Visa fullständig version : Val av kosttillskott
chrille87
2008-09-27, 11:12
Har nyligen införskaffat whey 80 och micronized kreatin men på grund av plötslig ökning av finnar i hela ansiktet har jag kommit fram till att jag inte orkar ha det så,
så därför måste jag köpa någonting annat. Svårigheten är väl att det finns 100 olika att välja på så jag tänkte höra med er som har lite erfarenhet.
Krav: Viktökning
Skippa kreatinet och kör på mat och proteinpulver.
chrille87
2008-09-27, 11:17
edit: har ätit kreatin förr men aldrig haft problem med finnar...
tror det är whey 80 som spökar
Eddie Vedder
2008-09-27, 11:41
Ja nog är det troligare att vassleproteinet är acneboven, det finns tydliga samband mellan intag av mjölkprodukter och acne.
Om du märker att det verkligen påverkar din acneutveckling negativt så är ju antagligen den enda lösningen att införskaffa ett proteinpulver som inte baseras på mjölkprotein, typ ägg- eller sojaprotein.
Om det är maximal effekt på proteinsyntesn som du vill åt (och inte "bara" ett ökat proteinintag t.ex.) så är ju annars EAA utmärkt. Mindre kcal per portion men samma/bättre akuta effekt som vassleprotein för att stimulera proteinsyntes.
Ditt krav är som nämnts viktuppgång så där är ju det lägre kcalinnehållet per portion en nackdel dessvärre. Så om mer energi från mat är helt uteslutet i sammanhanget är ju ett icke mjölkbaserat proteinpulver kanske värt att satsa på?:)
AmericanDragon
2008-09-27, 11:42
Om det skulle vara något av kreatin eller whey som orsakar finnarna så lägger jag min röst på att det är whey'et. Ersätt det med EAA?
EDIT: Eddie hann före :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.