handdator

Visa fullständig version : Ny Marvel film?

rQx
2008-10-19, 21:48
Hej!

Såg precis The Incredible Hulk och ibörjan så noterade jag namnet Stark Industries, precis som i Iron Man. I slutet möts ju Iron Man och generalen och han säger att dom samlat ihop ett team.

Vad tror ni? Kommer nästa film vara Hulken, Iron Man och vem mer? Vet inte riktigt vem som också är Marvel figurer men Spiderman är väl? Eller är detta redan utannonserat och jag bara är seg? =)

Kwon
2008-10-19, 21:49
Förr eller senare när de får tummen ur röva så gör de säkerligen en film om Avengers. (där bland andra Iron Man kommer vara med i)

http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/3/32/400px-Avengers.gif

Har även hört att de skall göra en film om Thor snart.

2010 dock, heh.
http://www.imdb.com/title/tt0800369/

Kwon
2008-10-19, 21:55
rQx

Här kan du läsa om Avengers

http://en.wikipedia.org/wiki/Mighty_Avengers

rQx
2008-10-19, 21:57
Nice! Verkar som dom väver in det mer och mer =D

rQx
2008-10-19, 21:58
"In August 2006, Marvel Entertainment's "Marvel Studios Overview Presentation" listed the Avengers as a property under development for a film, with Zak Penn as screenwriter.[29] In a May 5, 2008, report to shareholders, Marvel Entertainment announced the release dates for two planned Avenger movies. The First Avenger: Captain America (working title) is scheduled for May 6, 2011, followed by The Avengers, scheduled for July 15, 2011.[30]

The first film reference to the Avengers is in Iron Man (2008), in a post-credits scene of Nick Fury (played by Samuel L. Jackson) speaking with Tony Stark (Robert Downey Jr.) about the "Avenger Initiative". At the conclusion of The Incredible Hulk (2008), Stark briefly speaks with General Thunderbolt Ross (William Hurt) regarding the formation of a team.

The villain of the film could be The Hulk.[31] Director Louis Leterrier called the scene in The Incredible Hulk with Stark talking to General Ross the "first scene of The Avengers."

Verkar lovande!

Kwon
2008-10-19, 21:58
Ja, vore kul om Thor filmen kunde bli klar tidigare än 2010 (kanske sommaren 2009) så de kan väva in Avengers i slutet på den filmen med, för att sedan släppa Avengers 2010 istället.

Kapten Amerika-filmen kommer ju inte förrän 2011 dock.

Manta
2008-10-19, 21:59
Förr eller senare när de får tummen ur röva så gör de säkerligen en film om Avengers. (där bland andra Iron Man kommer vara med i)

Det hintades väl ganska tydligt i slutet av The Incredible Hulk?
Såg någon som föreslåg Alexander Skarsgård som Thor, eftersom jag inte är speciellt bekant med Thor eller Marvel öht så undrar jag vad som tycks om det förslaget? Skulle vara kul att se Alex i en större film då jag tyckte att han gjorde väldigt bra ifrån sig i Generation Kill.

Kwon
2008-10-19, 22:00
Det hintades väl ganska tydligt i slutet av The Incredible Hulk?

Ja, med "tummen ur röva" menar jag att det bara är en tidsfråga, och att de kunde snabba sig lite. :)

En som skulle passa bra som Thor (utseende-mässigt) är faktiskt Wrestlern HHH med blonderat hår, då Thor är lite "större" än tex Captain America, IronMan, SpiderMan, King Grub etc

Pudzianovski
2008-10-19, 22:07
Hulken vs. Thor
tWmHEF_PT8E

:hbang:

Kwon
2008-10-19, 22:09
Det där klippet har jag sett många gånger i mina dar Pudde. :)

Hoppas de lyckas bättre med castingen anno 2010+