Visa fullständig version : Marknadsundersökning thaiboxning
Hej,
Håller på med en liten marknadsundersökning för skolprojekt, ett fightcenter. Kanske ni skulle vilja vara vänliga att svara, eller komplettera med ytterligare frågor vi kan använda?
Kan du tänka dig att träna thaiboxning?
Om inte, varför?
Hur många träningstillfällen per vecka är lagom?
1-2
2-3
3-4
4-
Hur mycket är en rimlig terminsavgift?
500-700
700-900
900-1100
1100-
Hur långa träningspass?
45-60min
60-90min
90-120min
Vilken tid skulle passa bäst att ha träningen?
15-17
17-19
19-21
Förutom thaiboxning, vilka andra tjänster/kringtjänster (gym, bastu, andra sporter) vill du ska finnas?
Tränar du något annat i nuläget?
Om ja, vad skulle få dig att gå över till/komplettera med Thaiboxning?
Vad anser du är en lämplig men godtagbar summa att spendera på thaiboxning under ett år, utrustning, avgift allt inkluderat?
Vad spenderar du på det du tränar idag, per termin/halvår?
1. Nej, håller på med annan sport
2. 2-3
3. 900-1100
4. 60-90
5. 15-17
6. Gym, solarium
7. Ja, amerikansk fotboll. Inget skulle få mig att träna TB utan om jag skulle börja på någon kampsport skulle det bli Krav Maga.
8. 2-3000
9. Ungefär 1500 (två gym + spelarlicens och medlemsavgift)
1. Ja, men bara som komplement
2. 1-2
3. Beror på klubb, tränare, lokal och övrig utrustning.
4. 60-90min
5. 18.00-19.30
6. Gym, bastu, massör
7. Ja, Brasiliansk Jiu-Jitsu. Jag lämnar aldrig marken för ngt stående, men som komplement är MT ok för mig.
8. 2500kr
9. 8000kr (Gymkedja då jag behöver nationell täckning + BJJ)
Jag tränar thai.
Hur många träningstillfällen per vecka är lagom?
Så många jag hinner med! Uppslutningsmässigt så fler än 4 så brukar grupperna ha dålig täckning.
Hur mycket är en rimlig terminsavgift?
Vi har ju terminsavgift på 1600kr. Men vi får ju en hel del för pengarna.
Hur långa träningspass?
90min brukar vara standard. Om man nu inte kör på thailändskt manér.
Vilken tid skulle passa bäst att ha träningen?
Jadu, bra fråga.
Tränar du något annat i nuläget?
Styrketränar ibland, och löptränar givetvis.
Du kan ju ha Fighter centre i Göteborg i åtanke. Ett kampsportscentrum...
1. nej inte just nu. Satsar på att utvecklas i gymmet.
2. 3-4
3. 900-1100 kr
4. 60-90 min
5. 15-17
6. gym, bastu och massör (om det är gratis ) :)
7. Inget just nu
8. 1000 kr
9. 2000 kr per halvår
1: Ja, enda anledningen att jag inte tränar är pga. för långt avstånd till en vettig klubb. Flyttar dock närmre göteborg i helgen och kommer efter detta börja på Gladius med MT alt. MMA.
2: 3-4
3: 1100+
4: 90-120minuter
5: Gym hade varit alla tiders.
6: Har tränat både TKD och KB. Slutade pga. att det inte var seriöst nog.
7: 1000kr
8: 2400
1. Ja absolut
2. 2-3
3. 900-1100 beror lite på hur bra tränaren är
4. 60-90 min
5. 18-20
6. Gym
7. tränar fotboll och gym, vet inte om jag skulle ha tid med thaiboxning.
8. 1000 terminsavgift, 500 skydd?
