handdator

Visa fullständig version : Rumsrena festtips!!! *HJÄÄÄÄLP*

bulldozer
2008-10-28, 19:30
Hjälp!!
Blir invaderad av ca 15 kids då dottern ska ha halloweenfest, vilka aktiviteter
kan vara skoj att göra utan att min lägenhet blir helt förstörd??
De ska vara här i ca 3 timmar, planen är film en stund men sen då?
Gärna nåt med anknytning till temat och minsta möjliga damage..

Helst skulle jag ju bara binda fast dem och sätta munkavle på dem, men då är
det väl nån som tjallar till föräldrarna så att jag får föräldrarådet på mig :banned

Kan ju tillägga de är 7 år

Yankeee
2008-10-28, 19:31
Städtävling. Dela upp dem i grupper och låt dem städa olika rum på tid.

MasterChief
2008-10-28, 19:33
Film på en fest? Låter tråkigt.

Kör lite dansstopp och disco. Gör väl inget om det blir rörigt? Det är ju bara att städa.

Alfred Nobel
2008-10-28, 19:33
Jag hade iaf skippat filmen. Barnen måste få leka!

bulldozer
2008-10-28, 19:36
Funderade på att ha en sprinttävling i trädgården före filmen för att rasta av
dem...

bulldozer
2008-10-28, 19:38
Tips på musik som ungar lyssnar på?
Min tjej brukar lyssna på det vi lyssnar på men har en känsla av att sabaton, hel och dia psalma inte är vad de andra kidsen lyssnar på.

Yankeee
2008-10-28, 19:39
Tips på musik som ungar lyssnar på?
Min tjej brukar lyssna på det vi lyssnar på men har en känsla av att sabaton, hel och dia psalma inte är vad de andra kidsen lyssnar på.

PM:a Tricklev.

Angel
2008-10-28, 19:39
Spökvandring eller något sådant. Skräm skiten ur dom.

bulldozer
2008-10-28, 19:40
PM:a Tricklev.

Bra tips :thumbup:

Bubban
2008-10-28, 19:40
Har du ett gäng paintballgevär? Isåfall kan de ju köra det. Annars kan man köra "gömma-leken", dvs. gömma en massa saker så man samlar ihop en massa poäng beroende på hur mkt man hittar.

bulldozer
2008-10-28, 19:41
Spökvandring eller något sådant. Skräm skiten ur dom.

Ooooh.. Nu blev det ju nästan skoj :devil: :devil:

Dreas
2008-10-28, 19:41
Spökvandring eller något sådant. Skräm skiten ur dom. Haha vi fick stå för den när vi gick på högstadiet. Råkade visst skrämma endel av de mindre så de inte vågade gå hela längan :)

Smurfhits, hits for kids eller vad skivorna heter nuförtiden :) Hela havet stormar, fiskedamm och kanske någon liten berättelse? Det där med att springa av sig låter inte som en alltför dålig idé.

CrazyJoeDavola
2008-10-28, 19:48
Fiskdamm?

L-Sami
2008-10-28, 19:55
-EsaPro och kreatinshots som fördrink, gärna på fastande mage.
-En fysikrond där barnen får köra en valfri posering med halloweenklädsel, alla går vidare till nästa rond.
-Nästa rond alla får försöka berätta en skräckhistoria eller försöka skrämma de andra. De som skrämmer bäst går vidare till final.
-Sista rond, uthållighetsrond. Vem kan hålla käften längst utan att börja skratta när de kollar på varandra.
-Efterfest med proteinbars och vassle/kaseinblandning eller läsk och bullar med spöksmak.

:D

Spene
2008-10-28, 19:58
Min morsa gick out of control med ett "skräck-party" när jag var liten. Minst en som började grina. Gjorde i alla fall ett bra minne.

Ledde in oss barn i ett mörkt rum och så fick vi känna på koögon, aphjärna m.m.

CrazyJoeDavola
2008-10-28, 19:59
kreatinshots?! Varför inte en skopa Rage i drickat?

Dreas
2008-10-28, 20:02
Fiskdamm? Ja du drar ett lakan över en dörr sen använder du en pinne med ett snöre och en klädnypa. Sen får ungarna fiska godispåsar, alla får såklart samma annars blir det bråk:) Detta vet jag att jag tyckte var höjdpunkten på alla kalas man var på, detta eller att leta gömda godispåsar.

Mago
2008-10-28, 20:12
Spökvandring lät som en bra idé. Någon slags skattjakt är ju alltid kul också.

bulldozer
2008-10-28, 20:21
-EsaPro och kreatinshots som fördrink, gärna på fastande mage.
-En fysikrond där barnen får köra en valfri posering med halloweenklädsel, alla går vidare till nästa rond.
-Nästa rond alla får försöka berätta en skräckhistoria eller försöka skrämma de andra. De som skrämmer bäst går vidare till final.
-Sista rond, uthållighetsrond. Vem kan hålla käften längst utan att börja skratta när de kollar på varandra.
-Efterfest med proteinbars och vassle/kaseinblandning eller läsk och bullar med spöksmak.

Läskigt låter det ju iallafall!
Fysikronden skulle ju dottern klart vinna då hon poserar ikapp med lilla Doris
så det är ju fusk *rolleyes*
Låter dyrt också att utfodra ungarna med proteinbars :P

Min morsa gick out of control med ett "skräck-party" när jag var liten. Minst en som började grina. Gjorde i alla fall ett bra minne.

