handdator

Visa fullständig version : VLC-Diet. Normalt att stå still i vikt? Tips på förbättringar?!

YuKE
2008-09-25, 16:46
Japp, en till sådan tråd.*gah!*

Men Undrar om det är normalt att stå still i vikt så länge som jag gjort nu.

Stat:
Man 22år
180cm och 118kg (startvikt)

Kör nutrilett diet. Och såhär ser min vecka ut:

Måndag: Innebandy-träning 2timmar
Tisdag: 1timmes poweryoga
Onsdag-Lördag: 1-1.5 timmes rask promenad.

Maten består av 6påsar nutrilett per dag. Och Vissa kvällar( Inte alla) blir det en burk tonfisk i vatten alt. en liten burk majs.
1dag i veckan så blir det ett vanlig mål mat. Men det ligger sällan över 600kcal.

Efter ca 2-2.5 vecka så hade jag gått ner 6-7kg. Och nu den senaste veckan så har jag stått still på 111kg.

Finns det något jag kan göra föra att påskynda förbränningen?! Koffeintabletter eller något annat "snabba-på"-piller.

En jobbarkompis snackar bara om att jag ligger i "hamstrings"-läge. dvs att kroppen hamstrar allt och lagrar istället.

Hur mycket är normalt att gå ner? 0.5-1kg / veckan?!
Jag tycker ju att jag borde "rasa" i vikt då jag rör mig 6av 7 dagar.

Enl. livsmedelsverket så "bör" man ju inte hålla på med kuren längre än 3-4veckor. Men ska jag vara ärlig så mår jag mycket bättre nu än innan jag började med den. Finns det något som hindrar mig att fortsätta med den om jag äter normal mat var-annan/tredje dag och fortfarande mår bra?

Blev mycket på en gång nu.
Tackar för svar i förhand.
Mvh YukE

jaosef
2008-09-25, 17:58
Hur snabbt man går ner i vikt beror helt på hur stort kalori-underskott du ligger på.
I början kan man tappa mycket vätske-vikt och därför ger det stor skillnad på vågen.
Om du tränar 6 dagar i veckan, men äter mer än du förbränner, kommer du inte att gå ner i vikt.

I övringt - snälla, använd sökfunktionen. Det finns MÅNGA sådana här trådar.

Spene
2008-09-25, 18:22
Förbränner kroppen mer energi än du stoppar i dig så kommer du bränna fett. Är så enkelt. Sedan kan små skillnader på vågen bero på mycket. Kör på, precis som du gör nu, och skippa vågen i ett par veckor, så ska du se att det har hänt något. Under premissen att fortsätter att ligga på ett stort kaloriunderskott.

Krokodil
2008-09-25, 19:24
Japp, en till sådan tråd.*gah!*

Men Undrar om det är normalt att stå still i vikt så länge som jag gjort nu.

Stat:
Man 22år
180cm och 118kg (startvikt)

Kör nutrilett diet. Och såhär ser min vecka ut:

Måndag: Innebandy-träning 2timmar
Tisdag: 1timmes poweryoga
Onsdag-Lördag: 1-1.5 timmes rask promenad.

Maten består av 6påsar nutrilett per dag. Och Vissa kvällar( Inte alla) blir det en burk tonfisk i vatten alt. en liten burk majs.
1dag i veckan så blir det ett vanlig mål mat. Men det ligger sällan över 600kcal.

Efter ca 2-2.5 vecka så hade jag gått ner 6-7kg. Och nu den senaste veckan så har jag stått still på 111kg.

Finns det något jag kan göra föra att påskynda förbränningen?! Koffeintabletter eller något annat "snabba-på"-piller.

En jobbarkompis snackar bara om att jag ligger i "hamstrings"-läge. dvs att kroppen hamstrar allt och lagrar istället.

Hur mycket är normalt att gå ner? 0.5-1kg / veckan?!
Jag tycker ju att jag borde "rasa" i vikt då jag rör mig 6av 7 dagar.

Enl. livsmedelsverket så "bör" man ju inte hålla på med kuren längre än 3-4veckor. Men ska jag vara ärlig så mår jag mycket bättre nu än innan jag började med den. Finns det något som hindrar mig att fortsätta med den om jag äter normal mat var-annan/tredje dag och fortfarande mår bra?

Blev mycket på en gång nu.
Tackar för svar i förhand.
Mvh YukE
Om du ligger på 6 påsar/dag borde du gå ner 1-1,5kg/vecka cirkus. Sluta väg dig så ofta är mitt tips. 3-4 veckor är rekommendationen från SLV men jag vet många (jag själv t.ex.) som levt mycket längre på uteslutande VLCD och mått utmärkt.

Guddi
2008-09-25, 21:42
Du kan lungt köra på din VLCK diet i några veckor till med den vikten du har nu. Häng inte upp dig på vågen, ta mått över magen, bröst, lår etc. Bilder med kamera varje vecka är också ett bra sätt. Det är normalt att vikten ligger still i någon vecka för att sen börja sjunka igen, ingen som vet riktigt varför men så är det :)

afireinside
2008-09-26, 03:24
grattis du går allafall ner och jag äter/dricker bara 3 om dagen......

YuKE
2008-09-26, 09:37
Att äta 3st påsar om dagen är på tok för lite. Då får man bara i sig 33% av dagens vitamin&mineralintag.

3påsar om dagen kan inte vara mera än 300-350kcal. Det borde nästan dina inre organ göra av med bara
genom att fungera.

Ska sluta väga mig lika ofta och fortsätta med motionen. Mår tipp topp iallafall, och det ser jag som det viktigaste. Viktnedgången är bara en stor bonus.

afireinside
2008-09-26, 22:14
Att äta 3st påsar om dagen är på tok för lite. Då får man bara i sig 33% av dagens vitamin&mineralintag.

3påsar om dagen kan inte vara mera än 300-350kcal. Det borde nästan dina inre organ göra av med bara
genom att fungera.

Ska sluta väga mig lika ofta och fortsätta med motionen. Mår tipp topp iallafall, och det ser jag som det viktigaste. Viktnedgången är bara en stor bonus.

Jag menade 1 drink med 35g extra prot + 2 nutrilett bars BAAAAMMM 700 kcl