Visa fullständig version : 2962 kcal på 7 dygn... overkill?
Läst om många på forumet som kört VLCD med dygns intag på 500 kcal...
Samma sak som att 6 påsar nutrilett är exakt 666 kcal...
Från söndags kväll till söndags kväll blev det 2962 kcal.
Vilket ger c.a 423 kcal per dygn i snitt...
Är det verkligen så hemskt som vissa skriver?
Är 1,91
Väger: 104,9KG ( "ny vägd" denna morgon )
Startvikt: 109KG
Vissa skriver att detta är vansinne, medans om man söker på VLCD så finns de flera medlemmar i forumet som kört på snarlik diet och sätt mycket goda resultat och inte märkt av någon större muskel förlust.
By the way så ser jag till att äta mkt kvarg så jag har c.a 200% RDI protein per dygn.
Den enda aktiviteten jag egentligen gör förutom att jag gör ett å annat ärende, är att jag tar en lite längre promenad ( c.a 5km ) med polaren eller flickvännen nästan varje dag... I hyffsat rask takt...
Duuuude! Du har varit medlem 1 vecka och jag ser här att du på den
veckan har åstadkommit detta;
- Startat 17 egna trådar som handlat om allt från träningsschema,
funlight... ja, du announcade till och med ditt första Kesellainköp... I mean, wow...
- Varav 2 av dessa blivit låsta av moderatorer för att frågan redan varit uppe...
- Gått ner 4,1 kg
_________
Hehehe...
Skillnaden är att andra kör det som en kickstart på en vecka max, kanske två, din plan var väl flera veckor och sedan öka till 1000kcal som fortfarande är sjukt lågt.
Jag skulle börja gnälla och gny om jag åt det per dag.
VLCD kan vara jättebra för viktnedgång och så. Men 104kg är väl inte så farligt att du inte kan röra på dig ordentligt istället?
Nja grundplanen som jag även har skrivit här på forumet är faktiskt 2 veckor. Sen blir man sugen på att utöka till 4 veckor när det går så mycket lättare än vad jag trodde... Samt att resultaten kommer flygandes...
Och till Flickaan så precis som du skriver har jag tack vare mina trådar fått rätt svar och lyckats gå ner 4,1KG ;) Sedan announcade jag inte mitt första kesella köp utan det fanns en fråga inblandad...
Många som har vart här på forumet ett bra tag verkar inte ha testat sök funktionen så ofta... Jag kan erkänna att jag e halvtaskig på att använda den men man blir inte så jätte motiverad när man ser 2000 search results dyka upp... Men vissa saker kunde jag självklart sökt på. Sedan förövrigt så e jag ganska social av mig å gillar få nya svar... Kanske inte något från en tråd som har legat sedan 2006 där nya fysiologiska tester har gjorts sedan dess. Men visst jag e inte blind jag ser att de e många som klagar på mig.
Stridis; nej absolut inte... Det är mest att jag försöker lära mig en sak i taget... Sedan lördags Förra veckan har jag lärt mig hur mycket som helst... Genom detta forum då...
Dessutom hade ja plan på 2 veckors uber bantning för att jag tänkte att om mina ben är vana vid 109kg ( från början 111,8kg ) och nu 104,9KG och förmodligen hinner jag ner till kanske c.a 103kg innan denna veckan är slut.. Då måste det vara en otrolig skillnad på en jogging tur... Har prövat att jogga med vikter och det var jätte stor skillnad på bara 5KG.
Så på något sätt tänkte jag att de blir en bra kickstart..
Jag har sagt det förr och säger det igen: ÄT REKOMMENDERAT ANTAL PÅSAR. Fördelen med Nutrilett är att man får i sig de näringsämnen man behöver trots det låga energiinnehållet, men det gäller ju bara under förutsättning att man äter rätt antal påsar. Oavsett hur lite du äter kommer du inte att tappa 20 kilo på två veckor, så du kan lika gärna försöka göra rätt från början. Du är inte "duktigare" för att du jävlas med kroppen.
Skall försöka kombinera det jag äter med 2 påsar också... Då kommer jag upp i samma värden ungefär.. Iallafall har jag gjort det dom andra dagarna..
