Visa fullständig version : Min bil har blivit repad och spottad på
Är hemma och hälsar på mina föräldrar, vaknar idag och märker att någon har dragit en lång repa över hela förardörren på min bil med något vasst föremål. Dessutom har personen ifråga bemödat sig med att lägga en stor snorloska på fönsterrutan.*screwy*
Man blir ju allt bra jävla irriterad. Har inga ovänner vad jag vet, så hoppas det är en tillfällighet. Men det verkar ju ytterst medvetet, själva handlingen, hoppas den inte var personligt riktad.
Är det någon som vet vad som gäller försäkringsmässigt?
Kanske går det polera bort repan om den är ytlig. Bah, lagom kul iaf :(:confused:
Vad har du för försäkring?
Det är förhoppningsvis inget personligt. Det finns idioter överallt tyvärr.
Vad har du för försäkring?
Vad jag förstår så ska man ha någon merförsäkring som sänker självrisken. Jag antar att det kommer bli billigare att inte blanda in försäkringsbolaget annars.
Jag har fotat bilen på plats och kommer förstås ringa mitt försäkringsbolag imorgon. Det är Länsförsäkringar.
Det krävs kanske en polisanmälan för att få ut något på försökringen?
Tycker iofs att du skall göra en oavsett.
Tror det blir självrisk. Vet inte om du kan få billigare. Polera går säkert om det är väldigt ytligt, annars är det ju ganska kört (säg om plåten syns).
Det krävs kanske en polisanmälan för att få ut något på försökringen?
Tycker iofs att du skall göra en oavsett.
Japp, självklart skall en polisanmälan göras.
Om jag tar "snoret" som sitter kvar på rutan och samlar i en burk, så kanske vi kan starta en insamling här och göra en DNA-analys. Man borde väl kunna få ut uppgifter ur DNA-registret för en sån här grej tycker man ju ;)
DNA registret? Finns ingen allmän registreringslag, så det finns heller ingen databas över alla invånare med deras DNA (Även om det faktiskt är under diskussion just nu, med statlig DNA-databas för män pga. väldigt många olösta fall av mord och våldtäkter).
DNA registret? Finns ingen allmän registreringslag, så det finns heller ingen databas över alla invånare med deras DNA (Även om det faktiskt är under diskussion just nu, med statlig DNA-databas för män pga. väldigt många olösta fall av mord och våldtäkter).
Bra med seriösa svar.
Tror det blir självrisk. Vet inte om du kan få billigare. Polera går säkert om det är väldigt ytligt, annars är det ju ganska kört (säg om plåten syns).
Det verkar vara tämligen ytligt.
Jag var inte allvarlig när jag skrev det där. Ursäkta om jag var otydlig :) Det jag menade var PKU-registret. Men det behöver vi inte diskutera, för det var bara ett skoj.
TheGovernator
2008-11-09, 12:22
hehe :D
Tråkigt med ryggradslösa individer som beter sej på detta sätt.
Min förra bil, en Mazda, blev helt sönderrepad. Dessutom skar dom i
vindrutan.
Ytliga repor går att polera. Annars kan du lämna in till någon som är skicklig.
Jag kommer lämna in den till någon som är skicklig. Jag är nämligen väldigt oskicklig när det gäller bilar, i synnerhet när det gäller annat än att tanka eller att köra den.
Tråkigt med ryggradslösa individer som beter sej på detta sätt.
Min förra bil, en Mazda, blev helt sönderrepad. Dessutom skar dom i
vindrutan.
Ytliga repor går att polera. Annars kan du lämna in till någon som är skicklig.
Kan det ha vart kärringen du mailade?
Jag var inte allvarlig när jag skrev det där. Ursäkta om jag var otydlig :) Det jag menade var PKU-registret. Men det behöver vi inte diskutera, för det var bara ett skoj.
Haha, då missade jag det roliga. *rolleyes* Jaja, lycka till med bilen (och framförallt skötandet av betalningen!) i alla fall!
Kan det ha vart kärringen du mailade?
Nejdå.
Det var ett antal år sedan i ett ghetto utanför Huskvarna.
Där händer allt möjligt.....*spy*
Nalfaren
2008-11-09, 15:13
Är hemma och hälsar på mina föräldrar, vaknar idag och märker att någon har dragit en lång repa över hela förardörren på min bil med något vasst föremål. Dessutom har personen ifråga bemödat sig med att lägga en stor snorloska på fönsterrutan.*screwy*
Man blir ju allt bra jävla irriterad. Har inga ovänner vad jag vet, så hoppas det är en tillfällighet. Men det verkar ju ytterst medvetet, själva handlingen, hoppas den inte var personligt riktad.
Är det någon som vet vad som gäller försäkringsmässigt?
Kanske går det polera bort repan om den är ytlig. Bah, lagom kul iaf :(:confused:
Va fan säger du, usch va irriterande. Vilken/vilka idioter. Hoppas det
va fylleidioti och inte något riktat hat. Hoppas försäkring löser det!
Raschmus
2008-11-09, 16:48
Varför hoppas du på att det inte är något personligt?
Varför hoppas du på att det inte är något personligt?
Han föredrar väl att vara en omtyckt person.
Usch sånt där är för jävligt! Min bror lånade familjens bil (Saab 9-3 -08) nyligen och parkerade den i närheten av sin lägenhet (Liljeholmen, Jkpg) på natten. Dagen efter får vi ett samtal från polisen att bilen har varit utsatt för skadegörelse och att en patrull hittat den. Det visade sig att några idioter hade krossat fem rutor och bilen fick bogseras från platsen. Dessutom var två andra bilar i närheten också utsatta för vandalisering. Det finns idioter överallt *grr27*
få en repa att försvinna är nästan omöjligt om det inte bara är smått som om man kört för nära ett buskage osv. men att få det att knappt synas eller iaf inte var så iögonfallande går.
dödsstraff borde införas på dessa brott. det är ju så förbannat meningslös brottslighet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.