Visa fullständig version : "Du är vad du äter" är tillbaka...
Scratch89
2008-10-09, 19:12
Anna Skipper är tillbaka. Schulmans kvinnlig variant blir granskad. Mer fit än Skipper, och äter mat som sill, spaghetti och köttfärssås, avocado, ägg, oxfilé och liknande. Hon äter bra mat, är fit och tränar. Wtf?
EDIT: "Jag kan det här, och du kan blogga." Jo...
Tricklev
2008-10-09, 19:15
SLUTA TITTA PÅ SKITEN OM NI AVSKYR DEN SÅ MYCKET FÖRFAN!
I all välmening /Tricklev
Kaboffastar
2008-10-09, 19:16
Tricklev my män! high five!
Scratch89
2008-10-09, 19:16
Jag tycker om henne också, rent generellt, men just att hon ska uttala sin kompetens som någon slags outgrundlig källa av kunskap... Nae...
Förövrigt är Alexandra Schulman sjukt lik Lady Insane.
http://imgs.sthlmsfinest.com/imageGalleryImages/scaled/215421_729_488_1.jpg
http://bp1.blogger.com/_RMvIbbcqxH0/R798N1vZwwI/AAAAAAAABbY/He7tflLMsJU/s400/20051009%28003%29.jpg
Kanske är det här som ledde fram till skilsmässan mellan henne och Alex..
Fan, missa början när hon slänger all mat, det är det som är bäst ju. :(
Scratch89
2008-10-09, 19:17
Jag gillar Du är vad du äter, men då tycker jag att de ska gå till tjockisar som äter kakor och dricker grädde, typ. Att gå till någon som är fit känns lite onödigt. Läs tråden, ffs.
Kaboffastar
vem är Alexandra Schulman?
Förövrigt är Alexandra Schulman sjukt lik Lady Insane.
Katrin?
Scratch89
Bah, menar såklart Katrin. Vi satt och pratade om Alexandra Rapaport samtidigt som jag skrev inlägget...
MasterChief
2008-10-09, 19:20
Jag är en snäll man. Men den där haggan (Schulman) får mig att må illa.
Kaboffastar
2008-10-09, 19:21
Bah, menar såklart Katrin. Vi satt och pratade om Alexandra Rapaport samtidigt som jag skrev inlägget...
varför snackar ni om henne?
Men vafan har de med henne för, hon har ju knappast några problem med kost och träning.
Tricklev
2008-10-09, 19:23
Jag gillar Du är vad du äter, men då tycker jag att de ska gå till tjockisar som äter kakor och dricker grädde, typ. Att gå till någon som är fit känns lite onödigt. Läs tråden, ffs.
Strunt, hon gör samma sak nu som alltid, media utspel, hon går inte till tjocka för att dom ska lära sig att leva bättre, hon går inte till vältränade invandrarbrudar för att dom ska lära sig leva bättre. Hon går till den som ger mest publicitet, pengar. Spelar det någon roll vem hon går till egentligen, tror att målet någonsin har varit att få folk att leva hälsosammare?
Vem är Katrin? Lady Insane?
Nice, de tränar 300m från där jag bor(bodde).
Det var inte några tillskott hon "behövde"...
Aktörer i tråden.
Alexandra Schulman, Anna Skipper, Lady Insane samt Alexandra Rapaport?
Vem är Katrin??
Alltså vad var det för tjafs hon sa om att träning utförs bäst mellan 6 och 10 på morgonen?
Lite roligt att hon knappt hitta något i hennes kylskåp som var onyttigt.
Blev nästan larvigt istället.
"DET FÖRSTÅR DU VÄL ATT DETTA INTE HÅLLER, MAN KAN JU INTE HA FANTA ORANGE I KYLSKÅPET! NU ÄR DET DAGS ATT DU FÅR ORDNING PÅ DINA VANOR OCH SLUTAR ÄTA OCH DRICKA ONYTTIGT"
Din mamma *gah!*
bustz0rz
2008-10-09, 19:51
Haha, varför fick hon inte äta sin havregrynsgröt?
Och vad fan menar hon med "kroppen tar bäst emot träning mellan 6-10 på morgonen"?
Älskar Anna Skipper.............
Tricklev
2008-10-09, 19:55
Hej, jag heter Tricklev, jag avskyr Frosties, och jag stör mig massivt på skiten.
Därför köper jag Frosties varje vecka.
Imponerad att hon pallar smällarna.
plz plz plz for the love of god!
Someone tell me who "Katrin" is?!?!
internethjälten
2008-10-09, 19:59
Och vad fan menar hon med "kroppen tar bäst emot träning mellan 6-10 på morgonen"?
Om du väntar en timme så har King Grub postat ett inlägg på engelska och sen får man vänta ytterligare en timme innan någon vänlig själ översatt den så man fattar något.
*väntar spänt* :thumbup:
JockeKillen
2008-10-09, 20:10
Katrin är Katrin schulman. såvitt jag vet finns det ingen alexandra schulman.
+1
Ah, thanks Jocke! :)
Såg inte programmet. Fick hon ett ungerskt tyngdlyftarschema med fokus på bänk eller vad blev det?
Då är ju frågan vem hon är, att hon är med i programmet har jag fattat men annars?
tntballe
2008-10-09, 20:38
Då är ju frågan vem hon är, att hon är med i programmet har jag fattat men annars?
http://www.finest.se/userBlog/?uid=28711
Scratch89
2008-10-09, 20:39
Men har hela tråden handlat om vem hon är? Är ni bannade från Google allihopa?
Hej, jag heter Tricklev, jag avskyr Frosties, och jag stör mig massivt på skiten.
Därför köper jag Frosties varje vecka.
DET FATTTAR DU VÄL ATT DET INTE HÅLLER!!! GÖR EN NYTTIG FRUKOSTDRINK PÅ MORÖTTER OCH ULLSOCKOR ISTÄLLET!
För övrigt satte jag på tv:n såg vilka saker personen ifråga ätit under veckan, skrattade till och stängde av. Tricklev har rätt.
Hon heter Katrin Zytomierska, är delägare av ett PR-bolag som heter Pure PR, driver en känd blogg, medverkar en del i TV, bla i nya idol.
Gislason
2008-10-09, 20:47
Lite roligt att hon knappt hitta något i hennes kylskåp som var onyttigt.
Blev nästan larvigt istället.
"DET FÖRSTÅR DU VÄL ATT DETTA INTE HÅLLER, MAN KAN JU INTE HA FANTA ORANGE I KYLSKÅPET! NU ÄR DET DAGS ATT DU FÅR ORDNING PÅ DINA VANOR OCH SLUTAR ÄTA OCH DRICKA ONYTTIGT"
Din mamma *gah!*
+1
Och så plockade hon bort skivad kalkon vilket är ett utmärkt pålägg!
Jag gillade hur de avslutade med att berätta att hon på 8 veckor gått upp 2 kg i muskelmassa och tappat 3 cm midjemått. Att bygga 2 kg muskler på 8 veckor utan styrketräning är starkt!
Jag trodde att tråden handlade om att din fjärrkontroll verkar ha pajat?
