Visa fullständig version : Nummer 1 lön: Johnny Depp
shut teh face
2008-10-10, 22:35
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/film/article3511440.ab
Johnny Depp får 414 miljoner kronor för ”Pirates of the caribbean 4”.
Vi upprepar:
414 miljoner kronor.
Sätt på dig pirathatten och putsa stövlarna, Johnny Depp. Du kommer att få 59,2 miljoner dollar (cirka 414 miljoner kronor) för att spela kapten Jack Sparrow i fjärde ”Pirates of the caribbean”-filmen, uppger Female First.
Bara en Sparrow
Och det är tydligen inte en orimlig summa. Enligt en källa vid Disney Studios skulle cheferna på bolaget göra vad som helst för att hålla kvar Johnny Depp som pirat.
– Det finns bara en Johnny Depp. De kan helt enkelt inte göra en ny ”Pirates”-film utan Jack Sparrow, säger uppgiftslämnaren.
Sjukt mycket shizzles
Har för mig att Keanu Reeves fick 500 miljoner för en av Matrixfilmerna. Han skänkte allt till de som arbetade med filmen. Säg att 500 pers var involverade (ens så många?), då gjorde han alla till miljonärer. Coolt.
shut teh face
2008-10-10, 22:42
Har för mig att Keanu Reeves fick 500 miljoner för en av Matrixfilmerna. Han skänkte allt till de som arbetade med filmen. Säg att 500 pers var involverade (ens så många?), då gjorde han alla till miljonärer. Coolt.
Grymt. :)
Där var ju rätt många Agent Smith så...
spoonchest
2008-10-11, 06:48
Nä, Johnny Depp har världsrekordet numera, slog Tom Hanks rekord för Davinci koden. Förrsesten tror jag att det brukar vara mer folk involverade i filmer som kommer från hollywood.
Sparven från Minsk
2008-10-11, 07:02
Fet lön hur som helst. Trist att kvaliten på filmerna dalat något.
1:an var bra! Resten har tappat lite.
Såg 3:an igen härom dan, och medan den inte innehöll samma kvalité som den första så insåg jag hur bra Johnny Depp och skådespelaren som spelar Barbossa är tillsammans i sina interaktioner. Väldigt mycket humor i ansiktsspelet mellan dem.
Sparven från Minsk
2008-10-11, 07:15
Såg 3:an igen härom dan, och medan den inte innehöll samma kvalité som den första så insåg jag hur bra Johnny Depp och skådespelaren som spelar Barbossa är tillsammans i sina interaktioner. Väldigt mycket humor i ansiktsspelet mellan dem.
Tycker Depp kör samma gammal skämt som i första filmen. Konstiga ordspel, verkar allmänt förvirrand and so on. Det var underhållande i 1:an, men efter 2 filmer till blir det uttjatat. Man kan ju dock hoppas på en bättre 4:a, även om min erfaranhet säger tvärtom. ;)
spoonchest
2008-10-11, 07:20
Kan knappt föreställa mig hur jäkla mycket pengar Disney drar in på Pirates filmerna, inte bara på biovisningar och säljfilmer osv. Det är DISNEY vi talar om. De säljer ju för fan till och med Pirates of the Carribean-leksaksbilar! De pungar nog gladeligen ut ännu mer pengar till depp, om det så behövs.
Tricklev
2008-10-11, 07:21
Tycker Depp kör samma gammal skämt som i första filmen. Konstiga ordspel, verkar allmänt förvirrand and so on. Det var underhållande i 1:an, men efter 2 filmer till blir det uttjatat. Man kan ju dock hoppas på en bättre 4:a, även om min erfaranhet säger tvärtom. ;)
Jag har svårt att se hur han ska förnya detta dock, han kan ju inte vara en ny person i nästa film.
Med det sagt så är jag inget Depp fan precis, ointressant kille tyvärr.
Sparven från Minsk
2008-10-11, 07:23
Jag har svårt att se hur han ska förnya detta dock, han kan ju inte vara en ny person i nästa film.
Med det sagt så är jag inget Depp fan precis, ointressant kille tyvärr.
Agree. Har svårt att se en "bättre" 4:a. Såg första frivilligt, de två andra blev jag dit tvingad av tjejen *screwy*
Nä, Johnny Depp har världsrekordet numera, slog Tom Hanks rekord för Davinci koden. Förrsesten tror jag att det brukar vara mer folk involverade i filmer som kommer från hollywood.
Hur lyckades Hanks få en världsrekordsumma för Da Vinci-koden? Det är inte precis en svår roll han skulle spela, man lade inte ner mycket kraft på denna hafsigt ihopslängda film och han har väl inte sååå mycket dragningskraft?
shut teh face
2008-10-11, 11:37
Jag älskar Sparrow-rollen, jag älskar allting Depp gör. Visst, det är samma stuk på hans roller, men han är fan bäst på att göra dem. Favoritskådis nummer ett är han sedan många år tillbaka.
Inge Enveten
2008-10-11, 11:44
Där var ju rätt många Agent Smith så...
Hahahaha! You just made my day :D
Hahahaha! You just made my day :D
+1
På tal som cash så fick väl George Lucas rätt bra för:
Salary
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) $400,000,000
källa: imdb.com
shut teh face
2008-10-11, 12:04
Det förtjänar G Lucas
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.