Visa fullständig version : Command & Conquer Red Alert 3
drakfelt
2008-11-02, 13:53
Tja.
Såg att Fallout 3 fick en egen tråd och tyckte då det var på sin plats med en egen tråd för det efterlängtade Command & Conquer Red Alert 3!
Jag testade spelet en timme igår och vet inte riktigt vad jag ska tycka.
Det är gjort sådär tecknat/datoranimerat och ser rätt "bebis" ut om jag skulle sätta en namn på det.
Förövrigt så är alla vapen och enheter väldigt lika de tidigare spelen samt att alla ryssar låter som Borat.
Stort plus för de låga systemkraven och för splashscreenen på den heta bruden :D
Ska testa det lite mer idag och komma med en djupare analys :)
så.. vad tycker ni?
Mr.Cosybear
2008-11-02, 14:08
Körde betan och ja va ska man säga, inget spel som kommer att slå hårt iallafall. Men bättre än EAs försök på CC3 Tiberium Wars och dess lama efterföljare.
Alla köper spelet för att orden C&C finns med, ett av de roligare RTSen på senare tid iallafall, men något långlivat bra spel är det tyvärr inte. Bara starcraft 2 i horisonten som kan få död på C&C nu (äntligen). Spelserien borde dött redan när westwood köptes upp.
Spelserien borde dött redan när westwood köptes upp.
Amen.
drakfelt
2008-11-02, 15:01
såå nu har jag spelat lite till och jag är tämligen besviken. har alltid varit en redalertkille eftersom det är så sjukt lättspelat och roligt.
actionen är extremt nedskruvad och explosionerna är väldigt disney-channel-like...
näh detta var en flopp av sällan skådat slag men jag kommer antagligen köpa det och lira lite multiplayer å smiska över internet ändå
Har kollat lite på trailers, gameplay-filmer osv och gillar det även om det ser lite barnsligt ut ibland. Kommer nog att köpa det.
heltborta_
2008-11-02, 15:39
Jag tycker det är helt förstört jämfört med Red Alert 2. Men ett ok tidsfördriv om man inte jämför. Det tråkigaste av allt är att dom (Ea Games) som vanligt inte får allt runt omkring att fungera, så som Onlinespelande m.m
som ni redan sagt , så känns de jävligt barnsligt på nåt vis med animationerna , sen verkar spelet allmänt jävligt halvdant . fortsätter nog lira CC3 kanes wrath .
Lelle Pelle
2008-11-02, 18:01
Jag gillar det. Bra tempo, precis som i ettan!
Mr.Cosybear
2008-11-02, 18:19
som ni redan sagt , så känns de jävligt barnsligt på nåt vis med animationerna , sen verkar spelet allmänt jävligt halvdant . fortsätter nog lira CC3 kanes wrath .
Hur är det med kanes wrath nu för tiden? Spelar folk det längre? Trode det dog ut snabbt :p
Hasselhoff tycker ni skall köra Red Alert 3!
http://www.conquerthislife.com/
Lirar det en hel del med vänner över hamachi. Gillar enkelheten i det som finns på nåt vis med att alla units "bara" har 1 "special", men att det fortfarande finns oändligt många kombinationer och strategier. Älskar japanerna, även om det känns att de är underlägsna tills t3 skeppen dyker upp...
Men överlag ett fullt dugligt rts imho, även om jag inte är någon guru direkt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.