Visa fullständig version : FTP hastighet slö, vad göra?
Lasse Kongo
2008-10-17, 21:30
Ok, i princip allt man frågar på kolo löser man eftersom det alltid finns någon som är klurig nog =)
Hör kommer problemet; en ftp som jag alltid får runt 100mb ner på, nu är det något knas då jag ligger i 50-60 kb/s och problemet är inte hosten, och min speed är ok också (även jag har 100)
Alltså måste jag pillat på ngn inställning i ftpn eller något som jag inte kan komma ihåg, har inte ändrat på något utan det bara har blivit så.
Vad ska jag checka?
Tacksam för svar.
(jag använder flash ftp)
Mr.Cosybear
2008-10-17, 22:11
Kollat brandväggen? Eller ändrat till passive/active mode? Brukar lösa det mesta ibland. :)
Du är inte kopplad via någon proxy då?
För det är ju så ibland att man kopplas till siten via en proxy och då har alla inte nödvändigtvis samma adress. Så andra som har bra hastighet mot siten kanske går via en annan proxy.
Men som ovan så kan brandväggen spela in, så se till att du är aktiv, har du gjort inställningarna tidigare så kolla sin ditt ip är uppdaterat i flashfxp.
Lasse Kongo
2008-10-18, 12:13
Du är inte kopplad via någon proxy då?
För det är ju så ibland att man kopplas till siten via en proxy och då har alla inte nödvändigtvis samma adress. Så andra som har bra hastighet mot siten kanske går via en annan proxy.
Men som ovan så kan brandväggen spela in, så se till att du är aktiv, har du gjort inställningarna tidigare så kolla sin ditt ip är uppdaterat i flashfxp.
Har inte ändrat på ett smack, utan det har bara blivit så, skitskumt, men ska kolla lite.
augustsson
2008-10-18, 12:47
du är säker på att det just är ftp som är problemet? har du provat att ladda hem filer via http, torrent, får du rätt speed där? om så är fallet så kan du ju prova andra ftp klienter och se om det fortfarande är problem...är det fortfarande problem kan du testa att köra ftpservern på en annan port...är det inte problem prova att installera om flash ftp.
Har inte ändrat på ett smack, utan det har bara blivit så, skitskumt, men ska kolla lite.Alltså du kan ju ha fått ditt ip ändrat. Har du då valt i FlashFXP att du ska använda ett speciellt ip som "ditt", så kan det då vara det som ställer till det.
Om du har möjlighet, så kan du testa att fxp från siten till en annan, så ser du vad du får ut för hastigheter då. Är den då kapad är det mycket möjligt att det är proxyn som krånglar. Annars kan det vara din operatör som kapat linan, testat att dra från någon annan site?
Nordenator
2008-10-18, 13:37
Vissa ISP:er försöker motverka speciella typer av trafik. Testa byta från standardporten (21) och se om det gör någon skillnad, alternativt kryptera kopplingarna. Vet inte hur ISP:n stryper en uppkoppling, men det verkar förekomma bland torrent i alla fall. Inte orkat läsa på om det eftersom att jag är oberörd, dock.
Starta om eventuella hubbar/routrar (dvs dra ur strömkabeln och sätt i den igen)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.