handdator

Visa fullständig version : Träna på utomlands semester

JoeyP
2008-10-19, 18:53
Tränar ni när ni är på semester?

Mina polare tycker det är helt sjukt om man gör det.

Jag skulle inte klara av 2 veckor utan någon träning alls, utan bara supa, äta fetmat, och festa hela dagarna?

Nej jag skulle vilja träna på morongen i 30-40 min nånting, då är man ju bekväm och skön i kroppen hela dagen och kan slappna av?

tobbo
2008-10-19, 18:55
Inget fel med att träna om du vill det, varför inte, finns ingen bra anledning.

Alexlindgren
2008-10-19, 18:56
Kan vara bra att vila ibland också :)

Handcuff
2008-10-19, 19:01
Jag skulle inte klara av 2 veckor utan någon träning alls, utan bara supa, äta fetmat, och festa hela dagarna?

Så om man inte är på gymet på semestern så återstår endast:
* supa
* äta flott
* supa ännu mer
?

JoeyP
2008-10-19, 19:06
Så om man inte är på gymet på semestern så återstår endast:
* supa
* äta flott
* supa ännu mer
?

Herregud... Nej självklart inte, men det är ju vad dem flesta gör kan jag tänka mig? Sola, bada, äta på fina resturanger, shoppa, upptäcksresor, festa osv?

IAF om man tränar är man ju iaf hårdare på beachen än om man inte hade tränat ;)!

z_bumbi
2008-10-19, 19:08
Att träna kan vara en del av upplevelsen av att resa iväg, det är kul att se andra gym, träffa andra människor med samma intresse etc.

JoeyP
2008-10-19, 19:09
Att träna kan vara en del av upplevelsen av att resa iväg, det är kul att se andra gym, träffa andra människor med samma intresse etc.

Precis!

Eddie Vedder
2008-10-19, 19:17
Farsans och mitt löppass genom Barcelona var underbart. En tidig morgon genom Barcelona med sin farsa, bättre umgängesform är svår att hitta.

stevebc
2008-10-19, 19:24
Jag och mina kompisar tränade när vi var i Ayia Napa i somras. Själv försökte jag minimera resans styrkeförlust medan de ville pumpa upp sig inför stranden/klubben.

Det här med att folk ibland tycker "ta det lugnt, du är på semester, låt bli gymmet ett tag" kanske känns legitimt om man ser på träningen som en syssla, ett nödvändigt ont för att få en bra kropp, typ som man ser på att diska, göra läxorna, städa rummet osv. Ser man på träningen som en riktigt kul hobby som man verkligen älskar att göra ser jag inget skäl att skippa det bara för att man är på semester. På semestern ska man njuta, och själv njuter jag när jag tränar så för mig blir det två flugor i en smäll.

Ignatius72
2008-10-19, 19:35
Tränar alltid när jag är iväg. Träna är kul så varför itne göra det på andra ställen?

Per B
2008-10-19, 21:03

+1

När jag var i Benidorm (Spanien) 10 dagar i juli hann jag träna 4 hårda pass på ett riktigt schyst gym jag hittade. Han som äger gymmet är israel, men det visade sig att han haft gym i Helsingborg i 10 år (typ) innan han tog all utrustning och flyttade till Benidorm för 4 år sedan. Dessutom var han svensk mästare i bänkpress vid nåt tillfälle, och han skulle tillbaka och tävla igen nu under hösten. Jag tror han hette Muhjir, nån här som känner honom kanske?!

Där ser man! :)

jaaaaag
2008-10-19, 21:08
Sist jag var utomlands en vecka hanns det med tre styrkepass om jag inte har helt fel. Självklart ska du träna om du vill det.

Imni
2008-10-19, 21:47
Jag har tränat många ggr under solsemestrar. Man funkar ju inte om man inte tränar jue.

Mantus
2008-10-19, 21:51
Farsans och mitt löppass genom Barcelona var underbart. En tidig morgon genom Barcelona med sin farsa, bättre umgängesform är svår att hitta.

Mycket skönare att gå. Jag ägnade fem timmar att bara gå igenom hela Barcelonas sevärdheter. Allt från Sagrada Famiglia till Marinmuseum och runt. Mycket skönare än att åka turistbuss och trängas som en packad sill. Att gå och insupa atmosfären är bra motion OCH en lisa för själen.

KlopFer
2008-10-19, 21:57
Skulle vilja se någon träna i ayia napa *rolleyes*

De personer som är vakna på morgonen är folket som rensar gatorna på flaskor och spyor :D

C.E.J.
2008-10-19, 22:00
Jag skulle nog tajma vilovecka med semester. Overtrain for big gains tiden innan, sen så :D bumbi formulerade sig väl.

MasterChief
2008-10-19, 22:03
Träna på semestern är underbart. Ingen stress och sedan är det så mycket skönare att slöa vid poolen efteråt.

Sebbe_H
2008-10-19, 22:05
Hade planer på att träna i sunny beach förra året, men dom planerna sket sig när man steg av planet. var ju helt borta större delen av tiden.

stevebc
2008-10-19, 22:08
Skulle vilja se någon träna i ayia napa *rolleyes*

De personer som är vakna på morgonen är folket som rensar gatorna på flaskor och spyor :DSant. Det är en spökstad före kl 16. Gymmet var ett skämt också, men det hade iaf AC.

På natten skräpar folk ner något helt enormt och det är helt makalöst att det hinner bli rent till nästa dag. De lär ha några av världens bästa sopgubbar där.

KlopFer
2008-10-19, 22:17
Sant. Det är en spökstad före kl 16. Gymmet var ett skämt också, men det hade iaf AC.

På natten skräpar folk ner något helt enormt och det är helt makalöst att det hinner bli rent till nästa dag. De lär ha några av världens bästa sopgubbar där.

Kom ju flera lastbilar som fylldes med säckar sjuuukt mycket skräp. Förstår inte hur folk klarar av att bo i områdena där.

mangs
2008-10-20, 10:12
Sant. Det är en spökstad före kl 16. Gymmet var ett skämt också, men det hade iaf AC.

Jag var på Aiya Napa I våras och vi hade ett shysst gym på vårat hotell. Jag tränade där nästan varje dag och det var riktigt skönt.

Om man skall träna bara för att man känner att man är tvungen för att inte tappa så är inte en veckas vila skadligt på något sätt. Vill man däremot träna för att det är kul och avslappnande så är det utmärkt att träna på sin semester. Man är lugn avslappnad och kan vila mycket runtomkring. Går man däremot in för att vara fullast på orten varje kväll så är det nog bättre att vila från träningen den veckan. :)

Eddie Vedder
2008-10-20, 10:23
Mycket skönare att gå. Att gå och insupa atmosfären är bra motion OCH en lisa för själen.

Löppasset var innan frukosten. Därutöver gick vi hela hela dagen och resten av resan. Knappast som att vi drog ut på ett löppass och sedan satt på hotellet resten av resan:D

Hemi
2008-10-20, 10:29
På semestern klättrar jag på allt som går att klättra på, lyfter allt som går att lyfta, ingen större skildnad mot hemma alltså. Super gör jag samtidigt även om det vetenskapligt är värdelöst och egentligen har jag slutat dricka men funderar på att börja igen. Bättre att hålla i gång vad man är gör och var man än är, så länge det är roligt. Dessutom är det kul att orientera på ställen man aldrig varit på, även om det kan vara svårt att forcera vissa områden "No Trespassing" och sånt skit som i USA t ex. Alltid går det att göra nåt. Sen är det bara roligare att vara social på kvällen. Tolka mina vanor som ni vill vi är alla olika.