handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag blanda in konditionspassen?

Arfenhouse
2008-10-07, 22:03
Har nu börjat träna riktigt hårt, kör fys 5 gånger i veckan och kör även kondition. MEN, problemet är att jag har innan detta varit helt MANISKT inställd på att enbart förbränna fett, vilket slutade i att jag nästan fick anorexia och har enorma problem med att äta ordentligt med mat som behövs till den hårda träningen. Detta slutar med att jag äter ganska mycket mat, 3-5 gånger per dag ( Frukost, lunch, middag.. Kanske mellanmål, skiftar lite.) men eftersom att jag innan varit så inställd på att förbränna så går jag nästan genast ut och springer. Antingen så springer jag någon timme efter att ha ätit eller så springer jag senare på dagen, springer minst 2,5 km till 5-6 km. Kör även 2 intervallspass i veckan som är på 30 minuter. Det jag vill veta nu är då vad mycket kondition jag ska köra, för så som det är nu så bränner jag för mycket vilket gör att musklerna inte byggs ordentligt. Så om ni kan ge mig lite tips om hur många pass jag ska köra skulle jag bli oerhört lättad. Lite tips på hur jag ska äta skulle också sitta fint, enligt dietisten på gymmet så skulle jag ligga på runt 3000+ i kalorier. I dom 5 fys passen jag kör så blandar jag in dom olika kroppsgrupperna..

Hjälp snarast vore helt underbart!

MVH.
Arfenhouse~

Arfenhouse
2008-10-07, 22:59
Ehrm, någon som kan vara lite villig att ge mig lite respons? Behöver hjälp relativt fort då jag inte vill förstöra kroppen på något sätt.

Chaaarles
2008-10-07, 23:16
Vad är dina mål med träningen? Vill du ha både bra och kondition och stora muskler? Vad är viktigast för dig?

Arfenhouse
2008-10-07, 23:19
Vad är dina mål med träningen? Vill du ha både bra och kondition och stora muskler? Vad är viktigast för dig?

Det viktigaste skulle väl vara att ha lite mera definition på själva musklerna. Nämnde ju att jag varit väldigt inställd på att gå ner i vikt, vilket jag gjorde också, gick ner 25 kilo på ungefär ett halvår.. Det jag allra mest vill få ut är ju att musklerna syns och att även magen inte känns så himla sladdrig. (Vilket jag skulle chansa på är mestadels hud egentligen..) Men bygga muskler skulle väl va viktigast för mig då.

Chaaarles
2008-10-07, 23:29
Det låter som du har på tok för många konditionspass isåfall. Ta bort ett par av dom och försök lägga dom så att du får några timmar isär från själva styrketräningen. Sedan är det bara köra på och får du inga resultat så äter du antagligen för lite. För gärna journal över hur mycket du äter och hur träningen ser ut så får du lättare att utvärdera själv. Huden kommer antagligen kännas mindre sladdrig om du fortsätter träna och väntar ett par månader, 25 kilo är mycket vikt att förlora på ett halvår.

Lycka till!

Arfenhouse
2008-10-07, 23:32
Det låter som du har på tok för många konditionspass isåfall. Ta bort ett par av dom och försök lägga dom så att du får några timmar isär från själva styrketräningen. Sedan är det bara köra på och får du inga resultat så äter du antagligen för lite. För gärna journal över hur mycket du äter och hur träningen ser ut så får du lättare att utvärdera själv. Huden kommer antagligen kännas mindre sladdrig om du fortsätter träna och väntar ett par månader, 25 kilo är mycket vikt att förlora på ett halvår.

Lycka till!

Tackar tackar! Grymt skönt att få respons relativt kvickt. :) Mjo, det gick väl lite väl snabbt ändå. Men jag tog mig ett snack med en PT på gymmet som jag är på och han sa ganska rakt av att MAX 2 intervall pass, vilket enligt mig är lite väl för lite.. Är lite nojjig även på om jag går upp i muskelmassa eller om det är fett, ser ju ingen speciell skillnad på löshud på magen och fett på magen.. Men iallafall, låter hans förslag bra, eller är det för lite?

Chaaarles
2008-10-07, 23:43
I mina öron låter det bra. Testa ett par månader och se själv. All träning tar tid att utvärdera. Förändra inte dina rutiner för fort bara. Se bara till att hålla konditionsträningen och styrketräningen åtskiljd om det går. Läs gärna trådarna i Best of-forumet för att lista ut hur vad en passande träningsmängd är för dig, finns många bra tips där.

Arfenhouse
2008-10-07, 23:45
I mina öron låter det bra. Testa ett par månader och se själv. All träning tar tid att utvärdera. Förändra inte dina rutiner för fort bara. Se bara till att hålla konditionsträningen och styrketräningen åtskiljd om det går. Läs gärna trådarna i Best of-forumet för att lista ut hur vad en passande träningsmängd är för dig, finns många bra tips där.

Det ska jag göra, tack så mycket för hjälpen! :D