Visa fullständig version : Grattis Kalmar FF till guldet!
jaja, grattis då.. trots att jag åkte på tipset.
Kul. Dom har faktiskt förtjänat det om man kollar tillbaka dom senaste säsongerna.
-Niklas-
2008-11-09, 18:04
grattis :)
Eddie Vedder
2008-11-09, 18:09
tt stort grattis till Kalmar, jag tycker absolut att de förtjänar det här guldet. Precis lika förjänta av det här guldet som jag anser att de är oförtjänta av tråkstämpeln.
Ett extra personligt grattis till Stefan Larsson från min sida. Alltid kul för mig ju fler spelare som fostrats i Degerfors IF som får ta ett SM-guld. Stefan är dessutom en mycket bra kill, seriös och ambitiös och förtjänar framgången.:thumbup:
RÅTTKÖTT
2008-11-09, 20:11
tråkstämpeln har de gjort sig förtjänta av tidigare år, dom har dock lirat roligare och bra fotboll i år. Tråkigt bara att ett bondgäng som kalmar står för den typen av fotboll. skönt att inte taco vann iallafall.
Six Barrel Shotgun
2008-11-09, 20:15
http://www.svenskfotboll.se/t3allre.aspx?p=152184&scr=table&ftid=14999 <- tabellen.
ÖSK hämtade verkligen upp sig efter uppehållet.. var tom rädd att de skulle åka ur Allsvenskan, som dom lirade i början av säsongen.
Nåväl; Grattis Kalmar. :)
Six Barrel Shotgun
2008-11-09, 20:17
http://www.svenskfotboll.se/t3allre.aspx?p=152184&scr=table&ftid=14999 <- tabellen.
ÖSK hämtade verkligen upp sig efter uppehållet.. var tom rädd att de skulle åka ur Allsvenskan, som dom lirade i början av säsongen.
Nåväl; Grattis Kalmar. Och Grattis Patrik Ingelsten, 18 mål! :)
mister_power
2008-11-09, 20:22
Ska bli kul och se hur det går för dem nästa år nu när de tappar V. Elm och troligen någon mer av bröderna plus några andra spelare. Man kan inte ha turen att hitta tre bra bröder varje år.
Sen hoppas jag att storlagen kommer ligga i toppen nästa år, för om det blir som i år så finns det en risk att allsvenskan kommer dö ut, för vem egentligen bryr sig om att Kalmar vann i år förutom kalmaiterna??
Nej nästa år blir det Djurgårdens år, tyvärr tror jag knappt på det själv. Men om vi sparkar Siggi o Paul och plockar hem M. Pehrsson så kan man iaf få en tro på att det kan gå.
Men grattis Kalmar förutom Rydström som tycker att Stockholmslagen har alla fördelar man kan få. Jo säg det till våra "stockholms" politiker som majoriteten kommer från landet och som inte förstår vad lagen betyder för folket i stan och nej alla håller inte på Bajen, för de är bara en myt!
Jag är bara bitter..
Sen hoppas jag att storlagen kommer ligga i toppen nästa år, för om det blir som i år så finns det en risk att allsvenskan kommer dö ut, för vem egentligen bryr sig om att Kalmar vann i år förutom kalmaiterna??
Tyvärr har du ju helt rätt. Kul för Kalmar, bedrövligt för fotbollen
Imponerande så länge har de inte varit i Allsvenskan.
Grattis, en välförtjänt seger! De gjorde flest mål i Allsvenskan, och spelade stabilt hela säsongen.
Förbannat skönt att Gefle lyckades hänga kvar!!
Som boende i Kalmar är de roligt att dom vinner, som AIKare ere tråckigt :D
spoonchest
2008-11-10, 13:34
Läste om det i metro idag. På förstasidan var det glada fans och nåt i stil med "kalmar vann sm-guld". Det första jag tänkte var: I vad då?
Tack :)
Var en otrolig kick att springa in på planen och uppleva kaoset och den surrealistiska glädjestämningen.
En halvtimme senare:
http://img355.imageshack.us/img355/3322/dsc01539sz9.jpg
Dissector
2008-11-10, 13:55
Jag tycker det är fantastiskt roligt att Kalmar fixat det. Hade varit så vansinnigt kul att vara på Örjans vall igår (även som Halmstadsupporter). Tråkigt att behöva jobba en sån dag.
Ska bli kul och se hur det går för dem nästa år nu när de tappar V. Elm och troligen någon mer av bröderna plus några andra spelare. Man kan inte ha turen att hitta tre bra bröder varje år.
Nej nästa år blir det Djurgårdens år, tyvärr tror jag knappt på det själv. Men om vi sparkar Siggi o Paul och plockar hem M. Pehrsson så kan man iaf få en tro på att det kan gå.
Men grattis Kalmar förutom Rydström som tycker att Stockholmslagen har alla fördelar man kan få. Jo säg det till våra "stockholms" politiker som majoriteten kommer från landet och som inte förstår vad lagen betyder för folket i stan och nej alla håller inte på Bajen, för de är bara en myt!
Jag är bara bitter..
Så pratar en sann 12:a.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.