Hon heter Katrin Zytomierska, är delägare av ett PR-bolag som heter Pure PR, driver en känd blogg, medverkar en del i TV, bla i nya idol.
Välkommen tillbax!!
Nej men det gav inte så mycket på första försöket
http://www.zoominfo.com/people/Schulman_Alexandra_16679116.aspx
så varför chansa på att andra sökningen skulle gå bättre?
Det är alltså någon bloggare som får vara med i TV tillsammans med Skipper, Spännande upplägg.
+1
Och så plockade hon bort skivad kalkon vilket är ett utmärkt pålägg!
Jag gillade hur de avslutade med att berätta att hon på 8 veckor gått upp 2 kg i muskelmassa och tappat 3 cm midjemått. Att bygga 2 kg muskler på 8 veckor utan styrketräning är starkt!
Varför tog hon bort mitt pålägg #1 sedan två år tillbaka?
Det är onyttigt förstår du väl! Ajabaja!
Rent havre ska man äta utan någonting till.
Det är onyttigt förstår du väl! Ajabaja!
Rent havre ska man äta utan någonting till.
Det funkar ju för hästarna och du ser ju hur muskulösa och friska de är.*flex*
Eddie Vedder
2008-10-09, 21:15
Nitrit kanske.:)
Martin Löwgren
2008-10-09, 21:24
Min flickvän säger alltid åt mig att gå in och läsa en bok när "Du är vad du äter" går på torsdagar och det brukar jag göra för att undvika en hjärtinfarkt.
Att TV3 anlitat en person som saknar utbildning och som får sprida sin jävla dynga på bästa sändningstid vecka efter vecka är helt jävla oacceptabelt (ursäkta mitt hårda språk).
Varför anlitar de inte en utbildad dietist eller näringfysiolog istället för en 38år kvinna som som både saknar utbildning och som är så full av skit att hälften vore nog. För er som inte hängt med i Skipper svängen kan jag dra några citat hon gjort varav det första citatet fick mig att skriva detta inlägg då det kom i dagens program.
Okej, here we go.
1) Om du ska få bäst effekt så träna mellan 6-10 på förmiddagen. Då kan kroppen ta emot träningen som bäst.
2) Drick en proteindrink tillsammans med Glutamin.
3) Vill du ha bulliga muskler så gå på gym och lyft vikter. Vill du däremot ha långa och slanka muskler så börja simma.
4) Proteinpulver bygger muskler.
5) Pasta innehåller mest tomma kalorier.
Jag skulle kunna skriva 100 citat till men jag känner hur jag håller på att koka över just nu. När ska någon sätta stopp för henne!!!?
Om man går in på www.annaskipper.se så blir man ju fan mörkrädd.
Nej nu känner jag att jag håller på att få en mindre infarkt och det är bättre att jag går och lägger mig.
Stöter jag någonsin på den där otränande tanten (hon är 40 men ser fan ut som 60 - leva som man lär verkar inte bitit på henne).
Nej när jag tänker på Skipper då så vill jag bara SPY!
Tricklev
2008-10-09, 21:32
Hej Martin, om det finns underhållningsprogram, gjorda för att underhålla, som du inte gillar, så rekommenderar jag att du bojkottar dom, det vill säga, du tittar inte på dom, och du länkar absolut inte till hennes hemsida, då detta bara är mer reklam. Vill du göra reklam för ett mediafenomen du inte gillar?
För tjugofjärde gången, om det finns ett mediafenomen ni inte gillar, bojkotta skiten, ge fan i att titta på det, ge fan i att skriva om henne, ge fan i att läsa artiklar om henne, och ffa ge fan i att länka till hennes hemsida, NI GER HENNE PENGAR.
Eddie Vedder
2008-10-09, 21:35
För tjugofjärde gången, om det finns ett mediafenomen ni inte gillar, bojkotta skiten, ge fan i att titta på det, ge fan i att skriva om henne, ge fan i att läsa artiklar om henne, och ffa ge fan i att länka till hennes hemsida, NI GER HENNE PENGAR.
+250 000 000 typ.
Samma sak som alla som spyr galla över kvällspressen. Läser tidningarna trots att man tycker det är skit, länkar till deras hemsidor och spyr galla över vad som står.
Jag vet inte vilka tips Anna Skipper ger nuförtiden och jag har dålig koll på vad som skrivs i Aftonbladet och Expressen. Jag stör mig heller inte på något av dom.
Tricklev skrev: För tjugofjärde gången, om det finns ett mediafenomen ni inte gillar, bojkotta skiten, ge fan i att titta på det, ge fan i att skriva om henne, ge fan i att läsa artiklar om henne, och ffa ge fan i att länka till hennes hemsida, NI GER HENNE PENGAR.
Åh så bra! Så otroligt fantastiskt gudomligt bra skrivet av dig.
Om folk tillämpade det här så skulle det inte bli mycket kvar av klagomål av
typen gnäll i världen. Tricklev har här skrivit något sagolikt.
Som dessutom är tillämpningsbart! På alla slags fenomen som drivs av
uppmärksamhet...
Varma applåder...
Martin Löwgren
2008-10-09, 21:47
Hej Martin, om det finns underhållningsprogram, gjorda för att underhålla, som du inte gillar, så rekommenderar jag att du bojkottar dom, det vill säga, du tittar inte på dom, och du länkar absolut inte till hennes hemsida, då detta bara är mer reklam. Vill du göra reklam för ett mediafenomen du inte gillar?
Eftersom hon påverkar så många människor måste någon sätta stopp för henne och det gör man inte enbart genom att jag stänger av min tv. Folk tror ju på det hon säger och det är det som stör mig.
Det är bra att folk tar ställning mot skiten(tm). Att ignorera ihjäl problem funkar sällan.
Eftersom hon påverkar så många människor måste någon sätta stopp för henne och det gör man inte enbart genom att jag stänger av min tv. Folk tror ju på det hon säger och det är det som stör mig.
+1
Aldrig gillat henne och kommer aldrig att göra.
Martin Löwgren
2008-10-09, 21:57
Det är bra att folk tar ställning mot skiten(tm). Att ignorera ihjäl problem funkar sällan.
Exakt.
Jag har planer på att starta en hemsida nedmedskipper.com och pratar regelbundet med mina kunder om att ta avstånd från henne och ej tro på det hon säger. Jag hoppas de har effekt.
Tricklev
2008-10-09, 21:57
Jo, det är exakt så man sätter stop för det, mediafenomen du inte gillar, dödar du genom att ignorera, finns det ingen publik, och ingen kontroversialitet så dör det ut.
Eller vad var din plan? Skriva 2 inlägg på kolozzeum, länka till hennes hemsida, och sedan få tvbolaget(n) att lägga ner programmet? Du spelar i hennes famn, inte nog med att du gör det ännu mer kontroversiellt genom att skrika dötts knark! så gör du även direkt reklam.
Eftersom hon påverkar så många människor måste någon sätta stopp för henne och det gör man inte enbart genom att jag stänger av min tv.
En liten hake; fenomenet och företaget Anna Skipper drivs inte i första hand av
huruvida folk gillar henne eller inte, utan av hur mycket uppmärksamhet hon får.
Så länge du matar henne ekonomiskt kommer hon leva vidare.
