Visa fullständig version : Fitness24Seven eller Friskis&Svettis
Tjaa, Kommer köpa gymkort på något utav dessa gym. Någon som har tränat vid dessa anläggningar som kan ge mig lite bra info, vad som var bra/dåligt.
Mvh
maximuscle
2008-10-07, 15:12
fitness24seven lägger jag min röst på...
fitness24seven lägger jag min röst på...
Varför då? vad är bra med det? (förutom öppen tiderna) Vad har de för utrustning?
Varför då? vad är bra med det? (förutom öppen tiderna) Vad har de för utrustning?
Technogym.
friskisosvettis har ofta max hantlar på 40 kg vilket är rätt begränsande. + att e e galet mkt folk (dvs fjunisar som mest tar plats vid bänkarna)
aldrig testat fitness24seven men kmr ett snart i hammarbyhöjden jag tänkte testa.
Technogym.
Du tänker på de märket av maskiner?
Är det sådana de har/hade på IKSU i Umeå? om det är någon som tränar där som vet.
Jag skulle valt Fitness24Seven.
Billigare
Säkrare inne på gymmet (krävs kort + matchande fingeravtryck för att ens komma in i lokalen)
Öppet dygnet runt
Solari inne i omklädningsrummet (inte alla gym)
Går att träna på alla deras gym utan extra kostnad
Slipper fjortisar och gamla pensionärer (en del i alla fall)
F24/7 verkar mer angelägen om att göra kunderna nöjda
Plus massa andra smarta småsaker de har inne i gymmer som man märker efter hand
friskisosvettis har ofta max hantlar på 40 kg vilket är rätt begränsande. + att e e galet mkt folk (dvs fjunisar som mest tar plats vid bänkarna)
aldrig testat fitness24seven men kmr ett snart i hammarbyhöjden jag tänkte testa.
F24/7 i Helsingborg har inte mer än 40kgs-hantlar heller. Tror det är likadant på deras andra gym också.
Ellis Wyatt
2008-10-07, 15:54
Jag skulle valt Fitness24Seven.
Billigare
Säkrare inne på gymmet (krävs kort + matchande fingeravtryck för att ens komma in i lokalen)
Öppet dygnet runt
Solari inne i omklädningsrummet (inte alla gym)
Går att träna på alla deras gym utan extra kostnad
Slipper fjortisar och gamla pensionärer (en del i alla fall)
F24/7 verkar mer angelägen om att göra kunderna nöjda
Plus massa andra smarta småsaker de har inne i gymmer som man märker efter hand
... Säkrare?
... Säkrare?
Risken för att få ens saker stulna är avsevärt mindre. Jag vet inte hur det är på ands F&S-gym i Sverige, men här i Helsingborg kan vem som helst gå in i omklädningsrummen utan problem.
JockeKillen
2008-10-07, 16:13
Risken för att få ens saker stulna är avsevärt mindre. Jag vet inte hur det är på ands F&S-gym i Sverige, men här i Helsingborg kan vem som helst gå in i omklädningsrummen utan problem.
Haha jag vart också fundersam över vad du menade med säkrare, stöldrisk fanns inte ens med i mina tankar. Jag har lämnat mobil, nycklar, ja allt jag hade med mig i ett olåst skåp i omklädningsrummet varneda gång jag varit och tränat det senaste året och jag har aldrig råkat ut för någon stöld.
redbrigade
2008-10-07, 16:21
Du bor ju dock i boden
JockeKillen
2008-10-07, 16:25
Haha joo, kom dock på att polaren blev av med sin snusdosa en gång då han lämnat den på bänken i omklädningsrummet medans han gick och duschade.
Beror väl förstås på var du bor. Alla 24seven är ju inte likadana och alla friskis är det definitivt inte. Testträna varsin gång på båda och bedöm sedan utefter pris, avstånd till ditt hem osv.
När jag körde på ett F&S i göteborg så var det rätt bra säkerhet, skåp med lås och man behövde kort för att komma in osv, kod in till själva gymmet.
Sen så hade även dom Technogymmaskiner, som funkade bra.
Väldigt rent och fräscht.
jag bor kanske 5 minuter från fittness o 10 min från Friskis :P
När jag körde på ett F&S i göteborg så var det rätt bra säkerhet, skåp med lås och man behövde kort för att komma in osv, kod in till själva gymmet.
Sen så hade även dom Technogymmaskiner, som funkade bra.
Väldigt rent och fräscht.
OK, så är det inte här i alla fall (bortsett från skåp med lås). Fast med klipper upp ett sådant rätt lätt med bultsax så litar inte på att de är helt säkra bara för att jag låser in dom.
OK, så är det inte här i alla fall (bortsett från skåp med lås). Fast med klipper upp ett sådant rätt lätt med bultsax så litar inte på att de är helt säkra bara för att jag låser in dom.
Ja, allt är väl egentligen vilket område man bor/tränar i. Ska man nojja ur så kan man ju lika väl lämna värdesaker hemma, så slipper man vara orolig för att de ska bli stulna.
På mitt nuvarande gym, lämnar man väskan på bänken osv. Ingen som bryr sig då det är ett så lugnt område. Vilket är väldigt nytt för mig, att vara så godtrogen, då det alltid varit raka motsatsen för mig innan.
Men det är väl så det är, det är olika på olika gym osv, även fast det är samma företag som driver dom. Därför ska man inte dra alla gym över en kam.
F&S i hbg är bra men de ända som suger är att vid 4-5 är det så jävla mkt folk där, tror det är ungefär så på de flesta anläggningarna :( Men det är riktigt fint och bra maskiner och vikter m.m.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.