Sen känns det på något sätt som att destu jobbigare det är destu mer resultat ser man... Även om många skriver diverse saker så är det ändå lite så att ni kanske ser till mitt bästa i helhet... Jag bryr mig främst om att gå ner så mycket som möjligt iallafall under dessa 2 veckor, därefter blir det ett riktigt kost schema. Det lovar jag.
Men skall se till att trycka i mig 2 påsar också så kommer jag upp i ganska bra värden, iallafall enligt hälso vakten...
Jag har sagt det förr och säger det igen: ÄT REKOMMENDERAT ANTAL PÅSAR.
Hur många är rekommenderat och hur mycket får man i sig då? Vet tyvärr inte...
Jens Hellberg
2008-10-13, 09:53
Låter fullständigt värdelöst i mina öron att äta så lite per/vecka....
6 st för en man, ger 666 kcal exakt.. ( 111 per påse )
Sen känns det på något sätt som att destu jobbigare det är destu mer resultat ser man... Även om många skriver diverse saker så är det ändå lite så att ni kanske ser till mitt bästa i helhet ... Jag bryr mig främst om att gå ner så mycket som möjligt iallafall under dessa 2 veckor, därefter blir det ett riktigt kost schema.
Jag ser snarast till dina utsikter att få ett vettigt resultat av vad du håller på med. Att göra en redan från början extrem diet ännu extremare, typ äta "nada" och liknande du har skrutit med i tidigare trådar, ger inte ett resultat som motsvarar kostnaden om/när hungersignalerna tar över och du ballar ur. Vilket du ber om, med ett sådant upplägg. Jag förstår inte heller riktigt poängen med att ställa frågor av typen "är detta bra/ok/nyttigt?" om du i alla fall inte vill ha svaren.
Vill väl visst ha svaren! Jag skriver ju att jag har lyssnat på dig och skall trycka i mig 2 st nutrilett påsar utöver de lilla jag äter... Då blir det ju samma dos kcal som 6 påsar om dygnet samt att jag får i mig mer vitaminer och mineraler!
Zagrow skrev: Och till Flickaan så precis som du skriver har jag tack vare mina trådar fått rätt svar och lyckats gå ner 4,1KG
Du har lyckats gå ner 4,1 kg, yes you have. Men skulle du använda majoriteten
av svaren du brukar få (liknande Tolkias inlägg) så tror jag inte att du hade
haft det upplägg du nu har. För råden som majoriteten av medlemmarna ger
dig följer du icke.
Har förresten en fråga; kan man dieta med VLCD SuperHyperXXLExtreeme
och använda sökfunktionen samtidigt eller är man för orkeslös för det? ;)
Zagrow skrev: Sedan announcade jag inte mitt första kesella köp utan det fanns en fråga inblandad...
Det betvivlar jag inte, min vän...
Lycka till med att hålla vikten sen...
Du har lyckats gå ner 4,1 kg, yes you have. Men skulle du använda majoriteten
av svaren du brukar få (liknande Tolkias inlägg) så tror jag inte att du hade
haft det upplägg du nu har. För råden som majoriteten av medlemmarna ger
dig följer du icke.
Har förresten en fråga; kan man dieta med VLCD SuperHyperXXLExtreeme
och använda sökfunktionen samtidigt eller är man för orkeslös för det? ;)
Det betvivlar jag inte, min vän...
Hahahahaahhaha, du har sinne för humor! Men touché, jag ger mig och i get the extremly SuperHyperXXLExtreeme "hint"
Ditt liv slutar inte om två veckor och ju mer du knurrar kroppen nu genom att toksvälta för att det ska vara så plågsamt det bara kan bli, desto större blir ditt misslyckande om 3 veckor. Svältkurer är kortsiktigt och kortsiktigt tänkande fungerar inte. Det spelar ingen roll i helvetet hur motiverad du är nu med att verkligen se till att piska dig själv; om tre veckor börjar du fundera över saker som: Ok, varför ska det snurra så här mycket i skallen? Sen kommer hela tankesfären med fetmaångest, varför kan alla andra äta vad som helst och hela faderullan tillbaka. Du lurar dig själv och du försöker dessutom lura andra att det är ballar av stål som driver dig att plåga dig själv extra mycket nu när alla ser att det är just stålet som saknas.
