väl kan tänka mig att ha på frukosttallriken. Med musli och lite kanel lär det ju bli lite år äppelpaj-hållet.
Hm, måste kolla om dessa säljs här uppe, vore ju jättetrevligt.
Nja, skånemejerier säljer inga produkter i Norrbotten. Men jag tycker det kommer nya yougurtsmaker för jämnan så vi ska nog inte förlora hoppet helt. Annars får vi väl starta en namninsamling och skicka till Norrmejerier och Valio ;) Det är ju så härligt med opinionsbildning, för en viktigt sak :D
machine gun
2008-11-13, 21:00
Vanilj/äpple är ju dock en klassisk kombination av smaker som jag mycket väl kan tänka mig att ha på frukosttallriken. Med musli och lite kanel lär det ju bli lite år äppelpaj-hållet.
Finns redan en sån från Arla. Riktigt god! :thumbup:
Alfred Nobel
2008-11-13, 21:01
Om du ändå ska tillsätta choklad kan du ju lika gärna köpa vanlig vaniljyoghurt. Lär bli billigare.
Det är klart det blir, men jag tänkte mer på en finurlig proteinbomb :D
machine gun
2008-11-13, 21:04
Det är klart det blir, men jag tänkte mer på en finurlig proteinbomb :D
Fast det blir ju inte mer protein för att det redan är chokladsmak på yoghurten? Eller har jag missuppfattat helt nu? :Virro
miss_incorrigible
2008-11-13, 21:38
Oh de har man ju väntat på. De ska provas. Det har även dykt upp nya sorter i Arlas Yoggi sortiment har jag sett. De har några nya ekologiska produkter också, en yoghurt med hjortron och äpple som var helt ok.
Oh de har man ju väntat på. De ska provas. Det har även dykt upp nya sorter i Arlas Yoggi sortiment har jag sett. De har några nya ekologiska produkter också, en yoghurt med hjortron och äpple som var helt ok.
Denna tycker jag var grymmt god! Bästa nya yoghurten som jag testat so far. Men kan man välja föredrar jag fortfarande Fjällyoghurt med Hjortron från Milko.
Tillsammas med en smörgås med västerbottenost och tunnt skivad gurka utgör den en del av en optimal frukost.
http://www.milko.se/upload/Produkter/yoghurt/ProduktBild_210px/fjallyoghurt_hjortron_tb_1l.jpg
äkta vanilj? tvivlar jag på.
och mkt socker förmodligen....
jmkdavid
2008-11-15, 15:07
Nja, skånemejerier säljer inga produkter i Norrbotten. Men jag tycker det kommer nya yougurtsmaker för jämnan så vi ska nog inte förlora hoppet helt. Annars får vi väl starta en namninsamling och skicka till Norrmejerier och Valio ;) Det är ju så härligt med opinionsbildning, för en viktigt sak :D
Jag bor norr om polcirkeln och jag köpte chokladsmaken på Ica tidigare idag så nog kan det vara värt att ni kollar i era butiker innan ni drar igång en namninsamling... har ni tur så finns den hos er oxå! *drool*
frambogir
2008-11-15, 15:14
Såg att dessa kostar 24! kr här på min Ica-affär. Det blir nog till att skippa dem då.
jag tittade efter dem idag men hittade inte... :(
provade den nu på morgonen, jag och syrran "råkade" äta upp hela förpackningen
och jag som inte ens är en yoghurtmänniska egentligen ;)
Anton Fräs
2008-11-17, 03:39
De var ju inte direkt billiga, men ack så smarriga :)
Har blivit vansinnigt osugen på sötsaker till frukost sedan jag fyllde tretton typ (no offense :D) så jag tycker nog chokladsmaken verkar rätt utesluten. Vaniljen såg god ut dock!
Fjällyoghurten med hjortron är FARLIG!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.