9. fotboll, 2500 terminsavgift. 3000 skor. gym 3200.
kalajset
2008-10-29, 18:35
1. Ja
2. Två-tre, (två är optimalt ur min synvinkel)
3. 700-900, (men det beror som sagt på en rad olika faktorer)
4. 60-90, (under det och träningen kan bli lidande, över och energin är inte på topp)
5. 17-19!, (för merparten av oss som jobbar, och faktiskt även för många skolelever, funkar det inte att börja tidigare)
6. Gym, (allt annat bara en bonus)
7. Ja, MMA, och styrketräning, (den avgörande faktorn för komplettering/övergång är helt klart kärnfrågor såsom träningstider, eller lämpliga nybörjargrupper, träningen som sådan har liten inverkan faktiskt).
8. 2500:-
9. 3000:- (gymmet inräknat)
Måste även tillägga att alla frågor är besvarade ur mitt eget perspektiv, som glad amatör. Ifall man verkligen vill vara seriös med sin thaiträning, tävla och gå långt etc etc, är garanterat tre tillfällen i veckan snarare ett minimikrav. Men för oss som "gör det för skojs skull", blir snarare tre, och en siffra över det, tillfällen i veckan för mycket, då vi ofta har andra aktiviteter vid sidan om. Sorry om det blev OT, men jag tycker det är viktigt att först och främst skilja på anledningarna man tränar/ev. kommer börja träna t ex thaiboxning för, då upplägget i så stor grad som möjligt bör individanpassas så långt det bara går. Ifall man t ex "kompromissar" och väljer att köra endast en grupp med tre tillfällen i veckan, är det inte fel att dessutom ha "fri matta" någon timme i veckan eller två utöver den ordinarie träningen enligt min mening.
Om man svarar nej på första frågan verkar ju resterande lite onödiga/svåra?
För att svara:
1 Nej. Jag gillar inte konditionskrävande idrotter.
1. Ja, men jag har ej rörligheten i ben (spik i höfter) för att göra höga sparkar. Så därför anser jag att det inte är lönt.
2. 2-3 träningstillfällen. Sen beror det på hur mycket man själv vill ha ut av träningen. Ska man tävla så kanske man vill träna fler pass.
3. Max 1500.
4. 60-90 minuter tror jag skulle passa bra. Så kör vi på Krav Magan.
5. 18-19 tycker jag träningen ska börja. Folk måste hinna ta sig hem från jobb/skola.
6. Gym, bastu.
7. Jag tränar Krav Maga. Jag kanske kommer komplettera med kickboxning framöver.
8. Kanske 3000 per termin som max. Även en fattig student ska kunna träna.
9. 2400 kr (inkl. inköpt utrustning). Gymkortet har betalats av jobbet.
Whistler
2008-10-29, 20:15
1. Ja. Har tränat det i flera år tidigare (bl a i Thailand), men trasiga knän hindrar mig från att fortsätta. Skulle gärna ta upp det igen när jag läkt ihop, fast då som en del av MMA-träning.
2. 3 ggr/vecka.
3. 500-700kr/termin.
4. 60-90 min (90min är optimalt)
5. 17-19
6. Massör vore jävligt nice, gym går jag till ett som motsvarar kraven jag har, kampsportsgym håller oftast rätt låg kvalitet.
7. Styrketräning och yoga. Hela knän skulle få mig att ta upp thai igen.
8. Utöver terminsavgifterna, runt en tusenlapp.
9. Inget, jag instruerar yoga på ett träningscenter och går därmed plus, då jag får styrketräningen gratis. Hade jag fått betala skulle det gå på 6500kr/år.
Jävlar, glädjer mig att så många svarat. Mer effektivt än att stå och dela ut enkätblad utanför en skolgård exempelvis skulle jag tro.
Om man svarar nej på första frågan verkar ju resterande lite onödiga/svåra?
Ja, har du kanske rätt i, men man kan sätta det i jämförelse med annan sport/fritidsintresse man utöver och lägger pengar på/sysslar med. Fråga 3, 5, 7, 8 och 9 ska man kunna svara på. Men viktigt är ju att se varför man inte kan tänka sig det, om man inte kan, och det har du svarat på, så stort tack!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.