Logga in

Visa fullständig version : På krogen.

berra_berra
2008-11-03, 16:59
Är ärligt talat helt usel på att ta kontakt med tjejer ute på krogen.

Vet inte hur jag ska göra eller vad jag ska säga. Det är riktigt jobbigt.

Att tillägga är att då jag väl lärt känna en person så har jag inga problem att snacka, det är att ta kontakt som jag har svårt med. :(*jorgen*

Behöver tips, skippa alla oseriösa tips tack!

Mental
2008-11-03, 17:14
Jaga i flock, gå ut med ett grabbgäng och slå er ned hos ett tjejegäng, sen är det bara att haka på i de diskussioner som uppstår.

Dry
2008-11-03, 17:26
Tror/tycker det är grymt viktigt att vara självsäker när man snackar med en okänd tjej, dock ej för mkt såklart. hitta en balans.
Går ju att träna upp, inte bara på tjejer utan snacka med allt och alla på vägen till krogen; öva upp en känsla av att du står i centrum och alla vill prata/ha dig.
Gå ut två stycken som känner varandra som visar att du inte är ensam. Han kan ge dig socialstatus.

Loke
2008-11-03, 17:32
Nästan alla tycker att detta är svårt, jag förstår fan inte varför folk envisas med att försöka ragga på krogen.

Jag menar, jag tycker det är lätt att börja snacka med folk på andra platser. Man står i en bankomatkö till exempel, då finns det ju tusentals grejer som man kan säga till den som står bakom. I sådana lägen krävs det ingen ansträngning alls, jag bestämmer mig för att säga nåt och kommer på vad det får bli medans jag öppnar munnen och drar in luft. Men på krogen? Får aldrig nån inspiration där, alla är ju där för att dricka alkhol och ragga, vad finns det att säga liksom?

Dry
2008-11-03, 17:32
Finns mer du kan göra än bara få råd här:
Läs boken The Game
Läs på forum om seduction; tex. http://www.sweseduction.com/

Jones
2008-11-03, 17:37
Tror de flesta tjejer tycker det är roligt om någon kommer fram och pratar med dem, de är lika mycket människa som du... Under förutsättning att man inte är för full och kan sköta sig. Strunta i allt vad seduction och trams heter så blir det säkert bra... Tro på sig själv skall man däremot göra, på ett ödmjukt sätt.

Slartibartfast
2008-11-03, 17:42
Tror de flesta tjejer tycker det är roligt om någon kommer fram och pratar med dem, de är lika mycket människa som du... Under förutsättning att man inte är för full och kan sköta sig. Strunta i allt vad seduction och trams heter så blir det säkert bra... Tro på sig själv skall man däremot göra, på ett ödmjukt sätt.

+1

The game och allt fjanteri däromkring är bara en otroligt simpel sak paketerat i ett ofantligt stort paket.

Gå fram och prata med folk och uppför dig inte som en idiot, så fixar det sig.

skaparn
2008-11-03, 17:43
Finns mer du kan göra än bara få råd här:
Läs boken The Game
Läs på forum om seduction; tex. http://www.sweseduction.com/

Ahh, det ämnet känns fräscht! Nästan aldrig diskuterat på kolo.

Det är självklart mycket bättre att dricka sig drängfull på brännvin så att man vågar prata, sedan kan man med en knådsnus inne spotta lite i tjejens ansikte genom att närgånget säga hur snygg hon är.

tobbo
2008-11-03, 17:56
http://www.rsdnation.com/, bättre än tha game.

pragmatist
2008-11-03, 18:00
Träna på brudar du inte är attraherad av och arbeta dig uppåt.

Yankeee
2008-11-03, 18:49
http://www.rsdnation.com/, bättre än tha game.

Efter att kollat igenom forumet har jag kommit fram till att det är frisyren det hänger på.

http://img85.imageshack.us/img85/8698/glory4so1.jpg

tobbo
2008-11-03, 18:51
Du lär dig snabbt.

sundvall
2008-11-03, 19:17
Det måste vara bland det lättaste som finns. Problemet är att majoriteten TROR att det är skitsvårt, och det sätter för massa barriärer som gör att det i princip alltid går åt helvete.

