Visa fullständig version : Xbox eller Wii?
Ska antingen köpa ett Wii eller ett Xbox 360, men vet inte riktigt vilket av dem.
Vilket av dessa två är bäst anpassat för att spela två stycken?
Ska enbart spela på dem, inte kolla film etc.
Jag har båda... xbox360 är mycket roligare spelmässig. WII har några guldkorn, men that's it.
hahavaffan
2008-10-30, 12:15
Dessutom får man en 360 Arcade för 1495 på Elgiganten nu. CHEAP.
Lätt xbox360. Köpa till ratt o pedaler så har man många fina stunder för sig själv framför tvn/projektorn :>
obesogen
2008-10-30, 12:39
xbox. Jag köpte ett Wii och lämnade tillbaka det efter två veckor.
Spelar själv partyspelen och de unika guldkornen till WII, medans jag har PC:n för att spela de bra Single-player spelen på.
Xbox skulle jag inte rekommendera till någon då det imo inte finns några bra unika titlar som inte kan spelas på andra konsoler eller PC till den.
Jag kan inte direkt rekomendera något av dom, eller det beror till vad du ska ha dom. Jag har själv haft xbox 360 2 ggr men tröttnat båda för att skjut spelen är så himmla tråkiga, jag har nu ett wii som tyvär suger endå hårdare. Det enda som är kul med wii är bowlingen och baseballen men kan verkligen inte rekommendera wii.
Hela beslutet tycker jag ligger lite it vilka spel du gillar.
Wii har en hel del riktigt bra spel om man letar lite. Några exempel är: Zelda, Resident Evil 4, Okami, Metroid prime, Smash Bros, Mario kart, No more heroes, osv osv.
Vad jag vet har Xbox inga speciella unika spel som står ut, men i princip alla större spel är ju Cross-plattform i dagsläget så ett xbox är ju ett billigare alternativ framför PS3:an, men du får endå en hel del spel som är bra, undantaget Final fantasy serien då.
Langster
2008-10-30, 13:41
Hela beslutet tycker jag ligger lite it vilka spel du gillar.
Wii har en hel del riktigt bra spel om man letar lite. Några exempel är: Zelda, Resident Evil 4, Okami, Metroid prime, Smash Bros, Mario kart, No more heroes, osv osv.
Vad jag vet har Xbox inga speciella unika spel som står ut, men i princip alla större spel är ju Cross-plattform i dagsläget så ett xbox är ju ett billigare alternativ framför PS3:an, men du får endå en hel del spel som är bra, undantaget Final fantasy serien då.
Halo 3 och Gears of War 2 är väl iofs ett par av de allra största spelen någonsin och finns endast på 360...
Sen finns det en uppsjö andra exklusiva titlar för xboxen, 360 har många fler BRA exklusiva spel än PS3. Jag kan börja rabbla om du vill.
Final Fantasy 13 kommer samma dag till 360 som till PS3.
Halo 3 och Gears of War 2 är väl iofs ett par av de allra största spelen någonsin och finns endast på 360...
Sen finns det en uppsjö andra exklusiva titlar för xboxen, 360 har många fler BRA exklusiva spel än PS3. Jag kan börja rabbla om du vill.
Final Fantasy 13 kommer samma dag till 360 som till PS3.
Halo 3 är mediokert i bästa fall. En helt random shooter utan några speciella inslag. Vet inte hur det är med Gears 2 men ettan kom ju till PC, och var därför inte exklusiv. Samma sak där som i Halos fall. Inget nytt, nothing too see here.
Dock så är ju sådant här subjektivt så ingen/alla åsikter är ju rätt. Min åsikt att är att om man skall välja mellan PS3 och Xbox, så köp PS3. Själv spelar jag de tunga titlarna på PC och casual titlarna på WII.
Med final fantasy så menar ju jag på de gamla som inte släppts till något annat än Playstation.
spoonchest
2008-10-30, 13:53
Om jag vore du så skulle jag ställa mig emellan PS3 och Wii istället, jämför dem istället.
