Logga in

Visa fullständig version : Problem med finnar på ryggen!

slic3
2008-10-19, 10:10
Tja!

Har aldrig riktigt haft några problem med finnar och dålig hy men sen jag började träna riktigt hårt för några veckor sen har jag få så j.. väldigt dålig hy!

Både på ryggen och i ansiktet har det börjat ploppa upp små prickar och vet inte hur jag ska bekämpa dom!

Jag är ju snart 21 så ungdomsfinnarna borde ju vara förbi...

Så är det någon som VET något som funkar inte eller VET något som INTE funkar? Tar gladeligen emot alla förslag...

Elfsberg
2008-10-19, 10:21
Har du fet hy annars?

slic3
2008-10-19, 10:27
Just nu verkar det så, men jag tror det! Har ju som sagt inte direkt haft problem tidigare =S

LindaS
2008-10-19, 11:29
1: Äter du mkt tillskott?
2: Använder du samma träningskläder flera pass i rad utan att tvätta dom?

slic3
2008-10-19, 18:09
Praktiskt taget inget tillskott alls! Någon Ganiomax då o då... Annars försöker jag bara få i mig allt genom "vanlig" mat

martikainen
2008-10-19, 18:12
Undvik bomullskläder när du tränar, jag har lätt att få finnar på ryggen också, försöker köra med bara funktionströjor nu, men ibland åker bomullslinnet på.

slic3
2008-10-19, 18:23
intressant tanke faktiskt... själv kör jag med mina klassiska barntröjor från typ femman!
ska absolut pröva!

d1R7Y b4NaNa
2008-10-19, 18:39
Jag använder mig av en enkel badrumsborste för att skrubba min egen rygg med Clearasil Spot Control när inte min flickvän hjälper mig att göra det. Fungerar perfa!

kalllee
2008-10-19, 18:43
svettas du mycket?

slic3
2008-10-23, 21:35
Nå kopiöst!
Men var inne på apoteket idag och fixade några tuber! ACO serien... En cleanser för ansiktet, en för ryggen och en hudkräm! Får se om det ger något resultat!

MAXX
2008-10-23, 21:52
dusha 2 ggr om dagen, varmt. peala det döda skinnet i ansiktet med en handuk (gnugga lite med handuken i ansiktet) efter dushen så blir hyn ren. tvätta ansiktet ibland också.

för ryggen ryggskrubb + tvål

funkar bra för mig iaf..

Dreas
2008-10-23, 22:58
Nå kopiöst!
Men var inne på apoteket idag och fixade några tuber! ACO serien... En cleanser för ansiktet, en för ryggen och en hudkräm! Får se om det ger något resultat! Kör med ACO själv, har fått hyffsade resultat men tror att acnelösning eller något kraftigare hjälper mer. Skriv i tråden ifall du märker skillnad, ska bli kul att höra.

Jens.Andersson
2008-10-23, 23:02
dusha 2 ggr om dagen, varmt.

Är det inte så att om man duschar för ofta så får man torr hy, vilket kroppen
kompenserar med att producera mer fett och talg, vilket också ökar risken för
att de ska bli inflammerade och bilda finnar? Eller är det en myt?

LindaS
2008-10-24, 08:49
att de ska bli inflammerade och bilda finnar? Eller är det en myt?Att duscha varmt gör även att porerna öppnas och det samlas mer smuts. Avsluta alltid kallt så att porerna stängs. Värt att tänka på hur många ggr man använder samma handduk också.

slic3
2008-10-24, 11:05
att de ska bli inflammerade och bilda finnar? Eller är det en myt?

Det stämmer nog ganska bra faktiskt! Iaf vad jag förstod av den trevliga receptionist på apoteket!

Vidare att vanlig tvål har typ PH 12 medan huden i ansiktet har PH 5!

Fick förklarat att jag bör tvätta ansiktet med cleansern i ljummet vatten och sen sätta på hudkrämen...

Kwon
2008-10-24, 12:44
Tur man ente kör DonkeyRaises med 130 kg Sisu och vänner. :D

slic3
2009-02-04, 20:14
bumpar nu min egen tråd...
har efter typ 2 månader kommit fram till ett resultat för alla intresserade. I ansiktet har det fungerat hyfsat, har nog inga jättemängder finnar längre. Däremot har ryggen, från att ha minskat ganska bra, ökat markant senaste tiden.
Så ska kila ner imorgon till apoteket och hoppas att samma trevliga expedit är där igen...

kavalen
2009-02-04, 21:39
Tja!

Har aldrig riktigt haft några problem med finnar och dålig hy men sen jag började träna riktigt hårt för några veckor sen har jag få så j.. väldigt dålig hy!

Både på ryggen och i ansiktet har det börjat ploppa upp små prickar och vet inte hur jag ska bekämpa dom!

Jag är ju snart 21 så ungdomsfinnarna borde ju vara förbi...

Så är det någon som VET något som funkar inte eller VET något som INTE funkar? Tar gladeligen emot alla förslag...

Behandligen måste komma inifrån, testa att dricka grönt te under en vecka så ska du se att det har gett sig. Jag har aldrig haft finnar i ansiktet men litegrann på koppen, dock under perioder då jag tränat och druckit mycket kaffe. Med kaffet har min kropp blivit stressad men sen körde jag grönt te (bara) och de försvann. Vill inte framhäva det som en medicin/mirakelmedicin men det kan nog fungera om det inte är kraftig akne.