handdator

Visa fullständig version : Träna när man är trött?

Lellan
2003-07-03, 14:27
Har inte riktigt vant mig vid långa nattpass, dessutom har jag ett dagjobb så jag undrar hur det är bäst att göra med träningen när man har "sömnskuld"?

Ett redigt styrkepass skulle inte gå känner jag, men att gå å sätta sig på motionscykeln el i rodden och bara mata på typ 45-60 min- är det dumt? Eller ska man hellre använda tiden till att sova ikapp och ta konditionen efter styrkepasset som "brukligt"..

Det ingick inte i min planering att kroppen skulle säga så starkt "NEJ" till styrketräning efter att ha varit vaken över ett dygn och sovit någon ynka timme.. :whipped: :em:

z_bumbi
2003-07-03, 14:57
Gå och lägg dig...ingen mening med att trötta ut kroppen ytterligare, det mår den inget bra av.

Baha
2003-07-03, 15:42
ta en promenad UTE eller ngt liknande om du nu skall träna

hur ser en dag ut nu när du jobbar som du gör? bara nyfiken

fredthehead
2003-07-03, 16:00
och håller på och gäspa hela tiden under träningen. jag tar precis lika lite vikter då som när jag är jättepigg. handlar nog mer om glykogen och viljestyrka än pigghet, så känns det för mig iaf.

Pudzianovski
2003-07-03, 16:10
Lyssna på bumbi.

Viveqa
2003-07-03, 16:27
Låter mer katabolt än anabolt att träna när du är så trött.

Du växer bättre i sängen.

Lellan
2003-07-03, 17:28
Just nu har jag sällan lediga dagar. Jobbar jag natt jobbar jag 20-09 vaken natt.

Sedan jobbar jag typ 13-16, idag blev det däremot 16-18. Det jobbet har jag nästan alla dagar, och består mest i promenader.

Nattpassen kommer om några veckor bytas mot dagpass 9-20.

Lite trixigt att få in träningen, knepigt med öppettider och att boka in sömn men det ska gå! :)

z_bumbi
2003-07-03, 18:04
Lellan: Om du inte hinner träna så ofta som förut vad gäller styrkan så kan du antigen ta vilan som uppstår som något bra eller så gör du hel- eller halvkroppsprogram att stoppa in när du hinner.
Bättre att köra igenom kroppen med mindre volym än att inte få något träning alls ibland och är det en längre period kan det bli psykiskt jobbigt att inte få träna igenom kroppen.