Visa fullständig version : Fördelar med att vara kvinna resp man.
Skriv 5 fördelar med att vara kvinna och 5 fördelar med att vara man.
Eftersom vi inte kommer att kunna lösa orättvisor i samhället här, välj mellan att vara mer seriös eller mindre seriös, men skriv gärna vilket.
Scratch89
2008-10-14, 13:20
Kvinnor har bröst.
Kvinnor har bröst.
Kvinnor har bröst.
Kvinnor har bröst.
Kvinnor har bröst.
EDIT: Män gillar bröst.
Nitrometan
2008-10-14, 13:21
Jag tänkte skriva det scratch... men tänkte att det var så självklart. *kissass*
shut teh face
2008-10-14, 13:24
Kvinnor - Fördelar
1. Kan få ligg lättare
2. Har mindre chans att bli seriemördare än män
Män - Fördelar
1. Vi har högre lön
2. Vi har högre positioner i samhället
3. Vi är starkare än kvinnor
4. Vi slipper raka ben och armar
5. Vi slipper födda barn
...
Kvinnor - Fördelar
1. Kan få ligg lättare
Män - Fördelar
1. Vi har högre lön
5. Vi slipper födda barn
...
Kvinnor anses mer städade och har därför lättare att till exempel få hyra en lägenhet.
shut teh face
2008-10-14, 13:26
Kvinnor anses mer städade och har därför lättare att till exempel få hyra en lägenhet.
Skriv en egen lista :Virro
Skriv en egen lista :Virro
Nevvah! Ja snålåker på din.
Svedberg
2008-10-14, 13:28
Män - Fördelar
5. Vi slipper födda barn
...
Om vi ändå gjorde det!
jävla ungar....
shut teh face
2008-10-14, 13:29
keke
Kvinnor - Fördelar
1. Kan få ligg lättare
3. Lättare att få lägenhet
4. Är snygga i string
Män - Fördelar
1. Vi har högre lön
5. Vi slipper föda barn
Langster
2008-10-14, 13:33
För män:
1. En man är inte lika beroende av sitt utseende.
2. Män har jämnare hormonnivåer och slipper mens m.m.
3. Män är fysiskt starkare.
4. Män slipper föda barn.
5. Män slipper gå igenom klimakteriet.
För kvinnor:
1. En kvinna kan lättare komma längre på enbart sitt utseende.
2. Kvinnor har i vissa fall lägre krav/förväntningar på sig angående prestation och karriär.
3. Samhället har större förståelse för kvinnors känslor. En man som bryter ihop och gråter ses ned på i större utsträckning.
Det är skitsvårt att komma på något eftersom en ful kvinna knappt har några fördelar i jämförelse med vilken man som helst.
kvinnor slipper raka ansiktet
slipper pungsvett
har inte "paketet" på utsidan som akilleshäl
..osv
shut teh face
2008-10-14, 13:35
kvinnor slipper raka ansiktet
slipper pungsvett
har inte "paketet" på utsidan som akilleshäl
..osv
Det är väl trevligt o ha sånt?
Män:
-kan gå med bar överkropp på sommaren utan att folk bryr sig.
-är fysiskt starkare.
-slipper ha långt hår. Fan vad jobbigt det var att sköta.
Återkommer om jag kommer på fler saker.
Fördelar
Män
1. Pissa stående
2. Kan bli tagna nattetid (ätandes en kokt korv efter krogen) av polisen pga för stora kappmuskler.
3. Slipper föda barn.
Kvinnor
1. Slipper knän/sparkar på pungen. Värsta som finns.
2. Behöver bara sätta sig i baren för att få ligg.
3. Behöver bara prata lite nonsens och blinka gulligt för att bli guvernör/vice-president.
Kvinnors fördelar:
- Har större utbud av kläder/skönhetsprodukter
- Kan lukta sommaräng utan att få konstiga blickar efter sig
- Slipper raka bröst/rygg/röv (oftast)
- Kan vara grinig och elak mot folk en gång i månaden och komma undan med den
- Slipper "hålla sig" och vänta på partnern när man har sex
Mäns fördelas:
- Är fysiskt starkare
- Har mer testo och kan bygga mer muskler och har högre ämnesomsättning
- Kan vara fula och ändå få en snygg flickvän
- Har betydligt skönare underkläder
- Har lättare för att nå längre i hierarkin på ett företag
Tricklev
2008-10-14, 13:41
Mäns fördelas:
- Har lättare för att nå längre i hierarkin på ett företag
Detta gäller dock endast relativt långa män, korta män ligger riktigt dåligt till.
shut teh face
2008-10-14, 13:42
Detta gäller dock endast relativt långa män, korta män ligger riktigt dåligt till.
