Visa fullständig version : Ta sig till Lindholmen från Göteborgs station
Catstyle
2008-11-02, 16:26
Hej alla.
Behöver ta mig från stationen i göteborg till lindholmen imorgon.
Skall till KY-akademien på Lärdomsgatan 3.
Har åkt väldigt lite kommunalt och aldrig i de områdena.
Någon som vet det smidigaste sättet?
mvh
Emanuel
Mr.Cosybear
2008-11-02, 16:28
Buss 16 till Lindholmen. Du går antingen på vid nordstan, hållplatserna över tunneln in till nordstan. Eller så går du på vid hållplatsen där Taxina väntar brevid plattform 1 vid tågstationen. Bussen går var 5e/10e minut
Dit skall jag också imorgon, men inte från centralen. :)
Vad skall du göra där om man får fråga?
Catstyle
2008-11-02, 16:52
Intervju till CAD-program. :)
(Är faktiskt tisdag jag skall dit, dock)
Intervju till CAD-program. :)
(Är faktiskt tisdag jag skall dit, dock)
Okej, trevligt. Lycka till!
Scratch89
2008-11-02, 20:05
Åhå! Det blev CAD-program ändå?! :)
Vilken tid ska du vara här? Jag bor precis vid hållplatsen i de stora, brungråsvarta husen. Du är välkommen på fika. :D
Catstyle
2008-11-02, 21:11
Åhå! Det blev CAD-program ändå?! :)
Vilken tid ska du vara här? Jag bor precis vid hållplatsen i de stora, brungråsvarta husen. Du är välkommen på fika. :D
Hehe ja det blev det.
8:15 skall jag vara där.
Har jag tur får jag dock skjuts in. :cool:
Scratch89
2008-11-02, 21:25
Aptidigt. Då är jag på väg hem från träningen. :D
Om du menar att du får skjuts in från stan, så går det snabbare att åka buss. Från centralen till Lindholmen tar det sju minuter.
Mr.Cosybear
2008-11-02, 21:36
Om du menar att du får skjuts in från stan, så går det snabbare att åka buss. Från centralen till Lindholmen tar det sju minuter.
10 tar det väl för att vara mer exakt har jag för mig? :p
Dock måste jag säga att den busslinjen är förjävla ostabil på mornarna. Busshållplatsen visar, 4 minuter till avgång, kommer ingen buss förän den som ska åka därpå och då kommer det två bussar. Instabila busstider ibland när man ska från tåget och hoppa på bussen som aldrig kommer..
Varför skulle det vara snabbare med buss? :P
Scratch89
2008-11-02, 22:55
10 tar det väl för att vara mer exakt har jag för mig? :p
Dock måste jag säga att den busslinjen är förjävla ostabil på mornarna. Busshållplatsen visar, 4 minuter till avgång, kommer ingen buss förän den som ska åka därpå och då kommer det två bussar. Instabila busstider ibland när man ska från tåget och hoppa på bussen som aldrig kommer..
Nä, 7 min från Nordstan till Lindholmen. I know my shizzle! :D
Och ja, det är lite jobbigt på morgonen. Det värsta är när den går två minuter för tidigt, dock.
Varför skulle det vara snabbare med buss? :P
Buss 16 går större delen på vägar som bara bussar får åka. Betydligt rakare väg, och man slipper trafikstockningen som blir vid Hjalmar Brantingsplatsen varje dag.
Nä, 7 min från Nordstan till Lindholmen. I know my shizzle! :D
Och ja, det är lite jobbigt på morgonen. Det värsta är när den går två minuter för tidigt, dock.
Buss 16 går större delen på vägar som bara bussar får åka. Betydligt rakare väg, och man slipper trafikstockningen som blir vid Hjalmar Brantingsplatsen varje dag.
Ja de enda bussfilerna som finns är ju den som går över bron + den vid lindholmen.
Bil går snabbare, om man nu inte kör som en gammal tant.
Ja de enda bussfilerna som finns är ju den som går över bron + den vid lindholmen.
Bil går snabbare, om man nu inte kör som en gammal tant.
Beror ju på om någon framför kör som en gammal tant också *grr*
Bil och buss tar väl ungefär lika lång tid. Men det beror på vart man kommer ifrån. Åker du ifrån Kungsbacka/Partille eller något så får du räkna med att stå i köer med bilen, jämfört med om du tar pendeltåget.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.