Huruvida hennes antal sidvisningar eller antal tittare beror på att du länkat
till henne och sagt att du älskar henne eller huruvida du sagt att du hatar henne
det gör ingen skillnad.
Dessutom vet jag av erfarenhet att det är lättare att framkalla tittarstorm och
försäljning av lösnummer med sådant som upprör än sådant som uppmuntrar.
Din taktik för att förgöra Anna Skipper fungerar inte.
Over and out.
Mescreant
2008-10-09, 22:02
Jag har aldrig sett programmet men givetvis är det bra att massmedialt spridande av kvacksalveri kritiseras. Har hört folk i min omgivning tala om hennes metoder och har även fått kritik angående min kost med henne som referens. Spela roll att ni anser det vara ett underhållningsprogram när målgruppen tolkar det som fakta.
Jo, det är exakt så man sätter stop för det, mediafenomen du inte gillar, dödar du genom att ignorera, finns det ingen publik, och ingen kontroversialitet så dör det ut.
Eller vad var din plan? Skriva 2 inlägg på kolozzeum, länka till hennes hemsida, och sedan få tvbolaget(n) att lägga ner programmet? Du spelar i hennes famn, inte nog med att du gör det ännu mer kontroversiellt genom att skrika dötts knark! så gör du även direkt reklam.
Vad anser du mer inte ska få kritiseras? Är Anna Skipper en helig ko för dig?
Kommer Berra 36, utan någon kunskap om kost och träning, att förstå att hennes råd inte är bra om ingen talar om det för honom? Kommer han att själv inse att han måste stänga av programmet och försöka tiga ihjäl det?
shut teh face
2008-10-09, 22:08
Tricklev = failed.
:Virro
Mescreant
2008-10-09, 22:09
Exakt.
Jag har planer på att starta en hemsida nedmedskipper.com och pratar regelbundet med mina kunder om att ta avstånd från henne och ej tro på det hon säger. Jag hoppas de har effekt.
Ja. Kanske något i den stilen. Eller en dietist eller forskare, som genom samma media som Anna Skipper använder, kritiserar och rättar hennes felaktiga råd. Det betyder inte att man vill förbjuda Anna Skipper och TV3 att fortsätta med programmet, bara upplysa allmänheten att hon saknar kunskap.
Tricklev
2008-10-09, 22:11
Så kort sagt, eran lösning på att någon ljuger och får pengar, är att ge henne mer pengar?
För det är den enda lösning ni har lagt fram hittills.
Så kort sagt, eran lösning på att någon ljuger och får pengar, är att ge henne mer pengar?
Man måste ju starta någonstans. I början kanske man ger henne mera pengar men sedan vänder det och hon döööööör! stenhårt!
Tricklev
2008-10-09, 22:14
Haha KlopFer, sötnos, gulligt inlägg, men nej, det kommer inte vända fören folk tröttnar på henne, erat korståg resulterar endast i mer inkomster.
Mescreant
2008-10-09, 22:14
Skiter fullständigt i om hon tjänar pengar eller inte. Däremot föredrar jag att kritisera framför att blunda när någon ljuger för mina vänner.
Förstår du verkligen inte bättre än så?
Mescreant
2008-10-09, 22:17
Och nej jag kan inte själv tillrättavisa och utbilda dem då jag inte har tillräcklig kunskap eller utbildning varav min trovärdighet är lägre än denna kända tv-personlighets.
Haha KlopFer, sötnos, gulligt inlägg, men nej, det kommer inte vända fören folk tröttnar på henne, erat korståg resulterar endast i mer inkomster.
Hur ska t.ex min mamma som inte förstår bättre om kost tröttna när hon tror blint på vad vad tanten säger?
Scratch89
2008-10-09, 22:20
Jag älskar den här tråden. :D
Jag vet inte riktigt om jag ska tycka illa om Skipper eller ej. Jag brukar tycka att programmet är riktigt mysigt, även fast hon säger en hel del skumma saker. Anledningen till att folk roidar här på Kolozzeum är för att de vet att hon säger skumma saker; jag antar att Pingu inte tycker om filmer som handlar om t.ex hockey, där det förekommer myer (OK, dåligt exempel, men ändå).
Anna Skipper kommer ge mig en hel drös med klienter/kunder/patienter i mitt kommande yrke.
Å andra sidan, så håller jag med Martin till viss del. Hon har helt fel angreppspunkt; istället för att säga vad som är bra att äta, ligger stor fokus på att bannlysa saker på helt lösa grunder. Är det något som utvecklar stört beteende till mat så är det just förbud och uppförstoringar av skitsaker. Jag tyckte att hon åt jättebra mat, förutom cigaretterna och alkoholen.
Som någon sa; vem ska veta om Berra, 36 år och lönnig, förstår att det är underhållningsvärde? Det finns faktiskt en hel del folk som får sin kunskap genom programmet. Jag kan inte förstå hur Eddie Vedder kan undgå att se det här faktumet; hon motverkar ju faktiskt det vi försöker göra, dvs att sprida sund och bra information om kost, hälsa och träning.
Fast ja, jag kommer nog titta på det med någon slags skräckblandad njutning...
Tricklev
2008-10-09, 22:24
Förstår du verkligen inte bättre än så?
Tills du har kommit på någon bättre lösning än att ge henne mer pengar till ett problem som du(ni) uppenbarligen finner lika allvarligt som döts straf! så skulle jag uppmuntra om du höll syrligheten för dig själv, och kom med något konstruktivt.
Detta är som alla media fenomen, det är jättestort ett tag, och sedan blåser det över, det enda man kan göra är att minska blåsten, och detta gör man genom att dämpa kontroversialiteten runt det, och att inte ge henne pengar. Om 5 år när knappt någon kommer minnas programmet, så kommer det finnas 2 stora skillnader i hur vi agerade, jag 1, gav henne inga pengar, det gjorde ni. Jag 2, hjälpte inte till med att öka kontroversialiteten, och gav henne således inte extra tittarsiffror, det gjorde ni.
Förövrigt är jag väldigt intresserad av hur ni kan få ständiga trådar på kolozzeum, och länkar till hennes hemsida till ett vettigt sätt att slå emot, majoriteten på kolozzeum vet nog redan bättre, och länkar till hennes hemsida kommer nog ge henne mer än skada henne.
Tricklev
2008-10-09, 22:29
Sedan Edit: Dessutom är det knappast att krav att ständigt följa hennes program, och läsa på hemsidan för att protestera emot henne, det kan man utan några som helst problem göra, samtidigt som man inte följer skiten. Det räcker att se 15minuter av ett program för att få argument så det räcker, att sitta bänkad varje vecka framför sin tv i ren protest, är idioti.
Scratch89
2008-10-09, 22:30
Sedan Edit: Dessutom är det knappast att krav att ständigt följa hennes program, och läsa på hemsidan för att protestera emot henne, det kan man utan några som helst problem göra, samtidigt som man inte följer skiten. Det räcker att se 15minuter av ett program för att få argument så det räcker, att sitta bänkad varje vecka framför sin tv i ren protest, är idioti.
Det är knappast ett krav att ständigt följa min tråd, och uppdatera för att skriva jobbiga inlägg i den.
