Visa fullständig version : Börja spela hockey som 21-åring?
Tjena!
Har ett tag varit sugen på att börja lira hockey. Problemet är väl det att jag är 21 år och aldrig lirat förut.
Har spelat några säsonger bandy, så jag har skridskoåkningen med mig iaf.
Som jag ser det så är enda sättet att söka upp en div 4 (är väl lägsta?)
klubb och fråga om man får vara med och träna för att förhoppningsvis få lira efter ett tag.
Bor i Linköping förövrigt, någon som vet någon klubb i närheten?
I korpen här finns hockey-bockey, men är mer intresserad av riktig hockey.
Får väl ägna denna vinter åt att slipa på skottet och köra skridskoåkning, så hoppas jag att kunna träna med något lag till nästa säsong.
Någon som har gjort nåt liknande eller får jag nöja mig med NHL09 ;)?
Mvh.
Förekommer det ingen korpverksamhet innom hockeyn som det gör med fotbollen?
enzodiac
2008-11-09, 18:50
Nej tyvärr finns ingen hockey inom korpen.
Hur det är med lag där nere har jag ingen aning om, men kan du åka skridskor bör du inte ha alltför stora problem att börja lira om du inte förväntar dig att bli proffs till nästa säsong. Speciellt om det nu går så lågt som div4.
Nej tyvärr finns ingen hockey inom korpen.Jo, det gör det. Kan dock vara veteranregler, vilket innebär inga tacklingar.
Det finns väl mjukhockey isf.
I närheten av Linköping finns det en del lag. Mjölby, HC Wettern - vet inte hur långt ifrån de ligger dock. Men sen tror jag det finns ett universitetslag också om jag inte minns fel.
Kanske går att spela med yngre förmågor, det gjorde jag när jag började på bandy i typ 14-årsåldern eller nåt.
Låter ändå som det inte är kört, får ta kontakt med något lämpligt lag i närheten.
Finns som sagt ingen korp-hockey i Linköping iaf.
Tackar för svaren.
det e en dyr sport ska du veta.
hehe kommer ihåg back in the days när man brände klubbor för 15K
tur att fick en del via sponsor :P
men va lite av en matriallirare.
men det är en helt underbar sport !
vässa armbågarna o lycka till med målet att börja lira :)
det e en dyr sport ska du veta.
hehe kommer ihåg back in the days när man brände klubbor för 15K
tur att fick en del via sponsor :P
men va lite av en matriallirare.
men det är en helt underbar sport !
vässa armbågarna o lycka till med målet att börja lira :)15000? Vad dom täckta av diamanter eller?
15000? Vad dom täckta av diamanter eller?
haha
önskar de vore så, kanske de håller bättre.
kolla vad klubborna kostar o tänk att man sliter ut ett gäng under en sässe :)
som center så går det rätt snabbt för en klubba att förvandlas till en tandpetare :/
plattenbullen
2008-11-10, 14:39
Jag funderar med på att börja spela, men jag har spelat tidigare. Var en grym talang, men sen kom spriten, spelet och kvinnorna ivägen för karriären. Men är riktigt sugen på att börja igen
haha
önskar de vore så, kanske de håller bättre.
kolla vad klubborna kostar o tänk att man sliter ut ett gäng under en sässe :)
som center så går det rätt snabbt för en klubba att förvandlas till en tandpetare :/Men jaha, som du formulerade det lät det som att varje klubba gick på 15 lök.
Mjo, jag är själv center, eller var till för två år sedan, det går en del stickor.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.