Visa fullständig version : Fettminskning med protein
Under tiden man tränar för att bli av med fett. är det då ett + att ta protein eller man ska ge tusan i det? ska ner 30 kg o undrar!
/R
Mr.Cosybear
2008-10-20, 18:58
Att få i sig en större mängd protein än vanligt vid viktnedgång är bara en fördel då du troligtvis får en minskad muskelförlust.
Om du får i dig tillräckligt med protein via kosten behöver du inte stoppa i dig extra protein (eg extra kalorier) i form av pulver. Använd dig av EAA om det är träningsdryck du vill ha.
Då du har en hel del vikt att gå ner så behöver du inte heller oroa dig för någon större muskelförlust de första 10 kilona, så ta den tiden på dig till att hitta en bra kosthållning som ger dig gott om protein senare i dieten.
tack för de snabba svaren!
så med andra ord så räknar jag in cal på protdrinken så är det bra. eller så kan jag lägga till lite extra prot i mitt matintag.
/R
Mr.Cosybear
2008-10-20, 20:03
tack för de snabba svaren!
så med andra ord så räknar jag in cal på protdrinken så är det bra. eller så kan jag lägga till lite extra prot i mitt matintag.
/R
Precis.
Vassle ökar fettoxidationen och stimulerar proteinsyntes, det kan ju vara positivt. 15 gram blandat med vatten blir ju bara 60 kcal också.
Mr.Cosybear
2008-10-21, 09:26
Vassle ökar fettoxidationen och stimulerar proteinsyntes, det kan ju vara positivt. 15 gram blandat med vatten blir ju bara 60 kcal också.
För att inte förvirra honom allt för mycket så kolla in denna tråd http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=111249
Tänkte på det så att han kan få en lite bredare bild :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.