handdator

Visa fullständig version : Träna Biceps???

Gabber
2003-07-05, 10:26
tja!

mitt först inlägg här tror jag.

har tränat i 2 år bla Max OT och enligt vad jag tycker känns bra. Alltid tungt men en sak jag är förbannad på är mina biceps och vader. Speciellt vader..

De vill inte växa, jag har provat blanda, skifta övningar och antal set i flera månader nu. Jag tar inga tillskott och andra medel och jag tränar 5 dar i veckan 1-2 h varje pass. Ibland längre, beroende på vilken kroppsdel.

Mina vader kör jag: 6-8 reps med maskin och stång väldigt tungt och hårt

Biceps kör jag 4-5 övningar oxå tungt. 3-4 set. på varje övning.

Mina armar har växt från 36 till 42 cm så visst växer jag men mitt problem är att jag tycker inte att jag har en boll(formen) på biceps.

Eller vader????

Vad gör jag för fel?

//Gabber

Jorgen
2003-07-05, 10:34
Exakt vilka övningar kör du på vaderna? Dina biceps ser ut som dom gör. Det ända träningen kan göra är att göra dom större.

//jörgen

Gabber
2003-07-05, 10:41
jag kan inte namnen för alla övningar. men jag kör stående med stång på 50 kg 4-5 set först.

hantlar stående

med kabel 2-3 övningar

King Grub
2003-07-05, 10:41
Har du fått armarna att växa 6 centimeter muskler på 2 år så kan det inte gå bättre! :thumbup: Formen på biceps är du född med, så den kan du inte ändra. Muskelbukens längd och muskelfästena avgör den.

Jorgen
2003-07-05, 10:49
Originally posted by Gabber
jag kan inte namnen för alla övningar. men jag kör stående med stång på 50 kg 4-5 set först.

hantlar stående

med kabel 2-3 övningar

För vaderna??

//jörgen

Gabber
2003-07-05, 11:12
nej, de var för biceps.

vader kör jag bara stående och sittande i maskin. samt med stång o med benpress

Jorgen
2003-07-05, 11:57
Sittande tycker jag du kan plocka bort. Jag kör stående i smith eller i hackliften och benpress när jag kör vader. 4-6 set tunga per övning. FUnkar bra för mig. Vader tål mycket stryk iom att man använder dom alltid.

//jörgen

King Grub
2003-07-05, 11:58
Vadpress i benpressen är fina. Brutalt sträck i bottenläget. Men inget går upp mot gamla hederliga donkeys. :hbang:

Spud
2003-07-05, 12:48
Originally posted by King Grub
Vadpress i benpressen är fina. Brutalt sträck i bottenläget. Men inget går upp mot gamla hederliga donkeys. :hbang:

har du någon som sitter på dig eller kör du i någon maskin?
skulle vilja testa donkeys men det är lite svårt.

King Grub
2003-07-05, 13:36
Originally posted by Spud

har du någon som sitter på dig eller kör du i någon maskin?
skulle vilja testa donkeys men det är lite svårt.

Finns tyvärr ingen donkeysmaskin på mitt gym, och ingen som är tung nog heller. Så det får bli i Smithmaskinen. Jag placerar en säker pall under stångens lodlinje att ha framdelen av fötterna på, och två dubbelvikta stretchmattor på ryggslutet, och stången på dem. Låter som om det skulle göra ont, men faktiskt inte. Däremot kräver det lite träning och koordination för att krångla sig in i rätt position.

Spud
2003-07-05, 14:11
Originally posted by King Grub

Finns tyvärr ingen donkeysmaskin på mitt gym, och ingen som är tung nog heller. Så det får bli i Smithmaskinen. Jag placerar en säker pall under stångens lodlinje att ha framdelen av fötterna på, och två dubbelvikta stretchmattor på ryggslutet, och stången på dem. Låter som om det skulle göra ont, men faktiskt inte. Däremot kräver det lite träning och koordination för att krångla sig in i rätt position.

hmm, jag har aldrig tänkt på att man kan köra dem i smithen.
måste pröva det.
Låter krångligt att komma på plats, att få stretchmattorna att hamna rätt på ryggslutet, om man inte har hjälp vill säga.

John M
2003-07-05, 18:45
Du verkar ha fått armarna att växa bra.

När det gäller vadträningen så är det ganska svårt att veta om man verkligen kör vaderna i sin fulla längd. Hittills så har jag inte sett en enda som har kört vaderna i sin fulla längd. Du kan lassa på en himmla massa vikt när du tränar vaderna, men om du ska komma upp den där sista centimetern för att kunna kontrahera vaderna riktigt ordentligt så får du nästan ta av allt igen.