handdator

Visa fullständig version : Kondition på det här?

monkeyhead
2008-10-02, 14:36
Tjena. Mitt schema ser ut som följande

Måndag: Bröst/Triceps
Tisdag: Ben/vader
Onsdag: Vila
Torsdag: Axlar/traps
Fredag: Rygg/mage
Lördag: Vila
Söndag: Biceps/underarmar

Före varje pass värmer jag upp 15 minuter joggning.
Läget är nu såhär: att jag har tre/fyra kilo fett för mycket som jag skulle vilja bli av med.
Om jag nu lägger till tre stycken 60 minuterspass (där jag springer ca 16 km) Cardio - i form av joggning då, och fortsätter med kosten jag äter nu - kommer dessa att försvinna då, samtidigt som jag fortsätter med min normala träning?

mks
2008-10-02, 14:40
Om du är viktstabil på ditt nuvarande energiintag, ja.

Bra fart på löpningen, förresten :thumbup:

jaosef
2008-10-02, 15:19
Måste bara fråga, varför delar du på rygg och traps?

Pejij
2008-10-02, 15:26

Varför delar du på ben och vader?

jaosef
2008-10-02, 16:33
Varför delar du på ben och vader?

Missade du tråden om just den frågan igår? ;)

Jag delar (lår(baksida/framsida) + rumpa) och vader. Lättare att säga "Ben/vader"

Pejij
2008-10-02, 17:05
Missade du tråden om just den frågan igår? ;)

Jag delar (lår(baksida/framsida) + rumpa) och vader. Lättare att säga "Ben/vader"

Jaha? Han delar på Lats/Korsrygg och Traps. Ser inte varför det skulle vara konstigare?

jaosef
2008-10-02, 19:10
Jaha? Han delar på Lats/Korsrygg och Traps. Ser inte varför det skulle vara konstigare?

Det är inte konstigare. Nu har ju inte mitt träningsschema någonting att göra med denna fråga. Jag vill helt enkelt bara veta varför han delar upp det som rygg och traps. Av ren nyfikenhet.

monkeyhead
2008-10-02, 22:01
Om du är viktstabil på ditt nuvarande energiintag, ja.

Bra fart på löpningen, förresten :thumbup:

Tack så mycket :D Kul att höra!

Utav den enkla anledningen att jag anser mitt ryggpass så komplext att det bara skulle vara utmattande att köra in fler övningar där:)

burre
2008-10-02, 22:11
Om jag nu lägger till tre stycken 60 minuterspass (där jag springer ca 16 km) Cardio - i form av joggning då

16km på 60 minuter är helt äckligt snabbt. Dessutom 3ggr i veckan. Har du tävat? Pb på milen? 35min?

Bra jobb!