Man kan "lära sig" att bli bra på det, om du vill få motivation kan du läsa boken "the game" sure, för att få en uppfattning om vad du kan lära dig.

Utöver det föreslår jag RSD's produkter, rsdnation.com

Torwald
2008-11-03, 19:27
Nästan alla tycker att detta är svårt, jag förstår fan inte varför folk envisas med att försöka ragga på krogen.

Jag menar, jag tycker det är lätt att börja snacka med folk på andra platser. Man står i en bankomatkö till exempel, då finns det ju tusentals grejer som man kan säga till den som står bakom. I sådana lägen krävs det ingen ansträngning alls, jag bestämmer mig för att säga nåt och kommer på vad det får bli medans jag öppnar munnen och drar in luft. Men på krogen? Får aldrig nån inspiration där, alla är ju där för att dricka alkhol och ragga, vad finns det att säga liksom?
Tycker inte heller om att ragga på krogen, men till skillnad från bankomatkön är det ju på krogen ofta underförstått att om man sköter sig får man ligga.

I bankomatkön känns det en aning svårare att vända en konversation om väder och att man lackar på att hundringarna är slut till "förresten, här är mitt visitkort, ska vi hem till mig och dricka lite te och ******?".

miss_incorrigible
2008-11-03, 19:41
Träna på brudar du inte är attraherad av och arbeta dig uppåt.

Pragmatiskt!

Daniiiel
2008-11-03, 20:05
Asså fuck allt vad the game or alla knep, det kvittar ju om du vet alla knep i världen om du inte kan prata med folk. Träna istället med att prata med så mycket okänt folk du bara kan om precis vadfansomhelst..sen släpper spärrarna och när du kan prata med en snygg brud på krogen och känna som att du pratar med vilken polare som helst de e då du kommer få hem dom

stevebc
2008-11-03, 20:11
Jag är sämst på att snacka med tjejer. Men jag har slutat bry mig om vad jag säger så jag bara säger det jag först tänker på och sen bryr jag mig inte. Senaste försöket så frågade jag "kan jag få din öl" och av ren bonnatur så fick jag det också... märkte sen att hon var alldeles för full så jag la ner det.

Tycker det är bra mycket roligare och effektivare att dansa. Även om man inte får till det har man iaf jävligt kul.

berra_berra
2008-11-03, 22:39

Problemet är att det inte är så mycket brudar i bankomatköerna i ett litet samhälle på runt 7 000-10 000 invånare.

berra_berra
2008-11-03, 22:40

+1

The game och allt fjanteri däromkring är bara en otroligt simpel sak paketerat i ett ofantligt stort paket.

Gå fram och prata med folk och uppför dig inte som en idiot, så fixar det sig.

Mitt problem är att jag inte vet vad jag ska prata om... det duger inte att bara säga "ehhh hej... öhmm hmm..."

Luttis
2008-11-03, 22:46
Vanligtvis är man ju minst 2 personer i ett samtal så det brukar lösa sig. Man behöver ju inte ha värsta planen om vad man ska säga eller göra eller känna att man ensam måste föra samtalet framåt. Får man ingen respons av henne/honom kan det lika gärna vara..

berra_berra
2008-11-03, 22:59
Vanligtvis är man ju minst 2 personer i ett samtal så det brukar lösa sig. Man behöver ju inte ha värsta planen om vad man ska säga eller göra eller känna att man ensam måste föra samtalet framåt. Får man ingen respons av henne/honom kan det lika gärna vara..

Absolut, men jag måste åtminstone starta konversationen.

PowPow
2008-11-03, 23:48
Fundera på vad den aktuella tjejen skulle kunna säga till dig som du skulle bli glad av, eller åtminstonde inte tycka var konstigt. Sen säg motsvarande till henne.

Det enda du kan förlora är lite stolthet, och stolthet är i sammanhanget sjukt överskattat.

