Visa fullständig version : Inspelningsbar DVD
Hej,
jag är på jakt efter en ny dvd spelare som man kan spela in på (pausa tv program osv) samt koppla till USB disk så man kan se divx osv från usb disken.
Men jag har också en digitalbox hemma och vad jag förstår så finns det sådana dvd spelare som även har digital mottagare. Men var tusan stoppar man då in programkortet så man får access till kanalerna?
Någon "teknikmänniska" här inne som har lite tips till mig på vad jag kan köpa?
Tack på förhand.
pragmatist
2008-09-26, 11:38
Hej,
jag är på jakt efter en ny dvd spelare som man kan spela in på (pausa tv program osv) samt koppla till USB disk så man kan se divx osv från usb disken.
Men jag har också en digitalbox hemma och vad jag förstår så finns det sådana dvd spelare som även har digital mottagare. Men var tusan stoppar man då in programkortet så man får access till kanalerna?
Någon "teknikmänniska" här inne som har lite tips till mig på vad jag kan köpa?
Tack på förhand.
Just det är jag ganska säker på inte går med vanliga dvd-recorders, man måste ha en särskild mediaspelare för det (t.ex. Dvico Tvix). Jag hade precis samma idé som du, men det visade sig att tillverkarna inte tyckte man skulle uppmuntra illegal nedladdning fullt så mycket. ;) Däremot brukar det funka att bränna ner divx på cd/dvd och spela upp, dock ej lagra på den interna hårddisken.
Jag är i alla fall väldigt nöjd med min Pioneer DVR-550HX, men enligt ryktet är det precis samma maskin inuti som Sonys motsvarighet, Sonyn dock något billigare.
Just det är jag ganska säker på inte går med vanliga dvd-recorders, man måste ha en särskild mediaspelare för det (t.ex. Dvico Tvix). Jag hade precis samma idé som du, men det visade sig att tillverkarna inte tyckte man skulle uppmuntra illegal nedladdning fullt så mycket. ;) Däremot brukar det funka att bränna ner divx på cd/dvd och spela upp, dock ej lagra på den interna hårddisken.
Jag är i alla fall väldigt nöjd med min Pioneer DVR-550HX, men enligt ryktet är det precis samma maskin inuti som Sonys motsvarighet, Sonyn dock något billigare.
Jag börjar förstå det nu att just via USB interfacet så kommer det inte att fungera med .VOB osv. Men den andra frågan jag har, finns det digitalkortsläsare i dvd recordern eller hur funkar det? I och med att där är digitalmottagare kan jag ju kasta min gamla boxer, men fråga är var jag stoppar i kortet för programutbudet.
pragmatist
2008-09-26, 14:21
Ja det brukar finnas plats för CA-modul på framsidan som kan acceptera ett Boxerkort. Då behöver man ingen separat digitalbox.
finns det digitalkortsläsare i dvd recordern eller hur funkar det? I och med att där är digitalmottagare kan jag ju kasta min gamla boxer, men fråga är var jag stoppar i kortet för programutbudet.
Om du INTE har behov av att bränna ner sånt du spelat in på hårddisken på en DVD-skiva, och redan har en DVD-spelare för uppspelning, så skulle nog jag råda dig att satsa på en nya digitalbox med inbyggd hårddisk istället. Men då bör du ha en med dubbla mottagare så att du kan titta på ett program samtidigt som du spelar in ett annat. Jag känner inte till nån DVD-recorder med dubbla mottagare.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.