handdator

Visa fullständig version : Föreställningar i november

shut teh face
2008-10-22, 17:16
Jag och syrrorna tänkte bjuda ut mamma på en helkväll med resturang, föreställning och taxi hem.

Ingen av oss har någon direkt koll på föreställningar här i Stockholm men vi tänkte väl någon sorts stand up komedi, musikal eller kanske teater?

Skulle också behöva tips på någon fin resturang här inne i Stockholm. Inget steakhouse eller kinesiskt utan fin mat, typ.

Vi står för notan och vill att hon ska få det trevligt och kul så resturangen får kosta vad den vill.

Tack i förhand

Cilia
2008-10-22, 17:18
Vilken typ av mat och prisklass?

Vad gillar hon i föreställningsväg?
Stand up kan bli vågat, gillar hon sånt?
Vill hon se fars eller teater? Vilka pjäser vet du att hon har gillat innan?
Jag har en del koll på teatern.

och restauranger men vad som är bra och fin restaurang beror på vad man menar och tycker är bekvämt.

shut teh face
2008-10-22, 17:20
Vilken typ av mat och prisklass?

Vad gillar hon i föreställningsväg?
Stand up kan bli vågat, gillar hon sånt?
Vill hon se fars eller teater? Vilka pjäser vet du att hon har gillat innan?
Jag har en del koll på teatern.

och restauranger men vad som är bra och fin restaurang beror på vad man menar och tycker är bekvämt.
Hon skulle helt klart uppskatta groteska stand up komedier. :D
Teater kanske är lite i överkant, om man måste komma i smoking på sådana? ;)

Hon har sett musikaler tidigare och uppskattat dem, vet dock inte vilka hon sett tyvärr.

När det gäller resturangen så kanske 1000 spänn per skalle exkl alkohol, om vi säger förätt, varmrätt och efterätt.
Det ska vara oxfile, kalv, lamm kanske. Potatisgratänger och fin mat, exklusiva efterätter. Ingen 500g karre med stekt potatis och bearniesås. :D