handdator

Visa fullständig version : Att förlora bara fett !

slowjamz
2008-10-09, 21:49
så ja visste inte hur man tog bort den andra tråden men aja..

de finns många olika metoder genom att deffa, diet och träna ..men jag har aldrig fattat den bästa kombinationen..

jag har läst deffguiden visst den e grym..men ja behöver sätta upp mig på ett schema vilket ja inte kan göra..har inte fattt hur alltså

alltså e frukosten så viktig så man måste ha den för att uppnå sin förbränning eller är det bara att man ska orka dagen ut för ja kan skippa frukosten och fortsätta dagen ut som en häst.

jag är 19 år väger 75 på morgonen och och är 170 cm.

ja ha fått ett par scheman av andra ska sätta upp den så vill ja se om den e bra..för den hära har ja fått av en jävligt deffad person så den kan absolut inte vara så fel..verkar grym för mig iaf hehe

*promenad i rask takt före frukos 5 ggr i veckan, ät omega 3 tabletter oxå

*Träna 3-4 ggr i veckan med lättare vikt men med fler repetioner, typ 18-20 reps..

*du måste få i dej massa protein som tonfisk, keso, lätt kesella, kyckling, kalkon, lax, kött, ägg

*ät mycket grönsaker o du MÅSTE dricka massa vatten för d driver bort slaggprodukter o skit..VIKTIGT

* undvik kolhydrater som..pasta, potatis, vitt bröd, ris..

*du kan inte äta 2ggr om dagen..ät ofta o mindre portioner..
ex frukost vid 9
lunch vid 12
mellanmål vid 15
middag 18
protein efter träning
o på kvällen typ en burk tonfisk.

*ex frukost, kokt ägg cornflakes o macka med kalkon, lättmjölk

*mellanmål e typ bara en macka med kalkon o lite keso eller en burk lätt kesella med lite fun-light saft som du blandar i ..inget avancerat alltså

*lunch..nån kyckling eller räksallad eller en burk tonfisk med olivolja o citron o nån macka, eller MYCKET kött o grönsaker o PYTTELITE ris eller potatis.

*mellanmål igen..(en proteindrink går oxå bra)

*middag samma som luch..

*efter träning typ en proteindrink o en banan eller en gainomax

*på kvällen en burk tonfisk, ägg o macka..

OBS köp ett proteinpulver typ whey 80..bara protein, ingen gainer som innehåller massa kolhydrater..ok

*ät inte godis, chips, kakor, ingen läsk eller mcdonalds

*ät hasselnötter sötmandel (inte jordnötter o chillinötter)

*helt enkel du måste bränna mer kalorier än du får i dej

*kör detta program i 5 veckor så ser man bra resultat

L-Sami
2008-10-09, 22:04
1. promenad i rask takt före frukos 5 ggr i veckan, ät omega 3 tabletter oxå

2. Träna 3-4 ggr i veckan med lättare vikt men med fler repetioner, typ 18-20 reps..

3. du måste få i dej massa protein som tonfisk, keso, lätt kesella, kyckling, kalkon, lax, kött, ägg

4. ät mycket grönsaker o du MÅSTE dricka massa vatten för d driver bort slaggprodukter o skit..VIKTIGT

5. undvik kolhydrater som..pasta, potatis, vitt bröd, ris..

6. du kan inte äta 2ggr om dagen..ät ofta o mindre portioner..
ex frukost vid 9
lunch vid 12
mellanmål vid 15
middag 18
protein efter träning
o på kvällen typ en burk tonfisk.

7. ex frukost, kokt ägg cornflakes o macka med kalkon, lättmjölk

8. mellanmål e typ bara en macka med kalkon o lite keso eller en burk lätt kesella med lite fun-light saft som du blandar i ..inget avancerat alltså

9. lunch..nån kyckling eller räksallad eller en burk tonfisk med olivolja o citron o nån macka, eller MYCKET kött o grönsaker o PYTTELITE ris eller potatis.

10. mellanmål igen..(en proteindrink går oxå bra) middag samma som luch..
efter träning typ en proteindrink o en banan eller en gainomax
på kvällen en burk tonfisk, ägg o macka..
OBS köp ett proteinpulver typ whey 80..bara protein, ingen gainer som innehåller massa kolhydrater..ok

11. ät inte godis, chips, kakor, ingen läsk eller mcdonalds

12. ät hasselnötter sötmandel (inte jordnötter o chillinötter)

13. helt enkel du måste bränna mer kalorier än du får i dej

14. kör detta program i 5 veckor så ser man bra resultat

1. Du får högre förbränning och efterförbränning med intervallträning. Behöver inte inta omega-3 på morgonen om du inte känner för det. Promenader och annan förbrännande träning kan du köra när som helst på dygnet. Du behöver inte köra det på morgonen.

