handdator

Visa fullständig version : Köp av madrass

grisbil3n
2008-10-22, 18:49
Min rygg blir lite konstig av min säng, det är en billig ikeahistoria. Har fått för mig att jag ska köpa nån lite sjysstare madrass att lägga ovanpå. Tempur ska ju vara hemskt bra, och hemskt dyr. Vore fint som någon kunde rekommendera något bra. Det är en 90 säng för övrigt.

Doozer
2008-10-22, 18:52
Jag tycker du ska ta en tripp till Ikea (faktiskt). Deras bättre och dyrare madrasser håller måttet och är, enligt tester, minst lika bra som de dyrare märkena.

Larsson85
2008-10-22, 19:59
Klart du ska ha tempur. Har själv en sådan och kan inte tänka mig något annat.

Roosen
2008-10-22, 20:02
Min rygg blir lite konstig av min säng, det är en billig ikeahistoria. Har fått för mig att jag ska köpa nån lite sjysstare madrass att lägga ovanpå. Tempur ska ju vara hemskt bra, och hemskt dyr. Vore fint som någon kunde rekommendera något bra. Det är en 90 säng för övrigt.

Jag har en relativt ny säng från jysk, med deras "tempur-aktiga" madrass. Tror det gick på ca 7000:- för säng+madrass storlek 120cm. Klart värt det och underbart skön säng. Som sagt, bra val om du vill ha lite tempur-touch å ett billigare pris :)

grisbil3n
2008-10-22, 20:11
Klart du ska ha tempur. Har själv en sådan och kan inte tänka mig något annat.

Vilken tjocklek?

Larsson85
2008-10-22, 20:26
Vilken tjocklek?

Den tunna. Jag tror inte man har använding för den tjocka om man ska lägga den på en säng.

grisbil3n
2008-10-22, 20:35
Den tunna. Jag tror inte man har använding för den tjocka om man ska lägga den på en säng.

Soft, tack. Kanske blir en tempur då. 5 lakan är god sömn värd.

Tricklev
2008-10-22, 20:36
Min polare blåste nyligen 9papp på en ny madrass, idiotfan, var min första reaktion och kommentar.

Tills jag testade den, fyfan vad skön, varje gång jag är där nu så sover jag i den, hej, jag skiter i om vi så måste dela täcke, och han kräver ett handjobb som betalning, jag hade gjort det ändå. Underbar madrass.

Ont: Har tyvärr inte så mycket att tilläga i tråden, ville bara säga det, madrassen köptes dock på Jysk, om det intresserar någon.