:laugh:
Korta "män" är inte män ;) *kissass*
Glömde mannens viktigaste fördel
5. Mannen kan se ut som skit och ändå få snygga brudar.
LadyInsane
2008-10-14, 13:43
Fördelar:
1. Sex är skönare (Okej, det vet jag inget om..men jag tror det av någon anledning..:Virro )
2. Bättre utbud av kläder
Nackdelar:
1. Killar är starkare
2. Får högre lön
Korta "män" är inte män ;) *kissass*
Med ett sådant påstående krävs nästan en definition på "lång".
Detta gäller dock endast relativt långa män, korta män ligger riktigt dåligt till.Triklev må vara en skämtare, men det stämmer faktiskt.
Gäller bara att vara längre än tricklev, men jag vet inte exakt hur lång han är... :confused: :Virro
shut teh face
2008-10-14, 13:45
En redig karl ska helst vara över 1.80, men 1.75 funkar.
En superkarl ska vara 1.90+ och väga 100kg+ benstome och muskler
- Kan lukta sommaräng utan att få konstiga blickar efter sig
På samma vis är det väl en fördel att män inte behöver lukta sommaräng. Vem vill det liksom? Bättre att kvinnor luktar som kvinnor och män luktar som män.
15cm
På samma vis är det väl en fördel att män inte behöver lukta sommaräng. Vem vill det liksom? Bättre att kvinnor luktar som kvinnor och män luktar som män.
Man måste inte, men alternativet finns där. Alltså har en kvinna fler valmöjligheter inom doft än män.
Män:
1. Vi är starkare.
2. Vi är mer pålitliga. (tjejer kan ju börja gråta & springa iväg när som helst)
3. Vi har förmågan att köpa saker för den praktiska användningens skull, inte bara för hur snygg &, eller dyr den är.
Kvinnor:
1. Är/var tystare i skolan, (så de kompenserade intelligens med uppmärksamhet)
Borde det inte bli massa snygga män över om nu fula killar tar snygga tjejer men inte tvärt om? Eller finns det fler snygga tjejer än det finns snygga killar?
Tricklev
2008-10-14, 13:48
Triklev må vara en skämtare, men det stämmer faktiskt.
Jag är ingen skämtare, inlägget var seriöst.
Borde det inte bli massa snygga män över om nu fula killar tar snygga tjejer men inte tvärt om? Eller finns det fler snygga tjejer än det finns snygga killar?
Det finns ett samband mellan pengar lagda på skönhetsprodukter, och snygghet. =/
Scratch89
2008-10-14, 13:49
Kvinnor - Fördelar
4. Är snygga i string
Nu är det ju såhär att det finns jättebra bildbevis på att killar också kan vara snygga i string, men då Allan väldigt tydligt uttryckt sin åsikt om Emil tror jag att jag skulle bli bannad om jag visade.
Borde det inte bli massa snygga män över om nu fula killar tar snygga tjejer men inte tvärt om? Eller finns det fler snygga tjejer än det finns snygga killar?Dom snygga männen är ofta ihop med varandra.
Man måste inte, men alternativet finns där. Alltså har en kvinna fler valmöjligheter inom doft än män.
Njae, det är ju snarare att vi har olika valmöjligheter. Som kvinna kommer du t.ex. inte undan med att lukta bensin och krutrök. ;)
Tricklev
2008-10-14, 13:50
Alla kommer undan med att lukta krut.
Njae, det är ju snarare att vi har olika valmöjligheter. Som kvinna kommer du t.ex. inte undan med att lukta bensin och krutrök. ;)
Mjo, det gör man lättare än om du som kille luktar kokos eller liknande.
Fast folk tror nog att man är gay oavsett.
Langster
2008-10-14, 13:55
Dom snygga männen är ofta ihop med varandra.
Som tur är är det inte alla kvinnor som finner det attraktivt med feminiserade män.