Yes
2008-11-03, 23:49
Mitt problem är att jag inte vet vad jag ska prata om... det duger inte att bara säga "ehhh hej... öhmm hmm..."
Varför skulle inte det duga för?

Känns det pinsamt är det bara att dra sig ur med ett "äh fan, glömde vad jag skulle säga... vi ses!".

berra_berra
2008-11-03, 23:54
Fundera på vad den aktuella tjejen skulle kunna säga till dig som du skulle bli glad av, eller åtminstonde inte tycka var konstigt. Sen säg motsvarande till henne.

Det enda du kan förlora är lite stolthet, och stolthet är i sammanhanget sjukt överskattat.

Saken är att i ett samhälle där det bara bor 6000 invånare så sprids rykten fort. Och gör man bort sig då så vet alla om det nästa gång man är ut.. det som är jobbigt..

Diggler
2008-11-04, 00:09
Här är ett bra "knep", det är en såndär raggningsfras som alla säger sig avsky, men använder du denna kommer du garanterat få napp efter ett par försök, annars äter jag upp min hatt.

"Hej där, jag är inte bra i sängen, men jag lagar en jävligt god lasagne!"

LoTiX
2008-11-04, 00:13
Här är ett bra "knep", det är en såndär raggningsfras som alla säger sig avsky, men använder du denna kommer du garanterat få napp efter ett par försök, annars äter jag upp min hatt.

"Hej där, jag är inte bra i sängen, men jag lagar en jävligt god lasagne!"

Krävs ju en lagom bra leverans för att den där kommentaren skall lyckas.

PowPow
2008-11-04, 00:37
Saken är att i ett samhälle där det bara bor 6000 invånare så sprids rykten fort. Och gör man bort sig då så vet alla om det nästa gång man är ut.. det som är jobbigt..

Men du behöver ju inte göra bort dig. DU behöver inte öppna med något så otroligt uppenbart, som leder till instant humiliation om hon inte är intresserad. Ofta märker man redan efter ett hej om personen i fråga är intresserad av att prata med en eller inte.

Jag tror man ska vara ärlig. Till en viss gräns i alla fall. Ser du en tjej med dåligt sittande jeans och sjukt snygga skor så kan det vara en idé att snacka om hennes skor. Så att säga.

Manta
2008-11-04, 00:42
Real Social Dynamics - The Blueprint Decoded (tror jag det heter) är något jag faktiskt skulle rekommendera, även fast jag inte har sett allt. Det handlar ju inte om att negga och leverera ostiga repliker utan helt enkelt om att det mesta vi sitter och oroar oss för här i livet egentligen inte är så märkvärdigt.

MEDiAHORAN
2008-11-04, 00:44
Jag är socialt inkompetent men dansgolvet funkar faktiskt ibland, så det är helt random. Om du inte testat - dansa vetja ;)

Loke
2008-11-04, 00:50
Tycker inte heller om att ragga på krogen, men till skillnad från bankomatkön är det ju på krogen ofta underförstått att om man sköter sig får man ligga.

I bankomatkön känns det en aning svårare att vända en konversation om väder och att man lackar på att hundringarna är slut till "förresten, här är mitt visitkort, ska vi hem till mig och dricka lite te och ******?".

Haha, kanske, men man får väl välja offer som ser lite slampiga ut, då blir det ju underförstått att man liggandet är målet i och med att man alls pratar med dom ;)

regus
2008-11-04, 00:58
Ragga på fula tjejer. Fula tjejer är oftast enkla och ger dig lika mycket njutning som snygga, förutom rätten att skryta.

Eller så..

Att starta ett samtal brukar fungera lite bättre om man ljuger lite. Går fram avspänt och säger hej och att du och din kompis där borta har slagit vad om att du är i från flen. Eller något vettigare om man kan komma på något. Om det är vettigt är egentligen skitsamma. Poängen är att skapa kontakt.

Dra på lite allmänna fråger och påståenden om vad som helst (var trevlig med andra ord). Märker du att det inte riktigt funkar så säg att du måste tillbaka. Nu vet dom i alla fall vem du är, kom tillbaka när dom är fullare.