Låt folk klaga i tråden; det är en klagotråd, för sjutton!
Vad anser du mer inte ska få kritiseras? Är Anna Skipper en helig ko för dig?
Kommer Berra 36, utan någon kunskap om kost och träning, att förstå att hennes råd inte är bra om ingen talar om det för honom? Kommer han att själv inse att han måste stänga av programmet och försöka tiga ihjäl det?
Tills du har kommit på någon bättre lösning än att ge henne mer pengar till ett problem som du(ni) uppenbarligen finner lika allvarligt som döts straf! så skulle jag uppmuntra om du höll syrligheten för dig själv, och kom med något konstruktivt.
Det du inte förstår är:
1) Ingen vill inte ge henne mera pengar. Jag (vi) kollar inte på programmet.
2) Det är inte lika allvarligt som dödsstraff. (Kul att du leker lite Jwzrd!)
3) Felaktigheter måste ständigt bemötas med kritik och fakta.
4) Vi som jobbar med kost och näring blir ständigt konfronterade av klienter som har sett på TV/läst tidningen/hört från en vän om de senaste Skipper-"tipsen", vi måste förklara vad som är fakta och vad som är hittepå. Det funkar liksom inte att ignorera problemet. Självklart ska man få diskutera felaktigheter.
Jag 2, hjälpte inte till med att öka kontroversialiteten, och gav henne således inte extra tittarsiffror, det gjorde ni.
Du piskar på rätt bra här i tråden...
Viktor_Balck
2008-10-09, 22:42
Jag älskar den här tråden. :D
Jag vet inte riktigt om jag ska tycka illa om Skipper eller ej. Jag brukar tycka att programmet är riktigt mysigt, även fast hon säger en hel del skumma saker. Anledningen till att folk roidar här på Kolozzeum är för att de vet att hon säger skumma saker; jag antar att Pingu inte tycker om filmer som handlar om t.ex hockey, där det förekommer myer (OK, dåligt exempel, men ändå).
Anna Skipper kommer ge mig en hel drös med klienter/kunder/patienter i mitt kommande yrke.
Å andra sidan, så håller jag med Martin till viss del. Hon har helt fel angreppspunkt; istället för att säga vad som är bra att äta, ligger stor fokus på att bannlysa saker på helt lösa grunder. Är det något som utvecklar stört beteende till mat så är det just förbud och uppförstoringar av skitsaker. Jag tyckte att hon åt jättebra mat, förutom cigaretterna och alkoholen.
Som någon sa; vem ska veta om Berra, 36 år och lönnig, förstår att det är underhållningsvärde? Det finns faktiskt en hel del folk som får sin kunskap genom programmet. Jag kan inte förstå hur Eddie Vedder kan undgå att se det här faktumet; hon motverkar ju faktiskt det vi försöker göra, dvs att sprida sund och bra information om kost, hälsa och träning.
Fast ja, jag kommer nog titta på det med någon slags skräckblandad njutning...
Håller med dig Scratch, tycker också det är synd att folk som inte har någon koll får en konstig syn på hur man skall göra och vad man skall äta för att gå ner i vikt. Först måste man dammsuga sitt anus hos någon specialist och sen ska man dricka en drink gjord på alger och sjögräs, sen är det dags att gå på ljusterapi. Det behöver faktiskt inte vara så svårt men jag förstår också att man gör på det här sättet för att vara lite unika och på så sätt få folks intresse.
Tricklev
2008-10-09, 22:43
Solros, du kanske inte kollar på programmet, däremot dom inläggen jag originellt besvarade, gjorde utan tvekan det, då dom kom med protester på saker dom sett i dagens avsnitt.
Förövrigt förstår jag att ni som arbetar med detta ständigt får bemöta struntsnack, är det ifrån detta programmets senaste strunt, så är det ifrån någon blaska, eller något annat struntprogramm. Och jag kan förstå att det blir oerhört tjatigt. Har du något förslag på vad som ska göra emot detta, förutom att allmänt försöka öka kunskapen om kost?
http://i138.photobucket.com/albums/q249/Brsch57/epic_boobs.jpg
Herr Oberst
2008-10-09, 22:57
Var det Nordstrand eller Kruth som var anlitad till dagens program?
Såg i Metro att det var Nordstrand, men TV3's hemsida står det Kruth. Oavsett vilket så tycker jag det är lite märkligt att "Du är vad du äter", som är ett program där man håller STENHÅRT på det naturliga och ekologiska, anlitar en dopad idrottsman.
Bara jag som reagerar på det eller?
Såg i Metro att det var Nordstrand, men TV3's hemsida står det Kruth. Oavsett vilket så tycker jag det är lite märkligt att "Du är vad du äter", som är ett program där man håller STENHÅRT på det naturliga och ekologiska, anlitar en dopad idrottsman.
Vet inte vem Nordstrand är men vet att det inte var kruth så chansar på att det var andra snubben då:)
Blond? söt?
Viktor_Balck
2008-10-09, 23:12
Båda var väl med om jag inte har helt fel.
Vet inte vem Nordstrand är men vet att det inte var kruth så chansar på att det var andra snubben då:)
Blond? söt?
Okej, lyssna inte på vad jag sa. Jag kollade bara ibland.
Mescreant
2008-10-09, 23:38
Detta är som alla media fenomen, det är jättestort ett tag, och sedan blåser det över, det enda man kan göra är att minska blåsten, och detta gör man genom att dämpa kontroversialiteten runt det, och att inte ge henne pengar. Om 5 år när knappt någon kommer minnas programmet, så kommer det finnas 2 stora skillnader i hur vi agerade, jag 1, gav henne inga pengar, det gjorde ni. Jag 2, hjälpte inte till med att öka kontroversialiteten, och gav henne således inte extra tittarsiffror, det gjorde ni.
Du verkar inte begripa att huvudproblemet är att hon lär ut felaktig information, inte att hon tjänar pengar på det. Blabla ja om hon inte får tittarsiffror så läggs programmet ned och hon kan inte längre sprida den, vi vet. Poängen med kritiken är att minska hennes trovärdighet, inte hennes tittarsiffror. Så att tittare, nya som gamla, ser det som underhållning och inte fakta.
Det hade kanske fungerat att sätta en lärd person bakom spakarna och behålla henne som programledare. Underhållande och vettigt.
Fast då hade hon ju fått dementera all skit hon tidigare spridit. Det verkar vara en del med tanke på allt roidande och alla underliga skipperinspirerade frågor här på forumet.
Tricklev
2008-10-10, 00:00
Jag håller med om att hon sprider skit, och att det är ett problem (om än av mindre karaktär), men det är inte vad majoriteten i denna tråden talar om. Dom ser ett program, relativt regelbundet, för att det ger dom underhållning, Scratch, KlopFer, Martin med mera ser inte programmet för att lära sig, utan dom ser det för att det väcker en reaktion hos dom.
Om dom vill dementera hennes trovärdighet så finns det bättre sätt än att bänka sig framför deras tv varje torsdag, och sedan skrika lite one-liners som funkar mer som Tag-lines än något annat, och sedan länka till hennes hemsida.
