handdator

Visa fullständig version : Bygga!

Muaytudd
2003-06-29, 20:41
Hej alle sammans tittat på detta forum ett tag nu, verkar trevligt så här kommer min första tråd! :D

Jag har tränat mycket thaiboxning innan, men slutat för att jag inte ville tävla. Nu har jag planerat att börja med styrketräning istället.

Mitt lilla problem är att jag har lite problem med att släppa thain totalt.. förb roligt helt enkelt.

Så vad tror ni, kan man bygga någorlunda även om man kör låt oss säga två till tre timmar thai (mycket kondis) i veckan?

MVH

Muaytudd

dude
2003-06-29, 20:43
klart du kan du kan ju köra 2-3 styrkepass och dina thai pass.. hur ofta blir det thai boxning då ? 2-3 gånger i veckan eller ?

King Grub
2003-06-29, 20:44
Originally posted by Muaytudd
Hej alle sammans tittat på detta forum ett tag nu, verkar trevligt så här kommer min första tråd! :D

Jag har tränat mycket thaiboxning innan, men slutat för att jag inte ville tävla. Nu har jag planerat att börja med styrketräning istället.

Mitt lilla problem är att jag har lite problem med att släppa thain totalt.. förb roligt helt enkelt.

Så vad tror ni, kan man bygga någorlunda även om man kör låt oss säga två till tre timmar thai (mycket kondis) i veckan?

MVH

Muaytudd

Självklart! En bra kondis är bara bra för byggningen. Energin du gör av med på thai-passen måste du naturligtvis ersätta vid matbordet :eating: :eating: :eating: annars blir det inga muskler.

Muaytudd
2003-06-29, 20:44
Yes, tänkte köra vanlig thaiträning tis och tors, sparring lör. En timme åt gången.

MVH

C

King Grub
2003-06-29, 20:46
Yes, tänkte köra vanlig thaiträning tis och tors, sparring lör. En timme åt gången.

MVH

C

Enbart fördelar med det upplägget, jämför med om du hade suttit i tv-soffan istället. Muskler är till för att arbeta, och krymper inte av konditionsträning några timmar i veckan, så länge du inte ligger på någon svältdiet.

Muaytudd
2003-06-29, 20:46
Yes, införstådd med att energibehovet kommer öka avsevärt.

Ngn som har ett bra förslag på vecko schema med tanke på mina fasta thaitider?

MVH

Muaytudd

Muaytudd
2003-06-29, 21:19
hmm kanske borde säga: någon som har ngn ide hur man ska lägga ut de resterande träningsdagarna i veckan med tanke på mina fasta thai tider? :)

Upplägget när det gäller de specifika övningarna får jag ta med träningskamraten. :)

MVH

Muaytudd

dared
2003-06-29, 22:41
Thaiboxning är bland det roligaste som finns... Du kan väl köra hårt utan att tävla? Eller så härdar du sinnena o ger dig ut i ringen! :cheers:

dared
2003-06-29, 22:42
Såg att du bor i Malmö, har din klubb ngn kontakt med Larry Lindwall eller??

JAM
2003-06-30, 11:45
Ngn som har ett bra förslag på vecko schema med tanke på mina fasta thaitider?

Kanske

Må - Rygg, biceps, vader
Ti - Thai
On - Framsida lår, axlar, mage
To - Thai
Fre - Bröst, triceps, baksida lår
Lö - Thai
Sö - Välbehövlig vila

kan kanske vara något?

Pressarn
2003-06-30, 12:23
Jag hade Larry Lindwall som tränare innan, han e grym !! :hbang: :hbang: :hbang:

Fredszky
2003-06-30, 12:44
mean machine larry!:hbang:

Muaytudd
2003-06-30, 13:14
Yes han e grym!! :hbang: :hbang:

http://www.fightermag.com/bilder/tidning/2003/nr3/Omslag-150-196.jpg

Jam: Jo det testar vi!

:D

shirunai
2003-07-01, 21:57
fyfan vad kul, vill ha thai här med jag gråter för det varken finns brazilian ju-jutsu eller thai här, inte ens western boxning, bara karate,tae kwan do och ju-jutsu.....lite brottning...jag dregglar bara över kampsporter