Om jag vore du så skulle jag ställa mig emellan PS3 och Wii istället, jämför dem istället.
varför?
Halo 3 är mediokert i bästa fall. En helt random shooter utan några speciella inslag. Vet inte hur det är med Gears 2 men ettan kom ju till PC, och var därför inte exklusiv. Samma sak där som i Halos fall. Inget nytt, nothing too see here.
Halo 3 är sjukt bra.
Att spela spelen som kommer till både konsol och pc på pc är väll en sak men om man inte vill punga ut med xx antal tusen för att köpa en dator som man kan spela på ett tag så tycker jag xbox ett lite mer prisvärt alternativ.
Halo 3 är sjukt bra.
Att spela spelen som kommer till både konsol och pc på pc är väll en sak men om man inte vill punga ut med xx antal tusen för att köpa en dator som man kan spela på ett tag så tycker jag xbox ett lite mer prisvärt alternativ.
Vad har Halo som inte Cod4 och Bioshock har? Om svaret är inget så tycker i alla fall jag att spelet är mediokert. Men håller med dig, dock så tycker jag att PS3 är bättre alternativ än Xbox om man inte vill köpa sig en PC.
Vad har Halo som inte Cod4 och Bioshock har? Om svaret är inget så tycker i alla fall jag att spelet är mediokert. Men håller med dig, dock så tycker jag att PS3 är bättre alternativ än Xbox om man inte vill köpa sig en PC.
Halo har co-op campagin något som både Cod4 och Bioshock saknar. Bioshock har inget multiplayer what so ever.
Jag äger ett exemplar av Halo, Cod4, Bioshock och det jag har spelat överlägset mest är halo och strax efter Cod4. Men ett "halo-lan" med två tv och åtta polare är något som varken cod4 eller bioshock kan mäta sig med. Har man inte åtta polare eller två tv-apparater så kör jag cod4 varje gång.
Halo har co-op campagin något som både Cod4 och Bioshock saknar. Bioshock har inget multiplayer what so ever.
Jag äger ett exemplar av Halo, Cod4, Bioshock och det jag har spelat överlägset mest är halo och strax efter Cod4. Men ett "halo-lan" med två tv och åtta polare är något som varken cod4 eller bioshock kan mäta sig med. Har man inte åtta polare eller två tv-apparater så kör jag cod4 varje gång.
True true, tänkte inte på Coop delen, det har du helt rätt i. Det jag försökte säga är dock att Multiplayer (icke-coop)vinner cod4 över Halo, och Bioshock vinner i Single player.
Men tillbaka till trådskaparens fråga. Jag tror det beror helt på vad du har för preferenser själv. Vilka skall spela? Vilka spel uppskattas?
Three pigs
2008-10-30, 14:23
Vad har Halo som inte Cod4 och Bioshock har?
Man kan väl inte riktigt säga så. Det är helt olika spel, själv föredrar jag halos multiplayer före cod4, fastän jag gillar cod4 som fan.
Dessutom får man en 360 Arcade för 1495 på Elgiganten nu. CHEAP.
Hur pass långt räcker minneskortet på 256mb eller vad det är på ett ungefär? 1 spel eller 4-5st?
True true, tänkte inte på Coop delen, det har du helt rätt i. Det jag försökte säga är dock att Multiplayer (icke-coop)vinner cod4 över Halo, och Bioshock vinner i Single player.
Jag gillar inte singelplayer direkt så kommer inte uttala mig om det. Men håller med om att jag hellre lirar Cod4 än Halo när jag sitter själv på kammaren. Men hur svårt är det att få över tre polare och lira 4st på samma skärm i Halo?
Langster
2008-10-30, 14:29
Dock så är ju sådant här subjektivt så ingen/alla åsikter är ju rätt. Min åsikt att är att om man skall välja mellan PS3 och Xbox, så köp PS3. Själv spelar jag de tunga titlarna på PC och casual titlarna på WII.