Bojkotta programfan, ge fan i att läsa senaste aftonblaska artikel om hennes kärleksliv, och dementera hennes trovärdighet till personer som verkligen tror på det. Försök sprida riktig kunskap om kost, tala med Agda 56 på jobbet och berätta för henne att det är påhittad skit. Bänka er inte varje vecka, sök inte upp senaste blaskartikel om henne, och ge för i helvete fan i att länka till hennes hemsida. Desto mer publicitet ni ger henne, desto sämre för eran ståndpunkt.
Och ett tips till Agda 56, detta är ett underhållningsprogram, samma gäller dem 74 program du ser om spöken, dom 63 program du ser om kändisar, samt dem 46 actionfilmer du sett senaste året. Om en vuxen person inte inser detta så är det dags att någon går om grundskolan, alternativt PMar Archos så kan han skrika "kritiskt tänkande!" till henne i 154 inlägg per dag.
Haha, varför fick hon inte äta sin havregrynsgröt?
Älskar Anna Skipper.............HAHAHAHA börjar hon dissa havregryn nu också? Herregud... hoppas inte folk tar denna smörja seriöst bara.
Lyssna på Gunde istället förfan. Sju nycklar sju nycklar!
Åh så bra! Så otroligt fantastiskt gudomligt bra skrivet av dig.
Om folk tillämpade det här så skulle det inte bli mycket kvar av klagomål av
typen gnäll i världen. Tricklev har här skrivit något sagolikt.
Som dessutom är tillämpningsbart! På alla slags fenomen som drivs av
uppmärksamhet...
Varma applåder...Visst, men han får gärna sluta sär skriva.
Fredrik_S
2008-10-10, 02:40
Och ett tips till Agda 56, detta är ett underhållningsprogram, samma gäller dem 74 program du ser om spöken, dom 63 program du ser om kändisar, samt dem 46 actionfilmer du sett senaste året. Om en vuxen person inte inser detta så är det dags att någon går om grundskolan, alternativt PMar Archos så kan han skrika "kritiskt tänkande!" till henne i 154 inlägg per dag.
Jag kan garantera dig att minst 90% av alla som ser ett sådant program och som är utbildade och vuxna, men som saknar minsta intresse för träning och kost tror att det som framställs som fakta och sanning är fakta och sanning... medans mindre än 1% av utbildade och vuxna tror att spökprogram och actionfilmer är sanning....
Hon är ett problem som sprider falsk fakta som påverkar människor till kraftigt negativa beteenden som kan skada deras psyke och hälsa rejält. Hon skapar olika grader av ätstörningar hos människor som inte hade det innan.
Bästa sättet att stoppa en sådan person är genom aktion ej genom passivitet.
schabo-labo
2008-10-10, 02:53
1) Om du ska få bäst effekt så träna mellan 6-10 på förmiddagen. Då kan kroppen ta emot träningen som bäst.
2) Drick en proteindrink tillsammans med Glutamin.
3) Vill du ha bulliga muskler så gå på gym och lyft vikter. Vill du däremot ha långa och slanka muskler så börja simma.
4) Proteinpulver bygger muskler.
5) Pasta innehåller mest tomma kalorier.
Skippers top-fem-lista hur man ska träna, gillar den skarpt.
Scratch89
2008-10-10, 04:35
Bojkotta programfan, ge fan i att läsa senaste aftonblaska artikel om hennes kärleksliv, och dementera hennes trovärdighet till personer som verkligen tror på det. Försök sprida riktig kunskap om kost, tala med Agda 56 på jobbet och berätta för henne att det är påhittad skit.
Det är väl egentligen vad som sker, fast på kolozzeumskala? Vi går åt väldigt hårt på Anna Skipper både på universitetet och diverse praktikplatser utöver detta. Det funkar liksom inte att vara emot henne i arbetslivet och sitta och inte vara emot henne här. Jag kan titta på hennes program och se det som underhållningsprogram, och veta om det, medan folk som inte är någorlunda kostkunniga misslyckas med det.
EDIT: Återigen, den stora delen av tips hon ger är ju faktiskt ok. Bra fetter och oftast bra källor till näring, men det är förbjuden, hoten och varningarna som ska fetbort.
Förstår inte riktigt hur ni, som säger att bojkotta är den enda metoden, resonerar. Okej, om jag klagar på ett tv-program eller annat media på grund av att det är väldigt dåligt, så är jag benägen att hålla med, men det är väl vår demokratiska skyldighet att informera våra medmänniskor om detta - oavsett om det gäller kost eller andra saker. Håller ni inte med?
hon verkar va bra mot pms iaf
NickeSthlm
2008-10-10, 08:00
Det var Nordstrand som var anlitad för att hjälpa till med träningen men vad jag såg av reklamen så var väl Kruth med i någon sekvens.
Gällande Nordstrands dopinganklagelse så blev han väl aldrig fälld? Han blev tillfälligt avstängd men är han det fortfarande? Var rätt insatt precis när det hände men efter det så är jag lite osäker.
Det komiska i det hela är att Rickard driver ett café i anslutning till ett gym i Vallentuna med inriktning på nyttig och hälsosam mat. Den verksamheten fick sig nog en törn i samband med anklagelser om doping och frågan är hur poppis det beskedet var hos hyresvärden Gym & Sim.
Ang. Rickard så är han ju numer Katrins pojkvän. Han fällde en rätt härlig kommentar i Metro igår som mer eller mindre sa att om Katrin från början skulle få börja dejta honom så var hon tvungen att gå ner i vikt och börja träna *cupid*
Såg bara lite eftersom jag lyder Tricklevs devis, don´t like-don´t watch.
Kändes mest att Kruth var med för att få med någon med ett lite kändare namn, för han gjorde inget, han höll emot när Rickard tränade och stod och tog emot Katrins slag i ringen, sen inget mer. Men fler känner väl till honom antar jag.
Nitrometan
2008-10-10, 08:20
Tricklev har rätt.
Tricklev har alltid rätt
Om Tricklev har fel, se punkt 1
Klart Tricklev har rätt.
NickeSthlm
2008-10-10, 08:30
Gällande Nordstrands dopinganklagelse så blev han väl aldrig fälld? Han blev tillfälligt avstängd men är han det fortfarande? Var rätt insatt precis när det hände men efter det så är jag lite osäker.
Läste nu på Sportal att han blev fälld och avstängd 9 månader. Nu börjar minnet klarna ;) Däremot så vet jag att Rickard överklagade detta men det var där som jag inte riktigt vet vad som hände. Jaja, vilket som så har de 9 månaderna passerat nu..
Jacksatan
2008-10-10, 14:50
Såg inte programmet. Fick hon ett ungerskt tyngdlyftarschema med fokus på bänk eller vad blev det?
Skäms lite men jag tycker den där kommentaren var jävligt rolig. haha
Desto mer publicitet ni ger henne, desto sämre för eran ståndpunkt.
Och om hälsomuppar på Kolozzeum tycker att hon har fel så blir hennes åsikter helt plötsligt "kontroversiella". Det är ett spel man inte kan vinna, men man kan tiga ihjäl det.
Viktor_Balck
2008-10-10, 15:31
Inget att skämmas för, jag tyckte detsamma :D
Såg reprisen nu.