1. Som kille kan man gå omkring och rapa ohämmat utan att folk börjar snacka.
2. Man kan ligga med precis hur många brudar som helst utan att bli kallad hora. Man är då t.o.m. ballare än andra losers...
3. Killar behöver bara ett par sekunder för att komma i "rätt stämning".
Nackdelar
1. Alla avundsjuka blickar i duschen, organfixerade som vi är
2. Att vara genetiskt svaga för frestelser
3. Vetskapen om vad flickvännens "killkompisar" egentligen ligger hemma och drömmer om.
Mjo, det gör man lättare än om du som kille luktar kokos eller liknande.
Fast folk tror nog att man är gay oavsett.
Okej, luktar man kokos som man så måste det vara något fel på en.
Fast annars så, idag har ju kvinnor och män ofta samma parfym så... Jämställdheten har kommit långt på det här området. Den moderna metrosexuella mannen klär sig snart och uppför sig snart som en kvinna, och eftersom man snart har halva inne i båda lägren kan man nog snart även lukta kokos.
Muskelbyggaren
2008-10-14, 14:02
Som man är det lättare att "vara sjaskig" och inte bry sig om utseende eller manérer de dagar man inte orkar bry sig. Det är ju nästan något man kan bygga sig en (delvis) cool image på. Jag tror det är svårare för tjejer.
Något jag inte gillar är förväntningarna på att jag ska "ta den manliga rollen" vilket för mig betyder att av ren princip vara motsträvig och radikal, dvs "ingen fjollig ja-sägare". Hela pondusgrejen är något jag för det första suger på och för det andra skyr som pesten då den är resonlighetens största fiende. Ni känner kanske igen situationen där "Skygg" säger något mycket vettigt, men med alltför lite självförtroende, och K*kig svarar genom att dra nån billig poäng om ett tidigare misslyckande från Skyggs sida, får allas skratt med sig för att sedan lägga fram ett dummare förslag som alla enas om. "Lär dig tala för dig då", säger någon. Jag kan tala för mig ganska bra, men det är ju förbannat drygt att alltid behöva dra nån tjurfäktningsritual bara för att få en bra idé till hörs.
Tricklev
2008-10-14, 14:04
2. Man kan ligga med precis hur många brudar som helst utan att bli kallad hora. Man är då t.o.m. ballare än andra losers...
Är det verkligen ett problem i det Svenska samhället just nu? Det kanske bara är min umgängeskrets, men jag ser då aldrig den attityden längre. Dom få gångerna jag stöter på den så är det när jag raggar på 16åriga tjejer. Jag trodde att den attityden började dö ut, och dom enda som fortfarande hade den var 16åriga killar rädda att hon ska ha knullat någon med större k*k. Samt osäkra 16åriga brudar.
Förövrigt så är inte mansmotsvarigheten helt positiv, det är inte helt ovanligt att stöta på personer vars attityd har förändrats rätt drastiskt emot den dom senaste åren.
Alla kommer undan med att lukta krut.
+1
Muskelbyggaren
2008-10-14, 14:12
Jag tycker då ändå den finns kvar när det kommer till kritan. Jag har sett många exempel på killar respektive tjejer som dricker för mycket och visar lite för mycket intresse för det motsatta könet. Dagen efter åtnjuter killen epitetet "härlig festprisse" medan tjejen ofta sjunker flera poäng i anseende.
4. Man slipper spackla sig med smink,läppstift,mascara etc och behöver inte stå en timma+ framför spegeln och fixa frisyren.
Rakat / Kort hår fungerar utmärkt.
Förderlarna med att vara man
1. Slippa mens
2. Vara gravid
3. Föda barn
4. Behöver inte sminka sig för att se bra ut
5. Kan vara grov utan att vara freak i andras ögon.
Som kvinna
1.Vi har bröst
2. VI har oftast en naturligt snygg grundkropp, medan kilalr måste träna sin för att vara attraktiv.
3. Vi kan använda smink utan att kallas ghey
4. Vi kan ligga till oss ett jobb ;)
Som man
1. Slipper du mens och pms
2. Kan du skämta om grova saker utan att vara vulgär
3. Du är snygg i skäggstubb (vilken kvinna är snygg i skäggstubb?)
4. Kan du ligga med kvinnor som vill ha jobb ;)
4. Man slipper spackla sig med smink,läppstift,mascara etc och behöver inte stå en timma+ framför spegeln och fixa frisyren.
