handdator

Visa fullständig version : Vad har ni för yrken?

Zagrow
2008-10-09, 02:08
Kan inte låta bli att fråga... är så nyfiken...

Själv har jag arbetat med en hel del... senaste var 2 år på Elgiganten som butiks säljare där jag trivdes enormt... Sa upp mig 10e augusti och tog körkort på 3,5 veckor, därefter har jag vart på 9 intervjuer totalt och blivit erbjuden alla arbeten... Provade 2, 1 var säljare för kunds räkning hos Student Consulting. Det andra var Key Account Manager hos Ventelo. Båda rekryterare ( VD's ) som anställde mig målade upp mirakel och gröna ängar med piller där man fick en fysik som arnold hade i sina bästa år.... Nej men rent ut sagt båda företag var stora skämt.

Så nu sa jag upp mig från det senaste ( Ventelo ) i söndags... Och fokuserar mer på detta, d.v.s träning kost och diet... Som plötsligt har blivit enormt intressant.

Utöver detta var jag iväg och snackade med några rekryterare från Telenor häromdagen och skall så småning om få komma på intervju för butiks medarbetare... Vill verkligen ha det jobbet då det innebär enormt höga löner. Man får fullt handels avtal ( c.a 18k efter skatt om man jobbar 2 helger i månaden ) samt höga provisioner på detta...

Så så ser livet ut för mig just nu, är enormt nyfiken som person och skulle jätte gärna vilja veta hur det ligger till för er? Vad sysslar ni med?

Med vänlig hälsning

Benji ( relativt ny på forumet ;)

lastbil
2008-10-09, 03:24
Låter ju bra, verkar som du trivs med att vara säljare och är bra på det. Är väl lika bra å köra så de ryker Benji!

Jag är nu 23år, gick samhäll ekonomi, började på volvo efter gymnasiet. Sen började jag på en industriservice firma där jag för det mesta fick riva byggnader, betongborra, demontera stora maskiner etc, det mesta för hand, så det var mycket tunga lyft och man var hyffsat död efter vissa arbetsdagar.

Nu gör jag väl ingenting, är timanställd på några små firmor där man gör meningslösa skit jobb.

Sitter mest å klurar på vad jag vill göra, ska jag plugga till nått? Är tekniskt intresserad men är röten på matematik (vilket chalmers å sånt kräven ett ton av)

Så karriärs mässigt suger livet är väl nästan på gränsen till deprimerad, men annars har jag svinskoj :)

sådär.. nästa man till rakning!

Scratch89
2008-10-09, 06:59
Ehh... Jag pluggar näringslära, kemi, anatomi, fysiologi, beteendevetenskap och idrottsvetenskap. :D

http://www.mhm.gu.se/utbildning/program/kost_friskvard/

xodd
2008-10-09, 07:37
Är färdig sjuksköterska till sommaren. Ambulansen/akuten som lockar mest, sedan är det läkarstudier, men där skall man ju komma in oxå *gah!*

Utbildningen innehåller för mycket omvårdnadsflum nu för att vara bra. Så för att vara färdig o kunna något värt namnet så behöver man ett intresse att läsa själv.

bug
2008-10-09, 09:49
Låter ju bra, verkar som du trivs med att vara säljare och är bra på det. Är väl lika bra å köra så de ryker Benji!

Jag är nu 23år, gick samhäll ekonomi, började på volvo efter gymnasiet. Sen började jag på en industriservice firma där jag för det mesta fick riva byggnader, betongborra, demontera stora maskiner etc, det mesta för hand, så det var mycket tunga lyft och man var hyffsat död efter vissa arbetsdagar.

Nu gör jag väl ingenting, är timanställd på några små firmor där man gör meningslösa skit jobb.

Sitter mest å klurar på vad jag vill göra, ska jag plugga till nått? Är tekniskt intresserad men är röten på matematik (vilket chalmers å sånt kräven ett ton av)

Så karriärs mässigt suger livet är väl nästan på gränsen till deprimerad, men annars har jag svinskoj :)

sådär.. nästa man till rakning!

offtopic: hm, det är inte så att du tränat på exhale i stan?

ontopic: goldfarmer lol

mela
2008-10-09, 09:55
Jobbar på ett järn/bygg/målningslager och har lite olika arbetsuppgifter beroende på vart det behövs folk, typ.
Jag kör plocktruck och plockar järn&målningsvaror.
Jag jobbar i packen och plastar in pallarna och fixar kollilappar osv.
Jag kör skjutmasttruck och fyller på varor för plockarna samt flyttar varor från varumottaget och in i lagret.
Kommer snart att få vara uppläring i varumottaget och lära mig systemet för att ta emot varor och dela upp på olika pallar osv.

Pingu
2008-10-09, 10:00
Jobbar nu på Gallac där vi sysslar med galvanisering men jag har sagt upp m,ig från och med Måndag då jag börjar på Skelefteå gummi

King Grub
2008-10-09, 10:08
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=119392&highlight=jobbar

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=116333&highlight=jobbar