Tom Jr
2008-11-01, 13:11
Hej.
Ska börja äta en kur av Roaccutan vilket kommer medföra minimalt med drickande, supande och allmänt elende. Därför tänkte jag att det skulle passa bra med att köra seriöst för en gångsskull och lägga på sig ordentligt med massa.
Känns ganska meningslöst att springa omkring som en 15-åring kring bicepsövningarna.
Bakgrundsfakta;
Ålder 17 (snart 18)
Vikt 74
Längd 181
Hade tänkt lägga upp mitt nuvarande schema kring "de tre stora". Som synes:
Måndag (Överkropp)
Bänkpress 5 set
Dips 3 set
Liggande tricepspress 3 set
Militärpress 5 set
Tisdag (Underkropp)
Knäböj 5 set
Benpress 3 set
Bencurl 3 set
Mage 5 set
Fredag (Överkropp)
Marklyft 5 set
Rodd 3 set
Latsdrag 3 set
Curl 3 set
Oxnacken 5 set
Tanken (för mig) är att hålla sig till mindre övningar och mer set. Dels för att jag tror att fokusen blir bättre och dels för att det känns bättre rent psykologiskt. Schemat kommer också varieras med intensitet, repsantal, antal set och så vidare för att variera träningen (sker var 4 vecka).
Vecka 1-4 (Hög reps, hög intensitet)
Vecka 4-8 (Låg reps, mer set)
Vecka 8-12 (Medel)
Synpunkter?
Hjälp från erfarna gymrävar samt pålästa kring träningsupplägg uppskattas.
/MVH
Ska börja äta en kur av Roaccutan vilket kommer medföra minimalt med drickande, supande och allmänt elende. Därför tänkte jag att det skulle passa bra med att köra seriöst för en gångsskull och lägga på sig ordentligt med massa.
Känns ganska meningslöst att springa omkring som en 15-åring kring bicepsövningarna.
Bakgrundsfakta;
Ålder 17 (snart 18)
Vikt 74
Längd 181
Hade tänkt lägga upp mitt nuvarande schema kring "de tre stora". Som synes:
Måndag (Överkropp)
Bänkpress 5 set
Dips 3 set
Liggande tricepspress 3 set
Militärpress 5 set
Tisdag (Underkropp)
Knäböj 5 set
Benpress 3 set
Bencurl 3 set
Mage 5 set
Fredag (Överkropp)
Marklyft 5 set
Rodd 3 set
Latsdrag 3 set
Curl 3 set
Oxnacken 5 set
Tanken (för mig) är att hålla sig till mindre övningar och mer set. Dels för att jag tror att fokusen blir bättre och dels för att det känns bättre rent psykologiskt. Schemat kommer också varieras med intensitet, repsantal, antal set och så vidare för att variera träningen (sker var 4 vecka).
Vecka 1-4 (Hög reps, hög intensitet)
Vecka 4-8 (Låg reps, mer set)
Vecka 8-12 (Medel)
Synpunkter?
Hjälp från erfarna gymrävar samt pålästa kring träningsupplägg uppskattas.
/MVH