Visa fullständig version : Hotell Stockholm?
Handcuff
2008-10-13, 13:46
Ok..finns ju en miljard hotell kring Stockholm....får on i huvudet nu när jag letar :(
Ska mellanlanda i Hufvudstaden Lördagen 26:e oktober och vill ha tips på trevligt prisvärt boende som är:
*Hyffsat nära centralstationen/flügbuss
* Inte äckligt dyrt
* Studentpris? (Scandic har det)
Så?
*popcorn*
Jag har bott på Rica hotel vid hötorget/kungsgatan två gånger och varit jättenöjd båda gångerna.. ligger väldigt centralt om inte annat :)
http://www.rica.se/index.cfm?oa=hotel.display&con=561
studentpris vet jag dock inte om de har..
Buckethead
2008-10-13, 14:06
Bodde på Scandic Sergel Plaza en natt för något år sedan. Med studentrabatt så hamnade priset på 790 kr/natt för ett dubbelrum. Bör ju vara ännu billigare med ett enkelrum, jättebra service och en hotellfrukost som det var risk att äta ihjäl sig på. Som jag kommer ihåg det så var det väldigt nära centralstationen.
Handcuff
2008-10-13, 14:09
Tilläggsfråga...kostar rummet extra om man råkar vara 2st?
:)
Tilläggsfråga...kostar rummet extra om man råkar vara 2st?
:)
I sverige betalar man per person, inte rum.
Handcuff
2008-10-13, 14:18
Jo det känns ju så. Men det verkar vara lite olika. Vissa anger priset/rum och andra pris/person...:Virro
Handcuff
2008-10-13, 18:44
Jag visste nästan att du hade fel. De hotell jag pratat med nu idag tar betalt/rum - inte /person.
:thumbup:
grisbil3n
2008-10-13, 22:18
Räkna med 200 spänn extra lr dylikt om man är två. Lr så bokar man för en o så smiter polaren upp på rummet efter att man checkat in, finns inte en chans att personalen har koll på det.
Både formula 1 och ibis tar betalt per rum.
Sist jag hade en tidig flygning från arlanda bodde jag här
http://www.ibishotel.se/visa_hotell.asp?hotellid=11340
har för mig att det var det som var billigast vid ARN, shuttle ingår.
edit: 747an som är omvandlad till vandrarhem lär väl vara billigast nu om de har öppnat.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.