Visa fullständig version : Drulleförsäkring till mobiltelefon?
Alexlindgren
2008-10-14, 11:46
Satt och tänkte på hur det fungerar med drulleförsäkring till t.ex. en mobiltelefon.
Jag har läst att man kan försäkra sin telefon med drulleförsäkring för 69:-/månad. Om jag tar en försäkring i säg 12 månader, och efter 11 månader så kastar jag telefonen i marken, får jag då en ny?
Låter värt :D
Carolinew
2008-10-14, 11:50
Precis så gjorde min kompis en gång haha! Hon hade haft den i ca ett år tror jag, sen ringde hon mig en dag och undrade om jag ville komma och hjälpa henne att ta sönder den :D
Vi börjar med att kasta den hårt i marken, men inte fan gick den sönder för det... den studsade iväg likt en studsboll. Sedan gick vi upp på högsta våningen i trapphuset och släppte ner den men inte fasen gick den sönder för det heller, knappt en repa *gah!*
Då lade jag den på marken och stampade på den.
Hon fick såklart hitta på nån historia om att nån hade tagit den på nån fyllefest och förstört den, för att säga att man tappade den i marken var omöjligt eftersom den knappast går sönder av det ;)
Hon fick en ny iaf!
Tror det var OnOff som erbjöd mig en drulleförsäkring till min nya mobiltelefon. Skulle ha kostat 980kr/år (tror jag) och då skulle det täcka precis ALLT...
Så ja, teoretiskt sätt så kan ja kasta den i sjön en vecka innan försäkringen går ut å få en ny.
Frågan är väl om man tjänar på en sådan försäkring.
När jag köpte min senaste mobil kostade drulleförsäkringen typ 1000 spänn (för två år eller vad det nu var), med en självrisk på 500.
Min hemförsäkring med "utökat skydd" täcker trasiga telefoner och har en självrisk på 1000 spänn.
Handcuff
2008-10-14, 15:32
Phonehouse tar 999:- för att laga en mobil oavsett fel på den. Tappade min i snön (:confused: ) och den dog!!! Hade ingen försäkring så jag traska in på Phonehouse som fixade allt som var pajj. Bla. ny display som hade en repa sen förr. Lånetelefon under tiden.
Kändes värt.
Jag tecknade försäkring på min förra mobil som var en SE P1i. den pajjade totalt efter ett fall från en höööög höjd. lämnade bara in telefonen utan batteri minneskort och pekpinne. efter 3veckor fick jag kvittera ut en ny SE G900 ny i kartong med alla tillbehör.
Då blev jag glad.
Kaboffastar
2008-10-14, 19:01
Är det tre så glöm det.
Jag körde över min med bilen, dom bråkar med mej som helvete...
jag sa att jag körde över den med bilen, för att få i 1'an 2'an måste man ibland lägga i backen och juckla lite.. jucklade lite för mycket rakt över påsen med mobilen i..
de räcker inte som förklaring.. dom vill veta hur påsen kunde hamna där.. fan ska jag ssäga.. ja la den där.. så bruden på tre ringde mig och sa i stort sätt att jag får ljuga ihop en historia som gör att det blir synd om mej. "har du inte några tjejkompisar.. dom brukar va bra på sånt"
gj
Har sådan försäkring på Phonehouse och har aldrig varit några problem, lämnar in en trasig telefon skriver lite papper med historia som hänt osv, 2-3 dagar sedan kan du hämta ut en ny telefon med en självrisk på 500 :) känns helt värt att ha.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.