Håll på så med varje offer i klubben. Någon sopa kommer du få hem.

Huffo the A-LagaRe
2008-11-04, 02:10
Gå till en dammiddag där alla är skitpackade.:)

chidde
2008-11-04, 05:42
Gå ut två stycken som känner varandra som visar att du inte är ensam. Han kan ge dig socialstatus.

EXTREMT viktigt, satt med en kollega på ett ställe efter jobb igår över en liten drink. när jag gick iväg för att köpa tilltugg så satte sig en random kille vid henne och bara tjötade. jag bah: wtf? londonborna är visserligen öppna, och vi försökte vara trevliga men kunde ändå låta bli att snegla åt varandra då och då *rolleyes* och tänka: skum kille, ska han inte gå snart?

jag vet inte om det är så att vi svenskar har en annan mentalitet, men jag föreslår då att man är minst två som går fram och frågar om det är okej att slå sig ner.. det känns bara naturligare på det viset

Tycker det är bra mycket roligare och effektivare att dansa.

håller inte riktigt med där :)
många av mina goda vänner är tjejer och vi har varit ute rätt mycket under åren. kan ju säga det att ingen av dem har uppskattat när någon gnidit sitt kön mot dem eller gjort försök till närmanden på dansgolvet

jag kan däremot föreslå två exempel där det har gått hem socialt

exempel 1
jag hade två snubbar (ca 30 år) i baren en kväll, in kommer ett stort tjejgäng runt 20-årsåldern.. jag vet, eftersom de såg så unga ut så att jag var tvungen att kolla leg. den ena snubben hade riktigt grymma skills, vartenda brud som kom fram och beställde bröt han isen på ett smidigt sätt. samtliga tjejer stod kvar och snackade efter de hade fått sin drink och betalt. sjukt va? han följde alltid samma mönster, bröt isen... pratade om allt mellan himmel och jord, när samtalet höll på att dö ut så körde han: "förresten, förlåt... jag glömde introducera min kompis... " och så tar kompisen över lite, innan han kommer på nåt nytt att snacka om. en sak som fastnade på min näthinna vid ett tillfälle var när en tjej kom till baren och så utbrast han: "wow... nice dress, i really liked it" hela hon lyste upp och blev skitglad!! så jag funderar på att testa den varianten när tillfälle ges :)

exempel 2
det här exemplet är faktiskt från mig själv som jag gjorde för ca 1 år sen. var på en nattklubb med några kompisar och eftersom de vet att jag gillar blondiner så triggade dem mig: "chidde!! chidde!! ser du blondinen? fixa hennes nummer" för att få stopp på tjatet så gick jag faktisk fram... till hennes kompis och sa: "förlåt, men jag har ett problem... och du är lösningen på mitt problem" hon bah: "ehh okej?" så sa jag: jag känner inte din kompis, kan du introducera henne för mig?"
och det gjorde hon, vi snackade lite och jag sa som det var... mina kompisar vill att jag ska komma tillbaka med ett nummer. så sa dem: "om du bjuder oss på en drink" jag vägrade till en början och gick tillbaka tomhänt och blev utbuad, men skam för den som ger sig... det slutade med att jag gav med mig ändå och bjöd dem på en drink. dagen efter smsade jag och frågade om hon hade kul osv, och idag är vi faktiskt msnkompisar och pratar fortfarande till och från. hade jag varit kvar i sverige hade vi säkert träffats igen

slutsats
men saken är den, jag går aldrig in för att skaffa en tjej bara för att
det är minst lika spännande att skapa nya kontakter och nya vänner. jag tror inte på att honorna vill att vi ska behandla dem som ett stycke kött
börja i rätt ände så att det inte upplevs som att du pratar med en lapp på pannan där det står: ge maj knula, moste snela

Diggler
2008-11-04, 09:08
Krävs ju en lagom bra leverans för att den där kommentaren skall lyckas.

Har du provat? Jag ger dig följande utmaning, säg den till 10 tjejer, hur dåligt levererad som helst och jag garanterar att du scorar med minst hälften.