Var modig och starta en långsiktig förändring och kapa tjurbajset en gång för alla.
EDIT: sluta äta alla bantningspiller du äter nu också. De verkar göra dig överaktiv.
Wow ok det var mycket på en gång.
Nr1. Ta de lite lungt med vad du säger, du har ingen aning om hur jag fungerar och du har endast gjort en amatör analys genom ett internet forum.
2. Vad menar du med att "folk ser nu att de e just stålet som saknas?"
3. Jag äter inga piller över huvudtaget... Bortsett från en omega 3 kapsel och c-vitamin tablett...
4. Fine om du har rätt men hur kommer det sig att de e så himla katastrof med att ge sig på en 2 veckors kickoff inför deffandet? Som jag dessutom behöver för att lära mig lite mer om kosten och träningen. Har bara lärt mig hälften än så länge.
Om min kropp är van vid att jag väger 120KG och står upp i 12 timmars pass på mitt ex jobb. Jag dumpar ner till 103KG så borde det väl vara ganska enorm skillnad på att få igång kondition o.s.v?
Någonting i den stilen var det iallafall som jag trodde. Samt att jag har läst här på forumet att massor av människor har kört VLCD för att få en kickstart. Jag har utöver detta skrivit 1 gång i 1 tråd att jag funderar på att köra i 4 veckor för att det var lättare än vad jag trodde.
Sedan så kan jag erkänna att jag har haft svårt för att ta till mig att när jag kör VLCD så är ett snitt på 500 kcal KATASTROF men nutrilett i allmänhet har folk inga problem med verkar det som... Hur kan 166 kcal göra sådan stor skillnad?
tigerofsweden
2008-10-13, 10:49
Är lite nyfiken, vad ska du köra för upplägg efter din så kallade "kickstart" ?!
1500 kcal / dygn, och träning? Ett fullt upplagt tränings schema kan jag inte bidra med än... Försöker klura ut vad varenda övning innebär i nybörjar trådarna i gym sektionen.
Du får jätte gärna hjälpa till om du vill. Med ett tränings schema. Har en relativt fuckad rygg samt är jag vegetarian... Så de e inte bara å kopiera någon annans schema direkt, varken när det gäller kost eller träning...
Läst om många på forumet som kört VLCD med dygns intag på 500 kcal...
Samma sak som att 6 påsar nutrilett är exakt 666 kcal...
Från söndags kväll till söndags kväll blev det 2962 kcal.
Vilket ger c.a 423 kcal per dygn i snitt...
Är det verkligen så hemskt som vissa skriver?
Är 1,91
Väger: 104,9KG ( "ny vägd" denna morgon )
Startvikt: 109KG
Vissa skriver att detta är vansinne, medans om man söker på VLCD så finns de flera medlemmar i forumet som kört på snarlik diet och sätt mycket goda resultat och inte märkt av någon större muskel förlust.
By the way så ser jag till att äta mkt kvarg så jag har c.a 200% RDI protein per dygn.
Den enda aktiviteten jag egentligen gör förutom att jag gör ett å annat ärende, är att jag tar en lite längre promenad ( c.a 5km ) med polaren eller flickvännen nästan varje dag... I hyffsat rask takt...
Det här fick jag inte att gå ihop. Antingen har du nåt superlågt RDI på protein eller också äter du enbart protein. Räknemiss?
Nja alltså det är enl hälsovakten's beräkningar. Vilka ämen, mineraler och vitaminer jag behöver få i mig. Sen räknas det på det kcal man ställer in att man skall ha per dygn. Så 200% RDI för mig i allmänhet är det väl självklart inte. Men jag får i mig så mycket protein som möjligt med tanke på mitt låga kcal intag...
Alltidxx
2008-10-13, 11:45
Du fattar väl att 200% RDI protein är 109*0,8*2*4=697 kcal? Då äter du bara rent protein och inget annat.
Vad du pratar om är en extremdiet som inte ens täcker dina inre organs behov i vila. Alla extremdieter är uttänkta av obalanserade människor. Det är samma typ av människor som tror att man får bättre och snabbare resultat ju mer man tränar.
