Visa fullständig version : Livsmedel med bara Protein?
Kör för tillfället en No Carb No Fat diet.
(försöker äta så lite kollisar o fett som möjligt)
dvs en mPSMF
Jag e nu så less på torr kyckling att jag får kväljningar
Dricker proteinpulver.
Rent kött är för dyrt just nu..
Har ni några tips på vart jag kan få i mig enbart protein för en hyffsad peng.
lätt keso är väl rätt bra?
Tonfisk är väl nästintill bara protein ?
WHITEFOLKS
2008-10-22, 15:37
Jag hoppas du iaf supplementerar med efa om du ska "undvika fett".
Bara protein?
Fisk går ju att variera med.
But why?
Hur svårt e det? Keso, nötter, mjölk, bönor,fisk, kött, endel yoghurt produkter innehåller mkt protte.
Whitefolks: Jo jag äter omega3
1684: Du e rolig du, Hoppas att du vet vad Nötter, mjölk, yoghurt osv innehåller mer än protein.........
Eldhroka
2008-10-22, 15:55
Kvarg/Lätt Kesella
1684: Du e rolig du, Hoppas att du vet vad Nötter, mjölk, yoghurt osv innehåller mer än protein.........
Och det gör inte kött, kyckling och proteinpulver?
Kör för tillfället en No Carb No Fat diet.
(försöker äta så lite kollisar o fett som möjligt)
dvs en mPSMF
Jag e nu så less på torr kyckling att jag får kväljningar
Dricker proteinpulver.
Rent kött är för dyrt just nu..
Har ni några tips på vart jag kan få i mig enbart protein för en hyffsad peng.
Vad är det för resultat du är ute efter som du inte kan få med en vanlig "minus-kalori-diet"? Med en normalt blandad kost så slipper du få kväljningar, varför pina sig igenom en tillfällig diet? *screwy*
Hehe.. Egentligen spelar det väl ingen roll varför?
Frågan är ju om alternativ till kycklingen
Det jag söker är alltså så hög proteinhalt som möjligt jämfört med kolhydrater och fett
Och det gör inte kött, kyckling och proteinpulver?
Nej. Det gör det inte. Väljer man mager kött/kyckling och proteinpulver får man minst 80 E% protein.
Väljer man nötter, bönor och mjölk får man max 50 E% protein, och det är sällan.
Men vad vet jag; du kanske bara ville vara dryg i din post utan att egentligen mena något?
Det jag söker är alltså så hög proteinhalt som möjligt jämfört med kolhydrater och fett Mager kyckling, magert kött och mager fisk. Sen kan man käka en del kvarg/keso också, men det ger en de kolhydrat. Inte så mycket dock.
Grönsaker ger så lite energi totalt sett att du kan fylla ut med det även om det ger ganska dålig ratio mellan proteinenergin och övriga.
Hehe.. Egentligen spelar det väl ingen roll varför?
Frågan är ju om alternativ till kycklingen
Det jag söker är alltså så hög proteinhalt som möjligt jämfört med kolhydrater och fett
Klart att det spelar roll. Nu snurrare det rejält i huvudet hos några desperata bantare. Istället för att slänga ut en brandfackla så kanske du kan berätta om detta upplägget.
räkor e bra tycker jag e billigt nu med på LIDL så du kan köpa på dig
räkor blandat med dill+lite minikeso o lite pressad citron över är gott tom, kan ätas på salladsblad så har du en hel måltid typ
med minimalt med kolhydrater
annars torsk tycker jag med e gott att bara micra o äta som det är
krabba/kräftstjärtar funkar med
inget e ju dock superbilligt av det där
Eddie_ja
2008-10-22, 18:49
Krabbklokött är mer protein / vikt än tonfisk. (15 kr / burk) Vad det smakar vet jag inte. Men kommer veta i morgon, köpte en burk idag man måste ju testa.
varför pina sig igenom en tillfällig diet? *screwy*
No Pain no UnGain !! hah
till resten: tack för tipsen.
Kassler (med bortskuren fettrand)
Scratch89
2008-10-22, 21:59
Om du äter så lite fett kommer testosteronnivåerna att sjunka till botten. A lot of pain, no gain.
Om du äter så lite fett kommer testosteronnivåerna att sjunka till botten. A lot of pain, no gain.
Jo tack jag vet ;)
Men jag skrev No pain, no UnGain
försökte vara lite fyndig där. =)
Eddie Vedder
2008-10-23, 06:47
Men jag skrev No pain, no UnGain
försökte vara lite fyndig där. =)
Du riskerar även att gå miste om fettlösliga mikronutrienter och fett fyller mer funktioner än så i kroppen, cellmembranstruktur, kolesterolsyntes m.m. Det är livsviktigt alltså.
det här är ingen långvarig diet.
mPSMF
Men återigen :) Frågan handlar inte om vad som är bra o dåligt med en diet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.