Silva
2008-11-04, 09:24
Töntigt men sant, var dig själv. Är du en sopa så scorar du inte, har du lite självförtroende och är fyndig så scorar du.

Loke
2008-11-04, 16:30
Töntigt men sant, var dig själv. Är du en sopa så scorar du inte, har du lite självförtroende och är fyndig så scorar du.

Riktigt så enkelt är det inte, jag kan utan problem misslyckas med att "scora" även med självförtroende och fyndighet.

stevebc
2008-11-04, 16:40
håller inte riktigt med där :)
många av mina goda vänner är tjejer och vi har varit ute rätt mycket under åren. kan ju säga det att ingen av dem har uppskattat när någon gnidit sitt kön mot dem eller gjort försök till närmanden på dansgolvetHahaha man måste inte dansa som en neandertalare.

Går man på så hårt redan från start är det dömt att misslyckas.

C.E.J.
2008-11-04, 17:05
exempel 2
det här exemplet är faktiskt från mig själv som jag gjorde för ca 1 år sen. var på en nattklubb med några kompisar och eftersom de vet att jag gillar blondiner så triggade dem mig: "chidde!! chidde!! ser du blondinen? fixa hennes nummer" för att få stopp på tjatet så gick jag faktisk fram... till hennes kompis och sa: "förlåt, men jag har ett problem... och du är lösningen på mitt problem" hon bah: "ehh okej?" så sa jag: jag känner inte din kompis, kan du introducera henne för mig?"

Var de där två tjejerna i ditt/dina kompisars sällskap?

qwerty1
2008-11-04, 18:46
Haha chidde, msnkompisar... ja bra jobbat!!:hbang:

MrBoris
2008-11-04, 19:15
Knula handlar 20% om skills o resterande 80% om ren tur (att få gå hela vägen dvs, hångla är oftast inga problem).

Men här är mina tips iaf:
1. Var HÖGST 2 på dansgolvet/baren, eller gärna själv. Tänk dig i motsvarande situation, hur ofta går man fram o pratar med någon tjej som är i ett tjejgäng på 3-5personer?

2. Se alltid glad ut o ha kul, låt inte att det är för många killar på krogen sänka ditt humör utan tänk positivt hela tiden.

3 Avvakta den där speciella blicken från någon tjej, slösa inte ditt rykte på att gå o prata med varenda tjej du ser. Vissa kvällar får man dock inte blicken av någon, bad luck, men när man väl får det kör man för fullt på denna tills man blir nobbad alternativt får gå hela vägen. Blir man nobbad ska man inte ta åt sig utan bara gå vidare o fortsätta ha kul o fiska nya blickar.

4. Slösa inte för mycket tid på samma tjej, fiska gärna efter en kyss (försök kyssa henne) när du ser att hon verkligen verkar gilla dig, vägrar hon går du vidare till någon annan (annars slutar det bara med att hon 5 över 3 säger att hon har pojkvän men att hon hade kul).

5. Ha självförtroende, även om man inte är så jävla snygg så intalar man sig själv det innan man går ut, man försöker utstråla så mycket självförtroende att man till o med kan intala andra att man är förbannat snygg.

6. Undvik alla dina killkompisar när du väl har en tjej på kroken, de gillar ofta att sabba, samma sak med tjejens tjejkompisar.

7. kommer säkert på fler när tråden spårat ur lite

MrBoris
2008-11-04, 19:22
oj, det handlade om hur du skulle kontakta dem ;) det ger sig själv om du bara följer punkt1-6 o är normal när du pratar

stevebc
2008-11-04, 19:33
6. Undvik alla dina killkompisar när du väl har en tjej på kroken, de gillar ofta att sabba, samma sak med tjejens tjejkompisarVA??!! Jävlar bull stil. Hade en kompis gjort så mot mig.. fy fan.

