Visa fullständig version : HD filmer
Har problem med att spela upp HD filmer på datorn. När jag startar filmen så hänger sig bilden men ljudet fortsätter. Det har fungerat tidigare, så det borde ju inte bero på att datorn inte klarar det.
Någon som har några förslag?
MasterChief
2008-10-12, 10:08
Liter mer info kanske? Programvara som används? Typ av HD-format? Datorkonfiguration?
hahavaffan
2008-10-12, 10:11
Se ovan.
Jag har samma problem, jag misstänker att min processor inte är den bästa. Har en Intel dual core 2.13 ghz.
internethjälten
2008-10-12, 10:37
Jag har samma problem, jag misstänker att min processor inte är den bästa. Har en Intel dual core 2.13 ghz.
Min X-box gen1 har en P3-800 och den spelar HD, allt har med inställningar att göra...
Den borde räcka gott och väl då jag kör samma och det har aldrig strulat för min del.
Jag kör nästan allt i VLC.
King Grub
2008-10-12, 10:39
VLC suger för HD. Använd Media Player Classic med CoreAVC (för lite långsammare processorer) eller ffdshow (för snabbare).
Coldsmith
2008-10-12, 10:48
ja vlc går inte använda till högupplöst, det kan jag intyga. Hade liknande problem själv förut. Van att använda vlc. Hugaligen.
Men nu används bättre spelare, flyter på hur bra somhelst. Aldrig nåt bekymmer
berra_berra
2008-10-12, 10:52
VLC suger för HD. Använd Media Player Classic med CoreAVC (för lite långsammare processorer) eller ffdshow (för snabbare).
Varför suger vlc? ger det ingen bra kvalitet eller? Är det media player classic som gäller eller finns det någon annan grym spelare?
hahavaffan
2008-10-12, 10:58
Varför suger vlc? ger det ingen bra kvalitet eller? Är det media player classic som gäller eller finns det någon annan grym spelare?Dels sägs VLC ge lite sämre bild, men ffa är det dåligt optimerat och kräver en bättre dator än MPC+CoreAVC för att spela upp likvärdigt material.
Internethjälten: Kan du spela 720p eller 1080p .mkv-filer med din Xbox1?
Varför suger vlc? ger det ingen bra kvalitet eller? Är det media player classic som gäller eller finns det någon annan grym spelare?
Det har inte med kvalitet på bild att göra, VLC är alldeles för systemkrävande och slött. MPC och CoreAVC är det bästa om man tänker på ren prestanda.
Har man en snabbare dator och ingen koll på hur man installerar codecs så kan man köra easymode och installera CCCP från den här länken. http://www.cccp-project.net/
Båda alternativen är bättre än VLC.
internethjälten
2008-10-12, 11:58
Internethjälten: Kan du spela 720p eller 1080p .mkv-filer med din Xbox1?
ja nya xbmc tar allt, dock gillar jag inte Matroska men eftersom xbmc har Matroska så tar den även .mkv-filer, tror dock även förra versionen av xbmc gjorde det men låter det vara osagt.
hahavaffan
2008-10-12, 12:05
ja nya xbmc tar allt, dock gillar jag inte Matroska men eftersom xbmc har Matroska så tar den även .mkv-filer, tror dock även förra versionen av xbmc gjorde det men låter det vara osagt.Fan vad sjukt. Trodde aldrig den skulle orka med 1080p. Iofs får man ju nöja sig med komponent som bäst.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.