Hade väntat mig att Pernilla skulle stå och ta emot några slag och peta lite själv, men det första hon gör är att dra en frontspark i magen och pangar på. :D
Creds till Katrin.
Andra gången någonsin jag kommer att se programmet idag. AMERIKANSK FOTBOLL FFS! :D
schabo-labo
2009-02-06, 11:59
Igår sa hon till Sanna Bråding att inte äta potatis föra att det är för mycket socker i potatisen. Folk blir ju rädda att stoppa i sig vanlig husmanskost.
LadyInsane
2009-02-06, 12:28
Igår sa hon till Sanna Bråding att inte äta potatis föra att det är för mycket socker i potatisen. Folk blir ju rädda att stoppa i sig vanlig husmanskost.
Haha jag satte i halsen när hon sa det. Helsjukt att lura i Sverige att potatis är dålig mat...:(
samma här.. lät ju riktigt konstigt
blir väl mer snabbmakaroner ute i stugorna nu :)
grisbil3n
2009-02-06, 12:32
+1
Morgonfnisset
Ja, ja.
Men vad ni än gör kritisera henne inte! Då blir de jättearga på er! För bövfelen!
Skalad potatis: Kolhydrater 15,5g/100g, varav 0,6g sockerarter.
Döts-sockret. :/
MasterChief
2009-02-06, 13:09
Kan inte alla maila och fråga Skipper om mördarpotatisen?
Edit: tog bort länk eftersom de säljer kosttillskott. Men den finns på hennes hemsida.
MasterChief
2009-02-06, 13:13
Nu kan man köpa väskor, kuddar och tröjor med ett tryck på Skipper.
Vet hon inte att det går att bota hybris med avkok på koreanska alger?
http://www.annaskipper.se/Filer/Produkter/annabagsnatcher.jpg/
Nu kan man köpa väskor, kuddar och tröjor med ett tryck på Skipper.
Vet hon inte att det går att bota hybris med avkok på koreanska alger?
http://www.annaskipper.se/Filer/Produkter/annabagsnatcher.jpg/
Spelar det någon roll om det är från nord- eller sydkorea?
Tänkte att jag behöver lite alger :thumbup:
Tycker att det är lite intressant att de tar med en sådan som Sanna Bråding, trodde programidén var att ändra vanor hos överviktiga med lite "viasat"-touch?
shut teh face
2009-02-06, 13:59
Hon har varit på tidigare och jävlats med potatisen. Fyfan. Det är förmodligen det nyttigaste som Svensson äter mest av.
Skipper is hittable.
I'm bettin she gots a thick bootay.
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/dynamic/00681/newPic_9448_jpg_681362b.jpg
http://img147.imagevenue.com/img.php?image=31044_Anna_Skipper_-_009_122_1048lo.jpg
What's goin' on here?
http://img14.imagevenue.com/img.php?image=10885_mat04_122_1114lo.JPG
http://i35.tinypic.com/osed0w.jpg
Nej kwon inte du också! *gah!*
Mescreant
2009-02-06, 14:05
Typiskt att ni kommentarer hennes utseende. Skulle det inte gjort om det handlat om en man som snackat en massa skit likt hon gör. Fokusera på vad hon har att säga och kritisera inte hur hon ser ut. Skärp er *slap*
shut teh face
2009-02-06, 14:06
Typiskt att ni kommentarer hennes utseende. Skulle det inte gjort om det handlat om en man som snackat en massa skit likt hon gör. Fokusera på vad hon har att säga och kritisera inte hur hon ser ut. Skärp er *slap*
+1
Gudryn "The fetteh" Schyman från face's konto
20kr på att denna tråd kommer byta riktning snart.
härskartekniker, könsordning ...
Edit: jag var för slö :(
Vad är det hon har att säga? Upplys mig.
http://img490.imageshack.us/img490/2863/annaskippervw6.jpg
Scratch89
2009-02-06, 14:07
Shit, jag kommer inte ens ihåg att jag skapade den här tråden.
Sanna Bråding är så irriterande, så jag såg inte avsnittet.
Mescreant
2009-02-06, 14:08
Vad är det hon har att säga? Upplys mig.
http://img490.imageshack.us/img490/2863/annaskippervw6.jpg
I det stora hela så tycker jag att det är fel att döda någons åsikter genom att kritisera utseendet på personen i fråga. Det har inget med det som egentligen diskuterades att göra, gör endast personen som utsätts för detta illa till mods och dig till en dålig människa.
I det stora hela så tycker jag att det är fel att döda någons åsikter genom att kritisera utseendet på personen i fråga. Det har inget med det som egentligen diskuterades att göra, gör endast personen som utsätts för detta illa till mods och dig till en dålig människa.
Det beror väl lite på om åsikterna man dödar handlar om just utseende ;)
Är väl ingen som har kritiserat hennes utseende M'escre?
Mescreant
2009-02-06, 14:12
Det beror väl lite på om åsikterna man dödar handlar om just utseende ;)
Bara för att jag är kvinna... Ja, jag kanske är lite mer påläst i frågan om könsbestämda maktstrukturer och härskartekniker än du för att jag har större intresse för frågan. Om jag var kille hade jag kanske varit lika obrydd som du. Härskartekniker används av båda könen, kvinnor trycker ner kvinnor på samma sätt som killar trycker ner kvinnor och tvärt om.
Jag kanske borde hålla käft istället och låta er fortsätta härja på, jag är ju trots allt bara kvinna. *screwy*
shut teh face
2009-02-06, 14:13
Men för helvete var du seriös
Scratch89
2009-02-06, 14:14
Men snälla. Låt inte tråden handla om stackars kvinnor som blir nedtryckta av patriarkiska strukturer. Det här är en allmän missnöjestråd. Om du vill diskutera maktstrukturer kan du göra det i en egen tråd.
Mescreant
2009-02-06, 14:16
Men snälla. Låt inte tråden handla om stackars kvinnor som blir nedtryckta av patriarkiska strukturer. Det här är en allmän missnöjestråd. Om du vill diskutera maktstrukturer kan du göra det i en egen tråd.
Jag förstår hur du tänker, men jag håller inte med dig eftersom jag inte tolkar inläggen på samma sätt som du gör. Visst, man kan tycka att Anna Skippers kunskaper är tvivelaktiga, punkt. Man kan också kommentera hennes utseende, punkt. Faktum är att jag tycker att dessa saker är sammankopplade i denna tråd.
Om detta varit en tråd om Anna Skipper, skriv allt om Anna, sky's the limit, då hade jag inte reagerat på att man kommenterat hennes utseende eller hennes hund eller vad fan som helst. Men detta var en tråd om hennes åsikter och ideér. Genom att kritisera hennes utseende tolkar jag det som nedvärderande och fel eftersom det inte är betydelsefullt i kontexten. Fokus flyttas från vad hon har att säga med att hon ser tokig ut, hon har schyssta tuttar osv.
Visst får man kommentera folks utseende men jag tycker det är fel att objektifiera någon då man gör det för att nedvärdera en person vars åsikter man ogillar vilket flyttar fokus från det som är relevant.
