handdator

Visa fullständig version : Amino-Pro Essential

Scarecrow
2008-09-25, 19:21
Nån som provat Star Nutritions nya Amino-Pro Essential ?
Är det bra skit? Jämfört med tex Esapro...

King Grub
2008-09-25, 19:23
Hur ser aminosyreprofilen ut?

Scarecrow
2008-09-25, 19:24
Hur ser aminosyreprofilen ut?

Aminosyror
Arginin 425 mg
Lysin 425 mg
Isoleucin 845 mg
Leucin 1750 mg
Valin 907.5 mg
Histidin 112.5 mg
Metionin 237.5 mg
Treonin 112.5 mg
Fenylalanin 137.5 mg

Sverker
2008-09-25, 19:50
Det är BCAA med tillsats av övriga EAA:confused:

Fredrik_S
2008-09-25, 20:10
Aminosyror
Arginin 425 mg
Lysin 425 mg
Isoleucin 845 mg
Leucin 1750 mg
Valin 907.5 mg
Histidin 112.5 mg
Metionin 237.5 mg
Treonin 112.5 mg
Fenylalanin 137.5 mg

Bara fram med miniräknaren då och jämföra om det är samma fördelning som Esa pro. Det är ju iallafall samma aminosyror.

EiseltUK
2008-09-25, 21:03
Bara fram med miniräknaren då och jämföra om det är samma fördelning som Esa pro. Det är ju iallafall samma aminosyror.

Inget slår EsaPro. :cool:
Vi håller på med en liten förbättring så att alla andra företag har något nytt att kopiera. :D

L-Sami
2008-09-25, 21:06
Roligt namn .. Amino (rush) (Esa) Pro Essential.

priceless
2008-09-25, 21:21
Jag har köpt min första sväng EsaPro idag så fan ta den som kommer och säger att det finns något som är bättre :P

Fairing
2008-09-25, 21:43
Inget slår EsaPro. :cool:
Vi håller på med en liten förbättring så att alla andra företag har något nytt att kopiera. :D

Hmmm.... vem har försökt kopiera Rage , KCG , Kreapyr , (+ 999produkter till)

L-Sami
2008-09-25, 21:50
Jag har köpt min första sväng EsaPro idag så fan ta den som kommer och säger att det finns något som är bättre :P

EsaPro Grape Tonic är originalet av EAA produkterna, hoppas du har beställt den the original since 2006 och smakar bra också :D

priceless
2008-09-25, 21:55
EsaPro Grape Tonic är originalet av EAA produkterna, hoppas du har beställt den the original since 2006 och smakar bra också :D

Citron faktiskt efter vad jag hört om Tonic.

Martin Löwgren
2008-10-03, 16:18
EsaPro var först så jag köper (stödjer) dem *flex* Alla andra är bara wannabes.

priceless
2008-10-03, 17:08
Jag älskar mitt EsaPro.. kärlek.

ChrisDEFC
2008-10-03, 17:43
Jag älskar mitt EsaPro.. kärlek.

jag med om man bortser från smaken.

priceless
2008-10-03, 17:51
jag med om man bortser från smaken.

Jag tycker inte det är nå äckligt längre och jag har bara druckit det typ en vecka. Men dock så har jag ju citron och inte grape + att jag har i 1dl fanta free & 1 halv dl dextropur och det gör väl en hel del för smaken så.

priceless
2008-10-03, 17:52
Jag skulle dock vilja veta exakt vilka 'förändringar' ni känner av ni som använder EsaPro? Vad gäller uthållighet, muskeltillväxt och svullnad osv.

Slartibartfast
2008-10-03, 18:00
Jag skulle dock vilja veta exakt vilka 'förändringar' ni känner av ni som använder EsaPro? Vad gäller uthållighet, muskeltillväxt och svullnad osv.

Du tror faktiskt nån kan peka på nåt sånt?

Jag tror du överskattar kosttillskottens inverkan ganska rejält.

priceless
2008-10-03, 18:31
Du tror faktiskt nån kan peka på nåt sånt?

Jag tror du överskattar kosttillskottens inverkan ganska rejält.

Ja någon lär väl ha en smärre aning om vad EsaPro gör mer än vad som står i själva 'beskrivningen'? Annars kan jag ju lika gärna dricka vatten innan träningen om inverkan är noll.

Per B
2008-10-03, 20:25
Ja någon lär väl ha en smärre aning om vad EsaPro gör mer än vad som står i själva 'beskrivningen'? Annars kan jag ju lika gärna dricka vatten innan träningen om inverkan är noll.

Du kommer aldrig kunna säga vad EAA har bidragit till vad gäller din muskeltillväxt, utan du får helt enkelt lita på studierna som visar att proteinsyntesen stimuleras kraftigt vid intag av EAA.

