handdator

Visa fullständig version : Byggarfilmer

Aerials
2008-10-24, 19:37
Godkväll gökboet.
Har lite tid och pengar över att lägga på någonting onödigt, således tänkte jag köpa någon slags träningsfilm eller whatever! Något tips på en bra film om kost, träning.. you name it, så rekommendera på ;)

mr ruhl
2008-10-24, 19:45
för inspiration så är nog the unbeliviable med ronnie coleman och blood and guts med yates oslagbara..:hbang:

tp_88
2008-10-24, 19:56
Mina favoriter:

Ronnie Coleman - The Unbelievable: I min mening den bästa träningsfilmen som gjorts.

http://www.probodybuildingdvds.com/images/F%20a4308dvd%5B1%5D.jpg

Ronnie Coleman - The Cost of Redemption: Inte fullt så bra som Unbelievable, men längre och innehåller mer runt träningen.

http://www.mesomorphosis.com/store/media/ronnie-coleman/ronnie-redemption.jpg

Dorian Yates - Blood And Guts: Kanske den mest motiverande träningsfilmen.

http://www.mesomorphosis.com/store/media/dorian-blood-guts.jpg

Kolla även in Battle For The Olympia-filmera, istället för att hela filmen handlar om en enda byggare får man se runt 15st Olympia-deltagare köra varsitt pass.

EDIT: Bra smak, Ruhl! :)

Ungrim
2008-10-24, 19:56
Annars är ju Pumping Iron en klassiker
http://i288.photobucket.com/albums/ll194/pumptheironphoto/pumping-iron.jpg

internethjälten
2008-10-24, 20:13
Jag har ett par filmer, typ 20 DVD's och jag kan tipsa om att
du kikar på http://www.axelmusic.com/ för bra pris på dem.

Om du vill se en kille som är mer målmedveten än någon annan
och som fäller roliga repliker på gymmet och som lyfter rätt hyggliga
vikter så ska du kika efter filmer med Ronnie Coleman. Du kommer inse
att den stora buken som man har när man bakar bröd är hans frukostskål.

Vill du sen en kille som mest glider runt i bilar och gärna pratar om
hur fint hans hus är och saknar humor så är det Jay Cutler du ska
kika efter. Han lägger ner lika mkt tid på frisyr och solbrännan som en
normal svensk lägger på att jobba heltid.

Vill du se en skön kille som varken skriker eller slänger med vikter men
ändå lyfter tungt. Och som dessutom har sjuk humor så kika efter
filmer med Lee Preist.

Vill du se en svensk skönhet kan jag rekommendera filmen "cinderella story"
med Marika Johansson där hon tränas av Dorian Yates.

Sen har vi ju en uppsjö med muskeldamer som Andrulla Blanchette etc med *flex*

Aerials
2008-10-26, 16:11
Tack för tipsen!
Såg Ronnie Colemans unbelievable, haha skön snubbe "buuddyy"
Askul när han kör motorbåten mellan brösten efter varje set :)
Får man fråga utan att låta spydig om han är lite smått efterbliven? Får känslan av det i alla fall =)

Arf Pingvin
2008-10-26, 16:22
Får man fråga utan att låta spydig om han är lite smått efterbliven? Får känslan av det i alla fall =)

Jag skulle nästan tro det. Inte den skarpaste kniven i lådan. Skulle väl inte gå så lång som att säga efterbliven men ingen raketforskare. Det är väl nästan en fördel när man måste göra sådana uppoffringar som han gjort.

Ostbågen
2008-10-26, 16:36
Får man fråga utan att låta spydig om han är lite smått efterbliven? Får känslan av det i alla fall =)Det måste man väl nästan vara om man slösar bort sitt liv på det viset..

erks
2008-10-26, 16:40
As spoken, Blood and Guts.

tp_88
2008-10-26, 16:42
Det måste man väl nästan vara om man slösar bort sitt liv på det viset..
Nog för att man har läst mycket dumt, men det där kan mycket väl vara det dummaste hittils. :)

Ostbågen
2008-10-26, 16:44
Nog för att man har läst mycket dumt, men det där kan mycket väl vara det dummaste hittils. :)Säkert. Alla har vi olika uppfattningar om vad som är "meningsfull sysselsättning". :)

Krampus
2008-10-26, 16:48
Säkert. Alla har vi olika uppfattningar om vad som är "meningsfull sysselsättning". :)

Kanske fel tråd för dig då?

erks
2008-10-26, 16:49
Säkert. Alla har vi olika uppfattningar om vad som är "meningsfull sysselsättning". :)

Ja, precis. Det är din åsikt. Så om han nu tycker det är en "meningsfull sysselsättning", låt honom hålla på med det.

tp_88
2008-10-26, 16:52
Han har fått göra det han älskar, han har fått 1000-tals människor att avguda honom, han har blivit bäst i världen (antagligen genom tiderna) på det han gör, han har tjänat bra med pengar, han har familj... and the list goes on.

Bortslösat? På vilket sätt?

Exdiaq
2008-10-26, 17:07
Kanske fel tråd för dig då?

Inte nog med det, förmodligen fel forum att skriva det på också.

Exdiaq
2008-10-26, 17:13
"Perfect Effort", handlar om De La Salle HS och deras winning streak på 151 matcher under hela 12 år. Väldigt inspirerande!

Ingen byggarfilm, men väldigt bra ändå och värt att gå lite OffT för.

http://www.perfecteffort.com/

ligne
2008-10-26, 17:44
Han har fått göra det han älskar, han har fått 1000-tals människor att avguda honom, han har blivit bäst i världen (antagligen genom tiderna) på det han gör, han har tjänat bra med pengar, han har familj... and the list goes on.

förstår du inte att Ostbågen har lyckats med mycket mer i livet än vad Kålman har gjort!? :smash:

Aerials
2008-10-26, 22:05

Bortslösat? På vilket sätt?

Har han familj i form av fru och barn? Såg i alla fall inte en skymt av någon familj i filmen, även fast dem ofta filmade honom hemma, och innan han skulle sova :)

tp_88
2008-10-26, 22:10
Har han familj i form av fru och barn? Såg i alla fall inte en skymt av någon familj i filmen, även fast dem ofta filmade honom hemma, och innan han skulle sova :)
Jag tror han har två döttrar och han gifte sig för ungefär ett år sedan.

ChrisDEFC
2008-10-26, 22:34
Det måste man väl nästan vara om man slösar bort sitt liv på det viset..

förmodligen ironi. om inte så håller jag med tp_88

pumping iron är ett måste tycker iaf jag.

ligne
2008-10-27, 09:13

vilken film pratar du om?

det finns mer än en film där man skymtar hans familj.
hans dotter lagar t.ex. mat till honom i Relentless *rolleyes*

Pzorz
2008-10-27, 10:10
Big and loving it - Markus Rühl: en rolig motivationsfilm, litet som Coleman-filmerna.

bollio
2008-10-27, 12:33
Lee Haney's Mr Olympia Workout är den bästa jag sett.