Bara för att jag är kvinna... Ja, jag kanske är lite mer påläst i frågan om könsbestämda maktstrukturer och härskartekniker än du för att jag har större intresse för frågan. Om jag var kille hade jag kanske varit lika obrydd som du. Härskartekniker används av båda könen, kvinnor trycker ner kvinnor på samma sätt som killar trycker ner kvinnor och tvärt om.
Jag kanske borde hålla käft istället och låta er fortsätta härja på, jag är ju trots allt bara kvinna. *screwy*
Var har jag tryckt ner dig bara för att du är kvinna?
Var har jag tryckt ner Anna för att hon är kvinna?
Det jag mena var att om hennes påståenden och argument handlar om just hur man ska se friskare och hälsosammare ut kanske utseendet spelar roll. Det är inte så att jag är öppen för hjälp om träning och kost av en som inte verkar leva som hon lär?
Scratch89
2009-02-06, 14:20
Jag förstår hur du tänker, men jag håller inte med dig eftersom jag inte tolkar inläggen på samma sätt som du gör. Visst, man kan tycka att Anna Skippers kunskaper är tvivelaktiga, punkt. Man kan också kommentera hennes utseende, punkt. Faktum är att jag tycker att dessa saker är sammankopplade i denna tråd.
Om detta varit en tråd om Anna Skipper, skriv allt om Anna, sky's the limit, då hade jag inte reagerat på att man kommenterat hennes utseende eller hennes hund eller vad fan som helst. Men detta var en tråd om hennes åsikter och ideér. Genom att kritisera hennes utseende tolkar jag det som nedvärderande och fel eftersom det inte är betydelsefullt i kontexten. Fokus flyttas från vad hon har att säga med att hon ser tokig ut, hon har schyssta tuttar osv.
Visst får man kommentera folks utseende men jag tycker det är fel att objektifiera någon då man gör det för att nedvärdera en person vars åsikter man ogillar vilket flyttar fokus från det som är relevant.
Nu var det ändå jag som skapade tråden, så jag vet nog vad jag hade för tanke bakom den när det väl skapades. Första meningen i första inlägget lyder: "Anna Skipper är tillbaka." Jag påpekade även att offret i avsnittet var "Mer fit än Skipper". Tydligen är det inte bara hennes åsikter och idéer som behandlas.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3251028&postcount=1
Jag tycker att du ska sluta ställa (lägga?) dig i försvarsposition och dra ner tandköttet över tänderna.
Mescreant
2009-02-06, 14:20
Var har jag tryckt ner dig bara för att du är kvinna?
Var har jag tryckt ner Anna för att hon är kvinna?
Jag förstår inte riktigt varför det verkar helt otänkbart för dig att det skulle kunna handla om maktstrukturer osv i det här fallet. Jag tror att vi, inklusive jag själv, lever och handlar (underförstått) efter hur samhället präglat oss. Hur ska en kvinna vara, hur förväntas en man bete sig, osv. Jag tycker att det snarare är konstigt om det inte skulle handla om det nu eftersom det är så samhället fungerar, tyvärr.
Det jag mena var att om hennes påståenden och argument handlar om just hur man ska se friskare och hälsosammare ut kanske utseendet spelar roll. Det är inte så att jag är öppen för hjälp om träning och kost av en som inte verkar leva som hon lär?
Jaså, se på satan. Du får gärna utveckla.
Det som är relevant är Anna Skipper. (http://img173.imagevenue.com/img.php?image=10890_mat05_122_990lo.JPG)
Mescreant
2009-02-06, 14:21
Nu var det ändå jag som skapade tråden, så jag vet nog vad jag hade för tanke bakom den när det väl skapades. Första meningen i första inlägget lyder: "Anna Skipper är tillbaka." Jag påpekade även att offret i avsnittet var "Mer fit än Skipper". Tydligen är det inte bara hennes åsikter och idéer som behandlas.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3251028&postcount=1
Jag tycker att du ska sluta ställa (lägga?) dig i försvarsposition och dra ner tandköttet över tänderna.
Oj då, låter som scratch89 sitter inne på lite kunskap som han gärna får dela med sig av. Hur som helst, jag har inga direkta referenser på alla idéer och tankar jag bär på. De har jag plockat upp på flera håll och inget jag har nedskrivet i bakfickan. Berit Ås, norsk forskare har iaf myntat begreppet härskarteknik om du vill läsa mer om dem.
En annan bra bok, Kropp och Genus i medicinen, kan jag rekommendera dig. Den ingår som kurslitteratur på läkarprogrammet.
Sen är det upp till var och en att bilda sig en uppfattning. Jag menar ok om man vill tro på att kvinnor är lägre stående varelser med lägre intellekt än män. Det är ju trist isåfall.
Vänta lite.
Förstår du inte att han bara driver?
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3454145&postcount=86
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3474820&postcount=125
Jag menar ok om man vill tro på att kvinnor är lägre stående varelser med lägre intellekt än män. Det är ju trist isåfall.
Iaf trist för kvinnorna om så vore fallet!
Vill även hänvisa till
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=3454151
Scratch89
2009-02-06, 14:25
Oj då, låter som scratch89 sitter inne på lite kunskap som han gärna får dela med sig av. Hur som helst, jag har inga direkta referenser på alla idéer och tankar jag bär på. De har jag plockat upp på flera håll och inget jag har nedskrivet i bakfickan. Berit Ås, norsk forskare har iaf myntat begreppet härskarteknik om du vill läsa mer om dem.
En annan bra bok, Kropp och Genus i medicinen, kan jag rekommendera dig. Den ingår som kurslitteratur på läkarprogrammet.
Sen är det upp till var och en att bilda sig en uppfattning. Jag menar ok om man vill tro på att kvinnor är lägre stående varelser med lägre intellekt än män. Det är ju trist isåfall.
EDIT: Det var ju bara driv ändå.
Scratch89
2009-02-06, 14:26
Vänta lite.
LOL. Jag visste att jag kände igen det där så överdrivet mycket. Vad jobbigt det blev nu. :D
Mescreant
2009-02-06, 14:26
Det är klart att du inte har referenser; jag har inga referenser på att månen består av ost, oavsett hur mycket jag tror på det, eller hur mycket jag tror på den stora konspirationen som undanhåller oss vanliga människor sanningen.
Jag känner till Berit Ås, och jag anser att hon svamlar lika mycket som du gör. Och, återigen, på vilka läkarprogram ingår den boken som kurslitteratur? Du har i den andra tråden om Anna Skipper gjort bort dig om just det här.
Jag har inte nervärderat kvinnan. Varför tror du det?
Jag tycker att du ska lämna tråden om du inte har något vettigt att tillföra.
Jag känner mig avslappnad men jag tycker det är roligt att uttrycka mina åsikter och se vad andra har för åsikter, det är väl ett forum trots allt? Utifrån vad jag skriver så kanske det är lätt att få uppfattningen om att jag är någonslags överspänd militant aktivist. Jag tycker att man ska kunna uttrycka sina åsikter även om man vet att de kan uppfattas som provocerande. :)
Haha! Fattar ni inte att han äger er?
Haha! Fattar ni inte att han äger er?