Wille005
2008-11-04, 19:48
Håll en bira i handen, ha en polare bakom ryggen och knata fram till två söta brudar och fråga den snyggaste av dom om hon ska med och dansa, automatiskt kommer den mindre attraktiva att följa med och hon kan då lite passligt få bemöta blicken med kompisen din. Väl på dansgolvet låtsas man veta exakt vad för låt det är som spelas, (var inte rädd för att sjunga med i texten, vid det här laget är bruden mer upptagen vid dansen än din karriär i gosskören) nu är isen väck då ni alla 4 har insett att ingen kan dansa utan ni alla är ute efter samma sak - förspel i en liten supkur. Således vandrar ni mot stolarna, men glöm inte att låta dom välja platser (brudar har även dubbelt så stor chans som er grabbar att fixa 4 lediga stolar) så att ni kan gå till baren sno ett par, till synes orörda drinkar åt flicksen. Historian som följer sedan kan liknas vid vad en odlare bevittnar var dag, fröet är satt och det är bara att hälla på vatten (alkohol) i lagom takt för att få det att blomma. *hoppar framåt* Nu är ni alla dyngraka och belåtna, ni har skrattat åt saker en 8åring fnyser åt och det är nu tricket kommer, den där tröskeln som så många har svårt att bestiga - häva in fångsten. Här har vi en rad olika möjligheter. Det mest klassiska är att ljuga om nattrafiken så att dom "inte kan åka hem" (brudar har nämligen en tendens att inte ha en aning om hur dom ska ta sig hem på fyllan) och bjud dom på en säker hemfärd och övernattning i din till synes ofarliga mané.

Detta kan dock variera från gång till gång men håller du dig inom dessa ramar kan jag garantera att du kommer få se hur en kvinna ser ut med blusen uppknäppt.

skaparn
2008-11-04, 21:32
1. Var HÖGST 2 på dansgolvet/baren, eller gärna själv.

Det brukar ordna sig efter jag dansat ett tag.

PowPow
2008-11-04, 21:37
Brukar tycka att människor som är ensamma på dansgolvet är ganska obehagliga. Som människor som går på bio ensamma. Jag drar direkt slutsatsen att det är något fel på dem.

MrBoris
2008-11-04, 21:38
Nu är ni alla dyngraka och belåtna, ni har skrattat åt saker en 8åring fnyser åt och det är nu tricket kommer, den där tröskeln som så många har svårt att bestiga - häva in fångsten. Här har vi en rad olika möjligheter. Det mest klassiska är att ljuga om nattrafiken så att dom "inte kan åka hem" (brudar har nämligen en tendens att inte ha en aning om hur dom ska ta sig hem på fyllan) och bjud dom på en säker hemfärd och övernattning i din till synes ofarliga mané.

Detta kan dock variera från gång till gång men håller du dig inom dessa ramar kan jag garantera att du kommer få se hur en kvinna ser ut med blusen uppknäppt.

Nice! eller så gör man inte så big deal av det utan bara traskar med tjejen hemåt som om inget hänt utan att "tjata" om man får haka på eller inte (eller att hon ska haka på), o pratar om alldagliga saker. Tror de blir lite skraja när killen anspelar på om de ska få hänga med/hon ska hänga med (o då med automatik ser dem det som att det anspelas om ligga).

MrBoris
2008-11-04, 21:40
VA??!! Jävlar bull stil. Hade en kompis gjort så mot mig.. fy fan.

det har hänt mig ofta, antingen har polarna indirekt försökt flirta lite med tjejen ifråga eller så har de oavsiktligen sagt något dumt typ "du förvånar mig aldrig" vilket direkt anspelar till tjejen att man skulle vara någon slags player.

För att inte tala om vännerna till tjejerna som som oftast är avundsjuka/svartsjuka och besvikna över att de själva inte fått någon kille som försökt stöta på dem o gett dem uppmärksamhet

skaparn
2008-11-04, 21:45
Brukar tycka att människor som är ensamma på dansgolvet är ganska obehagliga. Som människor som går på bio ensamma. Jag drar direkt slutsatsen att det är något fel på dem.