Wow ok det var mycket på en gång.
Nr1. Ta de lite lungt med vad du säger, du har ingen aning om hur jag fungerar och du har endast gjort en amatör analys genom ett internet forum.
2. Vad menar du med att "folk ser nu att de e just stålet som saknas?"
3. Jag äter inga piller över huvudtaget... Bortsett från en omega 3 kapsel och c-vitamin tablett...
4. Fine om du har rätt men hur kommer det sig att de e så himla katastrof med att ge sig på en 2 veckors kickoff inför deffandet? Som jag dessutom behöver för att lära mig lite mer om kosten och träningen. Har bara lärt mig hälften än så länge.
Om min kropp är van vid att jag väger 120KG och står upp i 12 timmars pass på mitt ex jobb. Jag dumpar ner till 103KG så borde det väl vara ganska enorm skillnad på att få igång kondition o.s.v?
Någonting i den stilen var det iallafall som jag trodde. Samt att jag har läst här på forumet att massor av människor har kört VLCD för att få en kickstart. Jag har utöver detta skrivit 1 gång i 1 tråd att jag funderar på att köra i 4 veckor för att det var lättare än vad jag trodde.
Sedan så kan jag erkänna att jag har haft svårt för att ta till mig att när jag kör VLCD så är ett snitt på 500 kcal KATASTROF men nutrilett i allmänhet har folk inga problem med verkar det som... Hur kan 166 kcal göra sådan stor skillnad?
Varför göra den riktiga förändringen i ditt liv om två veckor? "Amatör analys" eller inte så gör du precis som alla andra som tänker banta. Spar energin och överladdningen nu och börja direkt med att jobba på vad du behöver göra varje dag sen för att långsiktigt ha en bättre fysik och kondition. Börja nu istället för om två veckor.
Om du vill börja med VLCD på pulver så följ i så fall i alla fall instruktionerna.
Amen till ovanstående.
Släpp quickfix-tänket och ge dig själv ett år (eller minst ett halvår) med träning och bra kost istället.
Scratch89
2008-10-13, 13:57
Skillnaden mellan att äta lite mat + två påsar Nutrilett, och äta sex påsar Nutrilett med samma kcalinnehåll, är att sex påsar Nutrilett innehåller alla nödvändiga vitaminer, mineraler samt essentiella fettsyror och aminosyror som du behöver. Att avvika från det är bara onödigt.
Varför avviker du?
Sedan finns det ingen anledning att vänta ut, eller tro att du kommer ha större insikt om en vecka. För det första kommer du inte ha lärt dig mycket om en vecka (med tanke på att du inte lärt dig något hittills), och för det andra är det här det absolut bästa sättet att skaffa dig en ätstörning på.
Om du nu bor i Göteborg och vill börja träna på Fysiken så kan jag anta dig som adept och hjälpa dig med både tränings- och kostschema.
För min del tycker jag VLCD kan vara ett bra sätt att STARTA en diet. För det första ger det en brytning med tidigare vanor/ovanor. För det andra går man ner på vågen vilket för många inklusive mig upplever som motiverande. Och slutligen så ger några kilos viktnedgång en märkbar lättnad när man går, byxor sitter lösare osv. Allt detta ökar också motivationen. Däremot kommer man naturligtvis att gå upp igen om man återgår till sina gamla vanor. Men det skiljer ju inte VLCD från någon annan diet. Dessutom måste man ju också vara medveten om att ett antal kilos viktnedgång bara är vatten och tomma förråd.
Här är en länk till forskning av Rössner:
http://ltarkiv.lakartidningen.se/2000/temp/pda21626.pdf
Eddie Vedder
2008-10-13, 15:25
Du startar tråd efter tråd efter tråd om i stort sett samma sak hela tiden. Det räcker nu, antingen fortsätter du i någon av dina tidigare trådar som redan berör i stort sett samma sak eller så startar du en tråd när det verkligen är någon NY fundering du har.
D.v.s. inte ny tråd bara för att spinna vidare lite på något som slagit dig under diskussionen i en annan tråd du startat.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.