Eller att du är pucktrea *popcorn*
Eller att du är pucktrea *popcorn*
Sluta smula ner tråden med dina unkna popcorn :/
Scratch89
2009-02-06, 14:28
För att göra alla glada, så länkar jag till väldigt politiskt korrekta trådar. De militanta feministerna borde bli nöjda.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=63674
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92234
Jag förstår inte riktigt varför det verkar helt otänkbart för dig att det skulle kunna handla om maktstrukturer osv i det här fallet. Jag tror att vi, inklusive jag själv, lever och handlar (underförstått) efter hur samhället präglat oss. Hur ska en kvinna vara, hur förväntas en man bete sig, osv. Jag tycker att det snarare är konstigt om det inte skulle handla om det nu eftersom det är så samhället fungerar, tyvärr.
Jaså, se på satan. Du får gärna utveckla.
Jag har inte sagt emot dig i någon punkt men du verkar gå i försvarsställning då du inte verkar fattat vad jag mena.
Det jag mena var att jag tycker inte hon ser ut att ha tagit hand om sin hälsa då hon ser ut att vara minst 10 år äldre ut än vad hon är.
Om du har två kliniskt ren med vit rock och en med blå overall och skit under naglarna. Vem skulle du rådfråga om halsfluss och vem skulle du rådfråga om bilreparation?
Skulle du fråga om investeringstips, en som är fattig eller en som är rik?
Vänta lite.
Misstänkte att det var något sånt men det finns allt för många "militanta feminister" där ute. :em:
Skärpning, eller tråden ryker.
schabo-labo
2009-02-06, 15:45
Skalad potatis: Kolhydrater 15,5g/100g, varav 0,6g sockerarter.
Döts-sockret. :/
Hehehe.. hon har ju ingen koll.
hehe jag visste väl att jag kände igen meningen med maktstrukturer och härskarteknik men antog att det va nåt inövat som det så ofta är när folk ska representera en åsikt
Jag vet inte vad som har hänt med det programmet. I början var det ju Skipper som hjälpte överviktiga människor med att ta tag i sina liv och leva hälsosammare. Men nu? Pinnsmala "kändisar" får hjälp. Jag hänger inte riktigt med.
Och jag håller med Kwone i allt. Anna Skipper verkar ha ett dask-vänligt boot-ay. Hon har lite "junk in the trunk".
P.S: Lol åt potatis.
coolboynesko
2011-04-07, 20:28
Nån som såg avsnittet som gick kl 20.00 på Tv4+?
långochsvag
2011-04-07, 20:41
Nån som såg avsnittet som gick kl 20.00 på Tv4+?
Ja, ungefär 9 av 10 ord som ploppade ur hennes jävla käft var rent jävla skitsnack. Fy fan vad hon ljuger..
coolboynesko
2011-04-07, 20:48
haha, kan tänka mig :) Får hoppas att avsnittet kommer upp på nätet snart :)
Ja, ungefär 9 av 10 ord som ploppade ur hennes jävla käft var rent jävla skitsnack. Fy fan vad hon ljuger..
Hon fick ju ändå uppgiften gjord. Dvs att få personen att reflektera över sin kost, dra ner på rökningen och börja träna. Sen kanske det var lite för hårt att sätta in LCHF direkt, men det verkade ju funka för henne och hon verkade nöjd. Man får väl ändå komma ihåg att det är TV man tittar på.
MasterChief
2011-04-07, 21:42
Kan du specificera? Tycker hon var ovanligt vettig överlag. Alltså det Skipper rekommenderade var ju bra mycket bättre än det personen käkade. Sedan om hon blir lite flummig ibland så är inte det så jävla farligt.
Tycker hon verkar helt jävla dum i huvet, man kan inte äta smör och delikatess potatis utan man ska couscous och nötter typ. Sen tycker jag hon verkar ha cirka 10-15kg övervikt själv.
Kan du specificera? Tycker hon var ovanligt vettig överlag. Alltså det Skipper rekommenderade var ju bra mycket bättre än det personen käkade. Sedan om hon blir lite flummig ibland så är inte det så jävla farligt.
Det jag tyckte va lite skumt är att hon får dricka 1 shot linfrölja varje morgon, har läst nåt från grub att det inte var så bra, kommer inte ihåg dock exakt vad han skrev.
MasterChief
2011-04-07, 23:21
Tycker hon verkar helt jävla dum i huvet, man kan inte äta smör och delikatess potatis utan man ska couscous och nötter typ. Sen tycker jag hon verkar ha cirka 10-15kg övervikt själv.
Hon har väl inget mot smör? Alltså, det är en TV-produktion och överlag tror jag nog att gemene man skulle må snäppet bättre om de följde en del av hennes rekommendationer. Bra rena råvaror utan massa tillsatser. Vad är det som är så jävla dumt?
Sen att hon är lite Carola och flumflum och gärna svänger runt med "sanningar" är en sak; men att helt enkelt kalla henne dum i huvudet förstår jag inte.
Det jag tyckte va lite skumt är att hon får dricka 1 shot linfrölja varje morgon, har läst nåt från grub att det inte var så bra, kommer inte ihåg dock exakt vad han skrev.
Linfröolja har ju haft sedan 20 år tillbaka en gjuten position i den klassiska hälsokosten. Personligen vet jag för lite om fettkemi för att säga varken bu eller bä. Men som vanligt så är det väl så att enligt "vissa rön" är det säkert inte bra idag; men sen kommer det "nya rön" i morgon som säger en annan sak. Däremot lär linfröoljan fortfarande säljas om 20 år.
Scratch89
2011-04-07, 23:58
Är hon lika MILF:ig fortfarande?
shut teh face
2011-04-08, 06:21
Hon har väl inget mot smör? Alltså, det är en TV-produktion och överlag tror jag nog att gemene man skulle må snäppet bättre om de följde en del av hennes rekommendationer. Bra rena råvaror utan massa tillsatser. Vad är det som är så jävla dumt?
Sen att hon är lite Carola och flumflum och gärna svänger runt med "sanningar" är en sak; men att helt enkelt kalla henne dum i huvudet förstår jag inte.
Linfröolja har ju haft sedan 20 år tillbaka en gjuten position i den klassiska hälsokosten. Personligen vet jag för lite om fettkemi för att säga varken bu eller bä. Men som vanligt så är det väl så att enligt "vissa rön" är det säkert inte bra idag; men sen kommer det "nya rön" i morgon som säger en annan sak. Däremot lär linfröoljan fortfarande säljas om 20 år.
Erkänn att du är kär i Anna Skipper, och att du kör en Ford Ka
Herr Oberst
2011-04-08, 06:30
Hur ska vi kunna svara på det? Du är väl den enda människan i världen som tycker hon är snygg.
43 år gammal. Ser ut som 65
MasterChief
2011-04-08, 06:55
Erkänn att du är kär i Anna Skipper, och att du kör en Ford Ka
Nja, det är snarare så att hon är kär i mig. Kan inte hjälpa att de hänger som klasar runt mig.
Japp, jag har gått över till Ka. Mest för brudarna.
http://memimage.cardomain.com/ride_images/3/3465/4721/33662360013_large.jpg
Langster
2011-04-08, 07:10
Well, tycker du att Mona Sahlin är MILF:ig så är det nog en hit. lol
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.