2. Träna som du brukar istället.

3. Ca 2g protein/kroppsvikt räcker.

4. Sant. Det är viktigt med vitaminer och grönsaker mättar bra. Vatten är alltid bra att dricka oavsett diet eller inte. Överkonsumera bara inte, finns ingen anledning till det.

5. Du kan äta kolhydrater utan problem en bra balans mellan makronäringsämnen är nog bättre val än undvika kolhydrater helt och hållet. Vissa gillar mindre kolhydrater andra gillar mer, men det är inte dåligt att käka dem vid diet. Potatis t ex ett livsmedel som mättar jättebra och är en bra kolhydratkälla vid diet.

6. Du kan äta hur du vill, 1, 2, 3, 4, 5, 6 måltider per dag. Prova dig fram och se vad som passar dig bäst.

7. Helt okej, fast havregryn mättar bättre än cornflakes som ger lika mycket energi.

8. Helt okej.

9. Potatis är energifattigt och mättar bra, hellre potatis än ris och pasta vid diet.

10. Helt okej med proteinpulver efter träning och gainer är väl lite att ta i under en diet. Bättre att fylla kroppen med mer mättande kolhydrater.

11. Ja, de är helt värdelösa under diet.

12. Bra fettkällor men överkonsumera inte, innehåller mycket kalorier och är lättätna.

13. Stämmer bra.

14. ???

Scratch89
2008-10-09, 22:05
Jag rekommenderar att du läser om Deffguiden.

Sedan är det lite konstigt att ena punkten går ut på att undvika kolhydrater, men sedan säger du att en frukost ska bestå av flingor, och bröd utspritt över dagen?

slowjamz
2008-10-09, 22:36
jaja de klart..men kolla här grabbar de känns som man drar in i alla trådar o de eså många som inte ens vet vad dom pratar om men dom påstår att dom vet.. så vi gör så hära..ja ska börja köra 100 % på månda så skriver ja upp de ja käkar o hur ja tränar osv.. så får vi se hur bra det blir.. ja vill ju inte bevisa de för mig själv mest ..ja gör detta för att visa till folket att deff inte är så svårt och de ska ja allt visa :P.. alltså ja mena hur svårt e de att bara ta en promenad när man inte har något för sig..ta på mp3 fan o rör på fläsket..enklare finns de inte seriöst hiihi :P

Snobbe
2008-10-09, 22:58
deffa är inte svårt om man vet vad man ska göra. Dock så kommer en promenad inte göra så du tappar 5kilo direkt utan det handlar om hur mycket du stoppar i dig o hur mycket kroppen bränner osv. Sen så kan det ju vara svårt enligt vissa att inte äta så mycket skit om dan men då får man väl ta det lite lungt på det några månader så kommer det ju resultat.

pott
2008-10-09, 23:00
Maten är väl oftast de människor failar på snarare än promenaderna. Sen att förbjuda godis, läsk och sådant brukar bara bidra till att man failar. Det är inte direkt så att din deff uteblir för att du äter en pizza med polarna på lördagen. Dock kanske du inte ska gå ut efter och sänka 8 bärs och 200 g chilinötter :D.

PiNG.
2008-10-09, 23:06
Jag tycker du ska ta en bild idag, och en bild om 5 veckor så vi verkligen får se "resultat".

Posta gärna din första bild här redan nu. Sen bumpar du din tråd om fem veckor med din "resultatade" bild ;)

Jag tvivlar inte på att det kommer att hända något. Jag vill bara se vad.

slowjamz
2008-10-10, 02:50
all right gubbar ,, hehe då kör vi.. :) de kommer upp en om några dagar..vid startdagen tar ja en..måste hitta kamran först ;D en fråga..brukar denna hemsida ha några defftävlingar i några veckor el så..hade vart nice ha faktiskt ett helt gäng som deffar och peppar varran..de går lite snabbare tro ;P

Scratch89
2008-10-10, 04:48
Leta efter "Bästa Fysiken"-trådarna. Det blir en rätt så bra skillnad.

Snobbe
2008-10-10, 06:13
Jag tror inte viktnedgång är något man ska tävla i men vad vet jag.