Gå på bio ensam är faktisk en alldeles utomordentlig upplevelse. Jag är en social varelse i mångt och mycket, men när det är en film jag verkligen vill se så går jag, utan sällskap, på en matiné efter att filmen rullat några veckor så att publiken minskat i mängd.

Granatgiraffen
2008-11-04, 21:49
Gå på bio ensam är faktisk en alldeles utomordentlig upplevelse. Jag är en social varelse i mångt och mycket, men när det är en film jag verkligen vill se så går jag, utan sällskap, på en matiné efter att filmen rullat några veckor så att publiken minskat i mängd.

Ja vafan. Bio? Inte direkt så att man är översocial där ändå. Jätteskönt att sitta där och njuta av en film och en cola.

PowPow
2008-11-04, 21:49

Jag tvivlar inte på att det kan vara en trevlig upplevelse.
Men min första tanke är trots det att det måste vara något fel på människan som står och dansar ensam på dansgolvet (eller går på bio). Vid en andra eftertanke kan jag såklart konstatera för mig själv att det antagligen inte är något fel på människan i fråga. Men alla situationer är inte värda en andra eftertanke.

Men det är ju bara jag.

Edit: Okej. Mer dansgolvet än bio.

skaparn
2008-11-04, 21:53
Edit: Okej. Mer dansgolvet än bio.

Ja, du har en poäng. Dansgolvet != bio. Det är inte fullt lika mycket finsmakare över en helt allena stuffande som en person som vill se en film fokuserad på filmen.

stevebc
2008-11-04, 22:01
Brukar tycka att människor som är ensamma på dansgolvet är ganska obehagliga. Som människor som går på bio ensamma. Jag drar direkt slutsatsen att det är något fel på dem.:|

chidde
2008-11-05, 04:18
Var de där två tjejerna i ditt/dina kompisars sällskap?

det var två random tjejer på dansgolvet, inga jag kände sen innan

Haha chidde, msnkompisar... ja bra jobbat!!

haha, man måste ju börja nånstans! rom byggdes inte på en dag
man måste tänka långsiktigt :)

Hahaha man måste inte dansa som en neandertalare.

det har du rätt i, grabbar... precis såhär ska ni dansa:

armarna intill kroppen, håll 90 grader
fotarbete sidleds i takt med musiken
keep it simple

-----------------------

men alltså, nu tycker jag att folk börjar komma in på annat nu
ligga på första kvällen efter en liten stund vid baren och dansgolvet känns ju bara så ruttet... det tycker jag nästan är lite smutsigt, usch och tvi

jag finner inga ord

skeletron
2010-01-16, 22:26
Måste fråga - vart finner ni flest tjejer/killar att ragga/p

rata med?

Har bestämt mig för att börja träffa nytt folk! Både mer och mindre seriöst.

Krogen är väl det vanligaste, så på rak arm där man träffar folk, men det finns ju fler sätt att träffa fler folk på. Läser på distans det sista av min utbildning nu så det blir till att jag får utsätta mig lite för socialt umgänge så att säga, lite på egen hand :)

Om man nu ska börja ta tag i här, och träna lite varje dag på att prata med folk/ta kontakten, var fasen ska man egentligen börja..?
Går ni t.ex till krogen själva?

G_lund
2010-01-16, 22:41

Prata med?

Har pratat med många som jobbar i kassor i mataffärer och på bensinmackar..
Men det bästa är hänga med folk på hemmafester, då är det alltid nån ny man inte träffat innan :)

von huff
2010-01-16, 22:48
En sak som jag funderat på är vad ni gör nästa morgon då ni vaknar?Bjuder ni frukost eller erbjuder ni skjuts hem?Om vi tänker att det är ett ons

Mental
2010-01-16, 23:00
En sak som jag funderat på är vad ni gör nästa morgon då ni vaknar?Bjuder ni frukost eller erbjuder ni skjuts hem?Om vi tänker att det är ett ons

Vaknar hon först så antar jag att hon går innan jag vaknar, vaknar jag först så slamrar jag lite när jag går och duschar så har hon gått när jag duschat klart.