Rakat / Kort hår fungerar utmärkt.
Finns tjejer som ser bra ut utan smink :) dessutomt ror jag att det är fler killar som spenderar lång tid framför spegeln för att fixa frisyren än vad det finns tjejer som spenderar lång tid framför spegeln för att fixa frisyren.
Finns tjejer som ser bra ut utan smink :) dessutomt ror jag att det är fler killar som spenderar lång tid framför spegeln för att fixa frisyren än vad det finns tjejer som spenderar lång tid framför spegeln för att fixa frisyren.
Hade en "plastbror" som stylade sig minst en halvtimme innan fotbollsträningen. Så japp. Skulle själv aldrig göra något för att piffa till mig innan gymmet t.ex. (mer än att vara hel och ren osv)
Ellis Wyatt
2008-10-14, 15:21
Öh, hur kan bröst vara en FÖRDEL? Känns som en enorm nackdel.
Du får se det som ett mycket effektivt makinstrument.
Finns många fördelar. Stora bröst gör att midjan ser smalare ut och man ser på så sätt smalare ut.
Dock kostar BHar massa pengar, så det är ju negativt.
Så, för att sammanfatta tråden så är det alltså bättre att vara man.
Så, för att sammanfatta tråden så är det alltså bättre att vara man.
I ett mansdominerat samhälle, sure, mer fördelar.
Men låt oss säga att man blev fångad av Amazonerna (kvinnodominerat samhälle), då hade man legat dåligt te! ;)
Fått hårdast jobb (slavarbete), minst lön, minst möjligheter till personlig utveckling etc.
Kvinna
1. Får föda barn.
2. Får bli ompysslad av en karl.
3. Syns inte om vi råkar bli kåta på olämpligt ställe. :D
4.
5.
ah måste tänka lite till...
Man
1. Slipper mens
2. Behöver inte köpa bindor/tamponger.
3. Behöver inte försöka dölja både bröst och underliv när man byter om på en badstrand.
4. Kan stå upp och pissa, slipper dessutom dra av sig brallorna för att uträtta det behovet.
5. Har snopp.
Det tror du bara. ;)
2. Kan bli tagna nattetid (ätandes en kokt korv efter krogen) av polisen pga för stora kappmuskler.
Alla vet ju att stora kappmuskler = steroider.
Skulle aldrig vilja bli av med brösten. De är ju alltid med en som några schyssta "gosdjur" (??). Bröst är vackra och jag har förmånen att jag kan titta på mina egna varje dag. Och Bh är inget issue.
Några av de saker jag kommer att tänka på...
Kvinnor
1: Ofta bättre kontakt med sina känslor
2: Njuter mer av sex
3: Modersinstinkter
4: Njuter ofta mer av omgivningen och nuet
5: Kan bli gravida
Män
1: Fysiska fördelar
2: Ofta mer rationella
3: Ingen mens
4: Fadersinstinkter/beskyddarinstinkter
5: Utseendet ej särskilt viktigt
Tricklev
2008-10-14, 18:54
Vad är det för hemska flosker du kastar ur dig Zakath. :D
mangemani
2008-10-14, 19:18
Kvinnor har bröst.
Kvinnor har bröst.
Kvinnor har bröst.
Kvinnor har bröst.
Kvinnor har bröst.
EDIT: Män gillar bröst.
kan lägga till lite
män gör allt för att få bröst,kvinnan får då precis som hon vill
Kvinna
1. Får föda barn.
2. Får bli ompysslad av en karl.
4. Kvinnor har Roouumpaa!
5.
ah måste tänka lite till...
Man
1. Slipper mens
2. Behöver inte köpa bindor/tamponger.
3. Behöver inte försöka dölja både bröst och underliv när man byter om på en badstrand.
4. Kan stå upp och pissa, slipper dessutom dra av sig brallorna för att uträtta det behovet.
5. Har snopp.
kan lägga till lite
män gör allt för att få bröst,kvinnan får då precis som hon vill
Som kommentar till detta lägger jag nu till punkt 4. :D
Man-Fördelar
*Behöver inte stå i köket- är kvinnan mer än 10 meter från spisen så har hon rymt.