Med final fantasy så menar ju jag på de gamla som inte släppts till något annat än Playstation.
Men du babblar ju bara om dina egna preferenser, Halo 3 är det många som tycker väldigt mycket om, det har sålt bra mycket bättre än Bioshock t.ex. Själv tycker jag att Halo utklassar allt annat i FPS genren på ren spelbarhet.
Gears 2 kommer inte att komma till PC om man får tro utvecklarna själva.
Final Fantasy 11 finns på 360, det finns inget Final Fantasy alls på PS3...*popcorn*
Jag har både 360 och PS3 och vet fortfarande inte riktigt varför jag skaffade PS3:an. Förhoppningsvis kommer det något bra spel någon gång, men det verkar vara tunt framöver också. Kan inte du ge mig tips på vad jag ska spela på PS3 egentligen? Eftersom du tycker att det finns så många bra spel på den i jämförelse med 360.
Hur pass långt räcker minneskortet på 256mb eller vad det är på ett ungefär? 1 spel eller 4-5st?
Antar att du menar bara "sparfilerna"? För en demo eller film får väll knappast plats på 256mb...
Granatgiraffen
2008-10-30, 14:31
Men du babblar ju bara om dina egna preferenser, Halo 3 är det många som tycker väldigt mycket om, det har sålt bra mycket bättre än Bioshock t.ex. Själv tycker jag att Halo utklassar allt annat i FPS genren på ren spelbarhet.
Gears 2 kommer inte att komma till PC om man får tro utvecklarna själva.
Final Fantasy 11 finns på 360, det finns inget Final Fantasy alls på PS3...*popcorn*
Jag har både 360 och PS3 och vet fortfarande inte riktigt varför jag skaffade PS3:an. Förhoppningsvis kommer det något bra spel någon gång, men det verkar vara tunt framöver också. Kan inte du ge mig tips på vad jag ska spela på PS3 egentligen? Eftersom du tycker att det finns så många bra spel på den i jämförelse med 360.
Resistance 2 din gamla varg! Det är väl det enda jag ser fram emot.. och möjligen little big planet.
Antar att du menar bara "sparfilerna"? För en demo eller film får väll knappast plats på 256mb...
Ja, var lite otydlig, det gäller "sparfilerna" :)
Langster
2008-10-30, 14:34
Resistance 2 din gamla varg! Det är väl det enda jag ser fram emot.. och möjligen little big planet.
Ja det skulle vara det då. Men ettan var ju så jävla dödstråkig.
Langster
2008-10-30, 14:35
Ja, var lite otydlig, det gäller "sparfilerna" :)
Får plats med rätt många spels sparfiler. Men det diffar lite från spel till spel hur stor plats de tar.
Får plats med rätt många spels sparfiler. Men det diffar lite från spel till spel hur stor plats de tar.
OK, tack för svaret!
Har xbox, xbox360 och wii. Spelar uteslutande bara på 360n. Wii:t är inte ens inkopplat, det är bara roligt ibland. Kan dock bero på att jag i princip bara kör Guitar Hero :D
Wii är roligare om man är fler iofs, tycker jag.
Tricklev
2008-10-30, 15:04
Wii om du ofta spelar med 4 polare, annars kan du strunta i det och skaffa Xbox360 eller PS3.
Granatgiraffen
2008-10-30, 16:03
Ja det skulle vara det då. Men ettan var ju så jävla dödstråkig.
Du får inte leva i dåtiden. Jag kan spöa skiten ur dig i multiplayer som en bonus! Den ska ju tydligen vara lysande.
Langster
2008-10-30, 16:17
Du får inte leva i dåtiden. Jag kan spöa skiten ur dig i multiplayer som en bonus! Den ska ju tydligen vara lysande.
Sure... Men jag kommer nog vara upptagen med Gears 2 ett tag framöver! :)
Jag har ett wii.. Spelar inte så mycket på det singleplyer. Men är man några stycken så är det riktigt kul vissa spel. Att ha det på en fest är en rolig sak också =)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.