handdator

Visa fullständig version : Massageterapeut på Axelsons

J.V
2008-10-27, 00:14
Någon här som gått utbildningen?
Bra skit?
Stockholm eller Göteborg?

Hallberg
2008-10-27, 15:05
Jag har gått den.
Utbildningen är bra. Minimikraven är tyvärr väldigt låga så det är inte så svårt att ta sig igenom även för något mindre kompetenta terapeuter...

Jag gick i Sthlm. Hade en del kursare som gått första steget i Göteborg och tyckte Stockholm var bättre.

Den stora frågan du bör ställa dig är om det är prisvärt... Kommer du kunna tjäna pengar på det? Utbildningen går ändå på en del, så om du inte är onödigt rik är det ju bra om du kan räkna hem investeringen.

J.V
2008-10-27, 15:15
Ah okej. Bekräftar det jag hört, att utbildningen är bra och bättre i Stockholm.

Mja, vad jag förstått är det väl brist på massageterapeuter? Jag inbillar mig att det är ett område där behover kommer öka också. Hur har det gått för dig? När gick du utbildningen? Har du fått jobb?

Hallberg
2008-10-27, 15:27
Jag blev klar 2007. Har jobbat på två olika ställen sen dess (som mest 4 kvällar i veckan). Funkar ok, men det räcker inte att leva på som det är nu.

Det svåra är att få heltid med någorlunda arbetsförhållanden. En stor del av branschen är anpassad till extrajobbare så det är inte svårt att få ett par timmar i veckan eller någon kväll här och där. Oftast blir det så att man får jobb/betalt när det finns kunder, vilket gör att det är en osäker inkomst.

Men utbildningen är som sagt jäkligt intressant (saknar dock evidensbas i en del påståenden från lärarkåren).

Vunnis
2011-12-19, 12:14
Är det fortfarande fantastiskt mycket bättre i stockholm? Så pass att det är värt besväret att bo där under utbildningen, när man redan bor i göteborg?

Scratch89
2011-12-19, 12:19
Är det fortfarande fantastiskt mycket bättre i stockholm? Så pass att det är värt besväret att bo där under utbildningen, när man redan bor i göteborg?

Det handlar mycket om vad man gör det till också. Är man en apa som bara lyssnar på vad föreläsaren/läraren säger, kanske det är bättre i Stockholm om de har just bättre föreläsare/lärare. Om man läser kurslitteraturen och kan resonera sig runt om kring, så spelar det ingen roll.

Jonathan i min klass gick som sagt här, och han är duktig. Väldigt duktig.

Vunnis
2011-12-19, 12:32
Det handlar mycket om vad man gör det till också. Är man en apa som bara lyssnar på vad föreläsaren/läraren säger, kanske det är bättre i Stockholm om de har just bättre föreläsare/lärare. Om man läser kurslitteraturen och kan resonera sig runt om kring, så spelar det ingen roll.

Jonathan i min klass gick som sagt här, och han är duktig. Väldigt duktig.
Not sure if monkey or just plain stupid. *jorgen*

Men lärare som är helt intresserade av att lära ut har jag provat på förut, det var faktiskt inte speciellt intressant, så det undviker jag gärna; men jag undviker gärna att lägga ut ~10-15k på boende i onödan också.

Scratch89
2011-12-19, 12:33
Eftersom att Axelssons är kända för att vara bra utbildningar, så har jag väldigt svårt att tro att det kan skilja så mycket att Göteborgsutbildningen anses sämre än Stockholmsditon.

Vunnis
2011-12-19, 12:36
Eftersom att Axelssons är kända för att vara bra utbildningar, så har jag väldigt svårt att tro att det kan skilja så mycket att Göteborgsutbildningen anses sämre än Stockholmsditon.

Då låter det som att man krånglar till det i onödan om man läser där när man redan bor här om man nu inte åker dit för nöjets skull... och så roligt kan det inte vara i stockholm.

Scratch89
2011-12-19, 12:40
Exakt.

inZane
2011-12-19, 14:26
Har läst i Göteborg och har svårt att se vad som skulle kunna varit så mycket bättre i Sthlm, har du lite anatomikunskaper fixar du det lätt, är man helt grön på ämnet är det lite klurigare men jag tror alla i vår klass blev godkända och då var det några riktiga blåbär med.
Så här i efterhand känns det lite surt att ha lagt ut så pass mycket pengar men jag tycker ändå det var värt det. Hittar du någon kortare utbildning kan du alltid välja en sådan och sedan göra certifieringsprovet som branschrådet erbjuder. (Detta bör man ha)

Ska dock sägas att Axelsons är en jävligt djupgående utbildning som jag tror saknar motstycke.

z_bumbi
2011-12-19, 14:50
Mja, vad jag förstått är det väl brist på massageterapeuter? Jag inbillar mig att det är ett område där behover kommer öka också. Hur har det gått för dig? När gick du utbildningen? Har du fått jobb?

Du ska tänka på att du konkurrerar med alla som har läst en helgkurs eller för den delen inte ens läst en helgkurs. När det gäller fasta uppdrag för företag etc så är det i många fall tidspassning och pris som avgör och inte exakt vilken utbildning någon har gått.

Vunnis
2011-12-19, 14:56
Det var tre år sen JV undrade, Bumbi. *rolleyes*