ChrisDEFC
2008-10-03, 21:25
Jag tycker inte det är nå äckligt längre och jag har bara druckit det typ en vecka. Men dock så har jag ju citron och inte grape + att jag har i 1dl fanta free & 1 halv dl dextropur och det gör väl en hel del för smaken så.

ja men då kan du väl inte säga nått om just esapron du kör ju värsta mixen för att slippa smaken =) hehe. testa en portion nån dag utan dina extra grejer och "njut". jag blanadar numer alltid med rage även om rage ska tas 30min före och esapro precis före så kompromissar jag och tar allt ca 15min före passet, då är det inga problem men idag skulle jag va opti och tog goda rage 30min före och vidriga esapro precis före träning, inget jag tänkt göra om =) jag har åxå citron. tror och hoppas att eiselt en vacker dag kommer styra upp smaken...

priceless
2008-10-03, 21:29
ja men då kan du väl inte säga nått om just esapron du kör ju värsta mixen för att slippa smaken =) hehe. testa en portion nån dag utan dina extra grejer och "njut". jag blanadar numer alltid med rage även om rage ska tas 30min före och esapro precis före så kompromissar jag och tar allt ca 15min före passet, då är det inga problem men idag skulle jag va opti och tog goda rage 30min före och vidriga esapro precis före träning, inget jag tänkt göra om =) jag har åxå citron. tror och hoppas att eiselt en vacker dag kommer styra upp smaken...

Tror du inte jag smakat med bara esapro & vatten? ;P Det var ändå inte SÅ illa som jag trodde att det skulle vara efter att ha hört allas kommentarer.

ChrisDEFC
2008-10-03, 22:00
Tror du inte jag smakat med bara esapro & vatten? ;P Det var ändå inte SÅ illa som jag trodde att det skulle vara efter att ha hört allas kommentarer.

om du nu var intresserad av vad jag trodde så trodde jag att du testat det en gång sen isett att det va lite halvsvårt att få ner och därefter blandat det med massa grejer. men spekulationer om hur andra beter sig som man aldrig träffat är iofs att vara ute på hal is utan vatten på sin kvarn.

Durre
2008-10-03, 22:04
Annars kan jag ju lika gärna dricka vatten innan träningen om inverkan är noll.
Ja du kan nästan lika gärna dricka vatten, det är ett kosttillskott som gör att man kanske känner sig lite optimalare, enligt stuider så ska det ge en viss effekt men omöjligt att veta hur bra effekt, ja alltså man kan inte kolla på en muskel: Jafan tacka vet jag esapro! :)

messier11
2008-10-04, 09:53
Jag är också ytterst tveksam om den praktiska effekten av eaa(använder det dock:D )men det "känns" ju optimalt och det ska man inte underskatta, det är ju inte så dyrt heller

ChrisDEFC
2008-10-17, 23:38
Nån som provat Star Nutritions nya Amino-Pro Essential ?
Är det bra skit? Jämfört med tex Esapro...

förresten någon som kommit fram till något om frågan tråden handlade om? är det typ samma som esapro eller vad skiljer? priset är ju typ ingen skillnad om man slår ut det/g.

MrBulk
2008-10-18, 06:37
Amino-Pro kostar 600:-/KG
EsaPro kostar 397:-/KG
Amino Rush kostar 436:-/KG

Så det är ju betydligt dyrare med Amino-Pro.

ChrisDEFC
2008-10-18, 10:48
Amino-Pro kostar 600:-/KG
EsaPro kostar 397:-/KG
Amino Rush kostar 436:-/KG

Så det är ju betydligt dyrare med Amino-Pro.

esa pro här i forumet ligger på 506,6kr/kg
amino-pro kostar 600,4kr/kg

sen kan man ju väga in att någon som köper det för första gången kanske tycker det är bra att förpackningen på aminopro är mindre så man kan testa till ett billigare pris. men för egen del blir det nog fortsättningsvis esa-pro men kommer nog testa amino-pro åxå för att se om smaken är behagligare fast dom jobbar väl på bättre smak på esa-pro:n åxå om jag inte är helt felinformerad.

Khyron_
2008-10-18, 11:23
esa pro här i forumet ligger på 506,6kr/kg
amino-pro kostar 600,4kr/kg

sen kan man ju väga in att någon som köper det för första gången kanske tycker det är bra att förpackningen på aminopro är mindre så man kan testa till ett billigare pris. men för egen del blir det nog fortsättningsvis esa-pro men kommer nog testa amino-pro åxå för att se om smaken är behagligare fast dom jobbar väl på bättre smak på esa-pro:n åxå om jag inte är helt felinformerad.

Tror inte folk köper sin ESAPRO här när de kan få den 100:- billigare på andra webbshopar.

ChrisDEFC
2008-10-18, 11:33
Tror inte folk köper sin ESAPRO här när de kan få den 100:- billigare på andra webbshopar.

kanske bara jag som är så :smash:

Depzon
2012-08-31, 12:47
Ja, jag får då i alla fall inte upp burken. Tror jag har fått bort all plast runt omkring, vilket tog ett tag. Jag har skruvat med hjälp av en grov handduk, med all min djuriska kraft, men gick bet. Har även försökt slita av det, utan resultat.

raddum
2012-08-31, 16:32
fick hem min amino-pro esential nyss, saatan va god den var