handdator

Visa fullständig version : Nutrilett

egon
2008-09-29, 19:54
Jag har tänkt att kliva på en nutrilletdiet nästa vecka, med start måndag. Jag är 183 cm lång och väger 120 kilo. Vill gärna ha tips och liknande, har försökt att gå ner i vikt flera gånger utan större resultat, så det är väl motivationen jag saknar, men räknar med att det kommer i takt med att kilona trillar av.

Prankie
2008-09-29, 20:08
Mitt tips är skynda långsamt, är själv inte så mycket för nutrilettkur då det liknar lite väl mycket en svältdiet. Nu när du börjar med kuren tycker jag du ska planera hur du ska lägga om din kost och träning efter. Mindre steg gör det lättare att klara av också. Liten exempel kan vara
vecka 1, sluta med godis och läsk.
vecka 2, börjar promenera
vecka 3, byter ut liten del av kolhydrater i kosten mot grönsaker
osv...

Lycka till!

Krokodil
2008-09-29, 20:43
Om du kör en VLCD (Nutrilett) kommer du rasa i vikt även om du låter bli att motionera. Det svåra är just att hålla sig till bara påsarna och inte synda.

Lycka till!

Guddi
2008-09-29, 21:46
precis som Prankie skrev, se till att du har en plan på hur du ska göra när du slutar med pulvret. Det är då det blir svårt...

Bianca
2008-09-30, 13:15
varken nutrilet eller naturdiet funkar på mig, är bara mer godissugen än någonsin, bra att det funkar för andra.

hgus
2008-09-30, 15:33
Jag körde en diet med bara nutrilett i 8-9 dagar. En vecka gick bra sen fick jag en mycket obehaglig känsla av att vara "tom". Fram tills dess hade det gått riktigt bra.

Skulle jag göra om dieten igen skulle jag antingen äta en måltid om dagen eller också skulle jag gå på omväxlande nutrilett och vanlig kost. Exempelvis 5 dagar nutrilett följt av 2 dagar mat.

Lycka till!

afireinside
2008-10-01, 17:39
gick den dieten i 4 veckor.. inga problem alls med hunger eller godis sug
både shakes och bars, blanda i en dl protein pulver i vaarje shake också

mgranstedt
2008-10-02, 18:58
Jag är på andra dagen på min Nutrilettkur. Det går över förväntan eftersom jag knappt är hungrig och inte överdrivet trött heller. Jag äter Nutrilett bars till lunch och middag för att ha något att tugga på.

Jag styrketränar varannan dag med Flowin.

Som andra här tycker jag det viktigaste är vad du ska göra efter kuren, det här är bara början. Jag skulle gå så långt att säga att om du inte ändrar dina vanor efter Nutrilettkuren så är det bättre att inte genomföra den.

egon
2008-10-06, 12:58
började med vlcd idag, dock kör jag endast fyra påsar + lunch i skolan. tror inte att bara påsar hade fått mig att må så bra, utan känns bra med en schysst lunch i alla fall då jag ändå inte är någon frukostmänniska. vad har ni andra fått betala för era kartonger med nutrillet? jag betalade 199 kr för ett 25 pack på ica maxi.

TheGredde
2008-10-06, 13:31
varken nutrilet eller naturdiet funkar på mig, är bara mer godissugen än någonsin, bra att det funkar för andra.

Jag har hört att kromtabletter ska avhjälpa godissuget - kanske värt att prova om man har det problemet?

Zagrow
2008-10-06, 15:13
Kika här om du vill: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=120044

Det är min andra omgång nutrilett på 3 månader. Tappade 12KG på första omgången!!!!

Chaaarles
2008-10-06, 16:36
Jag har kört nutrilletdiet i tre etapper dom senaste två åren. Alltid kört två veckor och det svåraste är absolut dom tre första dagarna. Räkna med att du kommer gå upp ett par kilo av dom du förlorat efteråt också. Lycka till!