Ledde in oss barn i ett mörkt rum och så fick vi känna på koögon, aphjärna m.m.

Låter bara mer och mer skojigt med hallowenfest :thumbup:

kreatinshots?! Varför inte en skopa Rage i drickat?

Har tyvärr gett bort ragen till Doris

Spökvandring lät som en bra idé. Någon slags skattjakt är ju alltid kul också.

Spökvandring funderar jag faktiskt mer o mer på :D

Angel
2008-10-28, 20:47
Wooho, mina ideer är bäst.

Börja med att samla alla i ett dunkelt rum och läs en spökhistoria så dom är lite lätt rädda.. Sen får dom gå ut på spökvandringen. Du kan tex ha hängt upp lakan i något träd och sen kan Doris hoppa fram i sina tarzan-kallingar. Det lär garanterat skrämma skiten ur dom.

Grön monsterbål är också ett självklart inslag till överlevande.

MasterChief
2008-10-28, 20:56
http://www.kalasguiden.se/lekar/

KaptenKnäsvag
2008-10-28, 21:06
Städtävling. Dela upp dem i grupper och låt dem städa olika rum på tid.

Du fick mig att skratta

Spene
2008-10-28, 21:12
Haha, nu kommer gammla minnen. På en annan halloweenfest jag var på, berättade en gubbe (någon släkting till tjejen som hade festen) spökhistorier. Sista historien avslutades med att han brusade upp och skar av sig tummen. Vad vi små barn inte visste var att hans tumme redan var amputerad och att det var en prinskorv han skar av. Därefter fick vi två och två gå genom hela deras trädgård i mörkret medan hela tjocka släkten gömde sig här och var i buskarna och skrämde slag på oss.

Antar att jag tyckte det var ganska läskigt då jag fortfarande minns detaljer :D

Måste dock påpeka att vi nog var äldre än 7 år då. Annars hade man väl kissat på sig.

Piranha
2008-10-28, 21:45
Jag tycker ni skall klä ut Doris till clown så får han blåsa ballonger och leka fiskdamm för alla barnen.

Så fyller ni hans fickor med godis och han mer sprit å ger han en 100 meters försprång och ungarna varsitt tillhygge.

:thumbup:

z_bumbi
2008-10-28, 21:54
Jag tycker ni skall klä ut Doris till clown så får han blåsa ballonger och leka fiskdamm för alla barnen.

Så fyller ni hans fickor med godis och han mer sprit å ger han en 100 meters försprång och ungarna varsitt tillhygge.

Run, Doris! Run!

Reflexjakt är uppskattat. Dela ut ficklampor eller liknande till barnen och sen får de springa runt och "samla på reflexer" som hänger i trådgården. Vid varje reflex finns det sen antingen någon ledtråd, godis eller något annat kul

Piranha
2008-10-28, 22:05
Run, Doris! Run!

Reflexjakt är uppskattat. Dela ut ficklampor eller liknande till barnen och sen får de springa runt och "samla på reflexer" som hänger i trådgården. Vid varje reflex finns det sen antingen någon ledtråd, godis eller något annat kul

Av nån anledning är vuxenfester lättare,, sprit... klart

De finns nå kortspe nu som är poppis som heter våghals, så om någon ringer på och frågar efter toapapper en lördag etc eller du får kostiga SMS är de antagligen det.

Einar
2008-10-28, 22:15
Det där med spökhistorier i ett mörkt rum tyckte jag lät spännande. Ha lite tända ljus och ficklampor o sånt så blir det säkert succé. Sen kan ni köra med fiskedamm och så kan de få äta aphjärnor (halvor av passionsfrukt) eller tarmar (färgad pasta) osv.

bulldozer
2008-10-29, 06:14

:laugh: :laugh:

Rastafari
2008-10-29, 21:50
Hela havet stormar var ju skoj när man var liten =D

shibi
2008-10-30, 08:59
The ring filmen är ju givet. Sen gömmer sig någon utklädd till brunnsflickan och hoppar fram:D Om vuxna japaner börjar böla så ska nog ungarna gråta halsen av sig.

tihihi

bulldozer
2008-10-30, 14:08
Nån som har tips på halloween-aktig musik?

Chaaarles
2008-10-30, 14:44
Deadbolt är en liten blandning av hissmusik och halloween kan jag nog tycka. Med låtar som Voodoo Trucker etc är det nog ganska passande som skrämselmusik för barn.

www.myspace.com/beercore123

jakke
2008-10-30, 14:49

Bruce Springsteen fungerar för alla åldrar och i alla sammanhang.

Wille005
2008-10-30, 16:44
Det säger väl sig självt? http://www.youtube.com/watch?v=rkZYTg5iM18 i ett mörkt rum skrämmer fan upp mig t.o.m ^_^; Passa även på att hyra in en gubbe som genom både tur och taktisk planering smäller upp dörren med en gigantisk kökskniv i handen när låten når sitt klimax. P.s. ha ambulans redo.

Annars är det bara att söka på halloween music på tuben, där finns massor i barn-aktig stil.

Bubban
2008-10-30, 16:57
Halloweenmusik kan man ju tipsa om Hitchcocks Psycho t.ex.

Elfsberg
2008-10-30, 19:14

Helloween?

Guuuud, vad jag är tråkig. *gah!*