Visa fullständig version : Appenzeller - Ost-tråden
Finns här någon mer som älskar den härliga osten appenzeller? har ni nite provat så gör det. Att mina smaklökar kunde utsättas för sådan njutning kunde jag inte ana. vi kan även diskutera andra ostar här.*drool*
Ok, ska läggas i "att prova" listan.
Just nu har jag snöat in mig på Saint agur, en krämig blåmögel ost med mycket smak. Kan även slå ett slag för Monte Enebro, en getost med eftersmak längre än ett snöre.
mm saint agur är fin den med.
Jag har bara gjort schweizisk ostfondue på den och ej ätit den au naturelle. Men tack för tipset, får ta med den hem o testa.
Vad brukar ni dricka till ostbrickan föressten? Jag kan rekommendera ett vitt dessertvin som heter Château du Juge. Speciellt gott till Saint Agur som tipsades om ovan.
ost-tråd :Virro trodde det var en till http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=119740
Varför heter den här tråden inte "Tråden för dig som gillar ost, eller funderar på att köpa ost"?
Varför heter den här tråden inte "Tråden för dig som gillar ost, eller funderar på att köpa ost"?
jag vet inte, döp om den...
Jag har bara gjort schweizisk ostfondue på den och ej ätit den au naturelle. Men tack för tipset, får ta med den hem o testa.
Vad brukar ni dricka till ostbrickan föressten? Jag kan rekommendera ett vitt dessertvin som heter Château du Juge. Speciellt gott till Saint Agur som tipsades om ovan.
Jag tar gärna en klosteröl till ostbiten, t.ex. Blå Chimay. Har inte provat C du Juge till Saint Agur så det måste jag göra. Har bara druckit CdJ i samband med efterrätter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.