Kvinna-Fördelar
.
Man-Fördel
Man kan olla på saker och ting.
Jag vet inte, hade hellre varit en kille.
Jag vet inte, hade hellre varit en kille.
Varför? :)
Några specifika skäl?
Varför? :)
Några specifika skäl?
Lägg ihop alla fördelar i den här tråden, så ungefär.
Men jag hade iofs inte velat vara tillsammans med en tjej så är väl ganska bra att jag inte är en man iafl.
Man-Fördel
Man kan olla på saker och ting.
Kvinnor kan ju snigla, så vi spelar nog lika på den punkten.
Lägg ihop alla fördelar i den här tråden, så ungefär.
Men jag hade iofs inte velat vara tillsammans med en tjej så är väl ganska bra att jag inte är en man iafl.
Först och främst ekonomiska skäl / styrkeskäl eller att man slipper sminka sig?
Först och främst ekonomiska skäl / styrkeskäl eller att man slipper sminka sig?
Eftersom jag är inne på byggning nu så är det väl också därför som jag ser fördelarna med att vara en man, ni har mer testo, bygger snabbare och är naturligt starkare. Ni kan pissa ute, ni har ingen mens, och faktiskt för och främst: Ni slipper föda barn. Sen så tror jag inte heller att ni är rädda för att bli våldtagna när ni är ute sent... bara en sådan sak..
Tricklev
2008-10-14, 20:10
Vi är däremot riktigt rädda för att bli ihjälslagna eller misshandlade till en nivå som sätter oss i rullstol för resten av livet. Något som rent statistiskt är hundratals vanligare än överfallsvåldtäkter.
jaaaaag
Ok, i get it.
Det är fysiska attribut som lockar alltså. (Styrka, bygger snabbare)
Och att du slipper mens/föda barn etc
Ja, det kan ju vara fördelaktigt vid byggning, tänk dock när du blir 30-40. Då tror jag nog att du ändrar åsikt. :) Föda barn (skapa ett nytt liv) kanske blir någonting gudomligt istället.
Men man är dock inte tvungen att föda barn som kvinna.
faktiskt för och främst: Ni slipper föda barn.
Fast det slipper ju kvinnor också om de vill.
Vi är däremot riktigt rädda för att bli ihjälslagna eller misshandlade till en nivå som sätter oss i rullstol för resten av livet. Något som rent statistiskt är hundratals vanligare än överfallsvåldtäkter.
Kvinnor blir också ihjälslagna och misshandlade.
Kvinnor:
Bättre på att läsa
Slipper få en bula på jeansen (det är lite jobbigt för män faktiskt)
Killar:
Kan pissa var man vill
- what everyone else said..
Tricklev
2008-10-14, 20:14
Kvinnor blir också ihjälslagna och misshandlade.
Det är inte i närheten lika vanligt, dom absoluta vanligaste offren för överfall är män.
Och sedan +1 på mini, kvinnor är inte tvungna att föda barn.
Ni slipper föda barn.
Det är ju faktiskt inget man måste göra som kvinna.
Sen så tror jag inte heller att ni är rädda för att bli våldtagna när ni är ute sent... bara en sådan sak..
Visserligen är väl de flesta killar mycket mindre rädda än tjejer(jag har iaf aldrig varit med om att mina manliga vänner bett mig eskortera dem hem :D ), men i praktiken så är ju män mycket mer utsatta för våld.
Fast det slipper ju kvinnor också om de vill.
Ja det är klart, men män kan få biologiska barn utan att behöva bära på dem och föda dem.
Slipper få en bula på jeansen (det är lite jobbigt för män faktiskt)
Äh, big deal? Om man nu inte har för tajta jeans så det gör ont. :D
wintersnowdrift
2008-10-14, 20:26
Den enda allmängiltiga fördelen för det ena könet som jag kunnat se i tråden är att killar kan stå upp och pissa på ett smidigt sätt. Resten är ju bara smak och tycke som varierar från individ till individ, men det kanske var just det som trådskaparen ville åskådliggöra?
//Kristin
Kvinnor:
Bättre på att läsa
Hur tänker du här?
Va!? Själv tycker jag det är en fördel att kunna vara gravid och föda barn.
Haaaaahaaha!