Men jag gillar fan inte ONS. Onani med ett kvinnoformat köttstycke *cry*

von huff
2010-01-16, 23:07
Själv skulle jag troligtvis smita snabbt på morgonen om det var frågan om ett OMS.Skulle nog erbjuda skjuts på morgonen om vi var vakna samtidigt och hon inte hade hunnit smita..Tycker att det är en lite jobbig situation

Yes
2010-01-16, 23:11

rata med?

Har bestämt mig för att börja träffa nytt folk! Både mer och mindre seriöst.

Krogen är väl det vanligaste, så på rak arm där man träffar folk, men det finns ju fler sätt att träffa fler folk på. Läser på distans det sista av min utbildning nu så det blir till att jag får utsätta mig lite för socialt umgänge så att säga, lite på egen hand :)

Om man nu ska börja ta tag i här, och träna lite varje dag på att prata med folk/ta kontakten, var fasen ska man egentligen börja..?
Går ni t.ex till krogen själva?
Ett par hundra meter utanför dörren är en bra början. Undvik närmsta grannarna bara.

Wille005
2010-01-16, 23:16
Här är alternativen många. Låt oss utgå från att du lyckats aptera damen i ditt eget hem > närmare bestämt inom samma sängram som dig. Småtimmarna går och ni faller till söms vid en 3-5 på morgonen. Här gäller det att ha varit lite finurlig, kommer mamma hem från nattjobbet vid 8 är det bäst att ha dragit en "dagen-innan" lögn men bor du själv är det taktiskt att vara lite mer sporadisk.

En "dagen-innan" lögn lägger upp avgången för morgondagen. Det innebär att du smidigt slinker in några ord på väg i taxin hem eller när ni ligger avklädda och hon njuter av din tunga i sitt öra. "Jag ska upp tidigt och träna imorgon", "jag har lovat att rasta grannens lilla dalmatin", "måste köpa nybakat bröd till söndagskaffet" eller klassikern "jag måste upp så jag hinner i tid till bokrean". Då är dom redan förberedda på att ta sitt pick-o-pack och gtfo ur ditt singelliv för gott när solen gått upp.

Annars om du inte orkar planera finns det gott om lösningar att få henne att bege sig utåt. En som jag brukar köra, som funkar allra bäst på fredagar är att "råka" tappa ut hennes nycklar genom fönstret varefter hon frivilligt kommer försvinna ut i sprint. Annars kan du "erbjuda frukost" för att verka trevlig, kom bara ihåg att innan hon svarar så lägger du till "dock har jag bara gammal julknäcke och slavisk leverpastej i skafferiet". Hon kommer garanterat att försvinna utan ens ha besökt badrummet för att fixa håret. Vill du verka som en orientalisk gud gör du "andra-rummet" tricket.

"Andra-rummet" tricket går ut på att du ska se till att vakna, eller i alla fall gå upp ur sängen först och gå ut ur rummet. Stäng dörren efter dig. Nu kommer tjejen vara osäker på vad som i helvete försigår, till en början kommer hon anta att du är på toaletten. Efter drygt 20 min kommer hon komma ut ur rummet, påklädd och förvånad. (Här viker sig tricket - kommer hon ihåg ditt namn ropar hon efter dig och letar igenom lyan, troligtvis gör hon inte det och då går hon direkt till ytterdörren.) Kommer hon ihåg ditt namn så har du ett taktiskt gömställen bakom soffan med vatten och salamimackor, där gömmer du dig tills du vet att hon gått hem.

Värt att notera i blocket är att du aldrig ska bjuda på frukost. Det är inget krogligg värd.

Lycka till.

omnibus
2010-01-16, 23:19
text

Hahahaa :laugh:

Blir till att printa ut och ha lättillgängligt, just ja, måste bre salamimackorna också.

von huff
2010-01-16, 23:23
Lol:DGömma sig bakom soffan med salamimackor:laugh:

ThisIsTheOne
2010-01-16, 23:46
Här är alternativen många...

text

Lycka till.

:laugh:

Haha, bästa på mycket länge!