Logga in

Visa fullständig version : Harvard premierar värdelöst vetande

bear.flowertwig
2008-10-03, 18:30
"Ekonomipriset gick till tre amerikaner vid University of New Mexico som kommit fram till att det finns ett samband mellan dricksen som en stripteasedansös får och hennes menstruationscykel."

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26ArticleID%3D2008%255c10% 255c03%255c304098%26SectionId%3DEttan%26menusectio n%3DStartsidan%3BHuvudnyheter%26o%3Dsp4

bear.flowertwig
2008-10-03, 19:10
:laugh: :laugh: :laugh:

sunkan
2008-10-03, 19:15
:laugh: :laugh: :laugh:
:laugh:

bertbert
2008-10-03, 19:17
Oerhört korkat rubrikval av di.se.

(Och fantastiskt lustig forskning :D)

Longshot
2008-10-03, 19:34
Hmmm? Undra hur den brainstormingen såg ut.

Kwon
2008-10-03, 19:47
Varför tänkte man inte på att forska inom det området när man var yngre? :)

Ekonomipriset en bonus dessutom.

Motorbreath
2008-10-03, 19:55
Den som kan motivera strippklubbsbesök med att denne gör studier i ämnet förtjänar nobelpris.

Kwon
2008-10-03, 19:56
De kanske kombinerade "nytta" med nöje, vad det nu är för nytta för samhället med att veta korrelationen mellan stripteasedansös menscykel och dricks.

Eddie Vedder
2008-10-03, 20:07
De kanske kombinerade "nytta" med nöje, vad det nu är för nytta för samhället med att veta korrelationen mellan stripteasedansös menscykel och dricks.

Hur ska man annars veta när extra dricks kanske kan leda vidare?:D

Jompan
2008-10-03, 20:09
:laugh:

Tycker det är klart som korvspad att det borde finnas ett sammanhang mellan dricksen och menstruationscykeln. Jag vet i alla fall att jag brukar känna mig mycket sexigare och sugen på sex vid ägglossning, borde ju även vara så att man utstrålar mer att man är sugen på sex då. Vilket ju i sin tur borde betyda att man är bättre på sitt jobb då om man råkar jobba med striptease, därav mer dricks.

Helt otroligt att nån tyckte det var vettigt att forska på det. :Virro

Kwon
2008-10-03, 20:11
Hur ska man annars veta när extra dricks kanske kan leda vidare?:D

Sant, extra dricks -> leda vidare -> gladare och nöjdare kunder -> mindre brott i samhället.

Tänkte inte på det! Bra forskning. :)

bear.flowertwig
2008-10-03, 20:33
Slappna av lite i stjärtmuskulaturen nu och inse att "lek" och uppmuntrande av kreativitet garanterat gynnar den övriga forskningen. Grundforskning är f.ö. väldigt allmän och inte alls inriktad på att komma fram till något som ger omedelbar avkastning. Skillnaden i det här fallet är väl att det är en gnutta humor inblandat...

Det där grapparna och sejjerna går garanterat en duktigt hård utbildning med högt tempo och krav så lite strip research mår de säkert bara bra av.

Eddie Vedder
2008-10-04, 06:13
Slappna av lite i stjärtmuskulaturen nu och inse att "lek" och uppmuntrande av kreativitet garanterat gynnar den övriga forskningen...

+1

Och när vi ändå är inne på ämnet "att slappna av i stjärtmuskulaturen" så vill jag minnas att en svensk forskare blivit prisad i den här ceremonin för något år sedan då han undersökte hur strömming kan tänkas kommunicera genom att fisa.

Tror faktiskt det var i syfte att undersöka om det föreligger risk för att strömmingens fisar kan förväxlas med ubåtar i Östersjön. Så forskning på flatulenta strömmingar för rikets säkerhet helt enkelt.:thumbup:

Jax
2008-10-04, 08:52
Men hur är det för oss män då? Påverkas dricksen av testo-nivån?

För övrigt tycker jag att pristagarnas insatser inom medicin och litteratur inte alls var helt meningslösa.