Haaaaahaaha!
Garva ihjäl mig på den också :laugh:
Den enda allmängiltiga fördelen för det ena könet som jag kunnat se i tråden är att killar kan stå upp och pissa på ett smidigt sätt. Resten är ju bara smak och tycke som varierar från individ till individ, men det kanske var just det som trådskaparen ville åskådliggöra?
//Kristin
Jag tycker inte alls om att stå upp och kissa :(. Riskerar bara olyckor + att man tömmer blåsan sämre -> ökad risk för prostatacancer och DÖD! Kanske en myt?
Edit: Att vara gravid lär vara grymt stort. Ser nästan det som en nackdel med att vara man. Lätt för mig att säga men...
Langster
2008-10-15, 07:26
Eftersom jag är inne på byggning nu så är det väl också därför som jag ser fördelarna med att vara en man, ni har mer testo, bygger snabbare och är naturligt starkare. Ni kan pissa ute, ni har ingen mens, och faktiskt för och främst: Ni slipper föda barn. Sen så tror jag inte heller att ni är rädda för att bli våldtagna när ni är ute sent... bara en sådan sak..
Om du är intresserad av byggning som sport så är det nog bara en fördel att vara kvinna eftersom det är mycket mindre konkurrens. Dessutom är idealet för kvinnliga byggare oftast mycket mer vettigt och hälsosamt än för manliga byggare.
Man får inga muskler gratis bara för att man är man. Och man måste vara jävligt stor för att synas som manlig kroppsbyggare.
Män:
1. Oftast mer fysiskt kapabla till tungt arbete.
2. Vårt samhälle är för tillfället ganska mansdominerat.
3. Vi får lov att ha rakad skalle utan att samhället blir förbannade.
4. Vi blir oftast längre och kan på så sätt tjuvtitta på folk i ombytesbåsen på H&M.
5. - Kommer inte på något här -
Kvinnor:
1. Har en PK-förväntan att göra karriär, vilket kan sporra dem i studierna.
2. Kan anklaga en man för väldigt mycket och dömas oskyldig av media direkt i 99% av fallen.
3. De flesta män slår inte kvinnor, och gör dem det så hatas de av resten av samhället - Dvs kvinnor har kastat spellen Sanctuary 24/7.
4. Media är mer villig att lyssna på en kvinna i trångmål än en man.
5. Kvinnor diskrimineras enligt samhället, medan männen bara får igen lite av åratal av förtryck som just den mannen inte haft någon del av.
5. Kvinnor diskrimineras enligt samhället
Jag är inte så säker på att det är en fördel. I samhället ses alltid kvinnan som den svagare och folk har i allmänhet lägre förväntningar på tjejer och tror inte att tjejer kan lika bra. Att tjejer måste tas hand om osv. Det kan vara skitjobbigt när folk inte tror på en för att man saknar penis.
jaaaaag
Ok, i get it.
Det är fysiska attribut som lockar alltså. (Styrka, bygger snabbare)
Och att du slipper mens/föda barn etc
Ja, det kan ju vara fördelaktigt vid byggning, tänk dock när du blir 30-40. Då tror jag nog att du ändrar åsikt. :) Föda barn (skapa ett nytt liv) kanske blir någonting gudomligt istället.
Men man är dock inte tvungen att föda barn som kvinna.
Vad många som svarade att man faktiskt "inte måste föda barn som kvinna". Det måste ni väl ändå förstå att jag vet att man inte måste...
Annars så prickade du in exakt varför jag anser att män har fler fördelar.
Ja, kanske infinner sej den känslan senare i livet, jag hoppas på det. Men då ska jag ha hittat mej en man som blir en bra pappa också, vem vet om jag klarar det.
Jag är inte så säker på att det är en fördel. I samhället ses alltid kvinnan som den svagare och folk har i allmänhet lägre förväntningar på tjejer och tror inte att tjejer kan lika bra. Att tjejer måste tas hand om osv. Det kan vara skitjobbigt när folk inte tror på en för att man saknar penis.
Vad jag menar är att det i de flesta fall tas på allvar. När en man påpekar en orättvisa mot dennes kön så blir det bara en massa jävla mothugg som aldrig hade förekommit om en kvinna sade det.
Förstår vad du menar dock, men vi menar inte samma aspekter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.