handdator

Visa fullständig version : Byggande fotbollsspelare

The Striker
2008-09-24, 22:19
Hej

Jag är en fotbollsspelare som är alldeles för tunn, måste bygga på mig mer muskler. Utöver detta måste jag även få bättre kondition. Så har mycket träning framför mig.

Den första tiden är blir det mestadels bara styrketräning innan jag i oktober går över till både kondition och styrketräning.

Jag har ingen större kunskap om detta med kosttillskott och man får ju beslutångest varje gång man går in på en sajt för det finns så mycket olika produkter i alla möjliga prisklasser.

Men detta har jag tänkte att satsa på nu iaf

GAINER Fuel från Twinlab efter träning
Sport Meal från WNT som måltidsersättere (Har mycket jobb och svårt att hinna laga alla den mat som kan behövas)
Kreatin
Amino tabs (får man gratis på köpet)

Är jag helt ute och cyklar eller har ni något annat upplägg. Eller ska jag strunta i Sport Meal och köra på nattprotein istället?

Synpunker välkomnas :)

The Striker
2008-09-25, 01:10
Blir nog detta istället :)

GAINER Fuel från Twinlab
Slow Protein från Fairing till natten
Amino Tabs
Kreatin

Sen kan jag utöka till Sport Meal när träningen trappas upp ytterligare i slutet av november/december.

Elfsberg
2008-09-25, 10:29
Synpunker välkomnas :)

Skit i kosttillskotten och lär dig äta mat som folk. Du är tunn därför att du äter som en tunnis.

Som exempel så brukar två eller tre rostade brödskivor med valfritt pålägg hamna på 300-350 kcal, ungefär lika mycket som en gainer. Kom inte med nått snack om att du inte har tid att laga mat du får helt enkelt ta tid tid om du tycker det är värt något. Och varför ska det vara så krångligt att laga mat? Vet du inte vad ett mellanmål är? Ät större och fler portioner så slipper du krångla med sånt också.

The Striker
2008-09-25, 12:38
Bara för att jag skriver att jag för för tunn så innebär ju inte det att jag är tunn. Jag behöver bli starkare i kroppen, explosivare och uthålligare.

Att ta tillskott som fotbollsspelare är inget fel i det och ditt inlägg säger mig lika mycket som detta -------------------.

Min fråga var inte om jag ska äta mat eller inte. Klar jag ska äta mat. Min fråga var helt enkelt om dessa tillskott passade mitt syfte, vilket jag tror det gör med tanke på hur få svar man fått.

Nattprotien är helt underbart att ta före man går och lägger sig och man sover extra bra. En gainer tror jag nog är bättre för mig än en rostat macka.

Kom nu inte med fler föreläsningar om att äta som folk. Om du bara visste hur folk åt nu för tiden......

Handcuff
2008-09-25, 12:44
Att ta tillskott som fotbollsspelare är inget fel i det och ditt inlägg säger mig lika mycket som detta -------------------.

Min fråga var inte om jag ska äta mat eller inte. Klar jag ska äta mat. Min fråga var helt enkelt om dessa tillskott passade mitt syfte, vilket jag tror det gör med tanke på hur få svar man fått.

Ja fast tillskotten kommer inte göra något som maten inte gör - tvärtom så kommer du missa massa saker som inte går att få i sig via tillskott. Men visst kan du dricka en gainer istället för mat, men tro inte att det finns några fördelar (förrutom att det är smidigt då man inte har tid eller ork svänga ihop käk..) snarare nackdelar.

Och frågar man så riskerar man att få svar. Man kan inte välja vilka svar man ska få..bättre att inte fråga då om man redan bestämt sig. *popcorn*

mjukglass
2008-09-25, 12:47
Skit i kosttillskotten och lär dig äta mat som folk. Du är tunn därför att du äter som en tunnis.

+1

King Grub
2008-09-25, 12:50
Det här är kosttillskottsforumet. Har ni inget annat att skriva än "ät mat" när någon frågar om kosttillskott, så befinner ni er i fel forumdel.

The Striker
2008-09-25, 12:53
Och frågar man så riskerar man att få svar. Man kan inte välja vilka svar man ska få..bättre att inte fråga då om man redan bestämt sig. *popcorn*

Jag har bestämt mig för att jag ska ha tillskott, men inte vilka. Det var därför jag skrev i detta forum :)

Ja fast tillskotten kommer inte göra något som maten inte gör - tvärtom så kommer du missa massa saker som inte går att få i sig via tillskott. Men visst kan du dricka en gainer istället för mat, men tro inte att det finns några fördelar (förrutom att det är smidigt då man inte har tid eller ork svänga ihop käk..) snarare nackdelar.

Som sagt. Klart att jag ska käka mat. Men om man åker till gymmet vill jag ju ha något direkt på plats och inte behöva vänta 45 minuter innan jag kommer hem och sedan börja laga mat?

Alltså. Något direkt på plats och sedan laga käk när man kommer hem.

kalle_banan
2008-09-25, 15:46
Mitt råd:
Ta EAA på tom mage före gympassen, ta en gainer eller protein efter gymmet och mat när du kommer hem.
Kring fotbollen äter du mat 60-90 minuter före och avslutar med gainer/protein.
Ta kreatinet precis som man ska.

Om du söker extra energi/fokus/styrka kan du köpa rage eller en liknande produkt, var försiktig om du är känslig för koffein dock.

50cent
2008-09-25, 21:12
gainer+kreatin(kanske lite omega3 och multi om du känner att du behöver det) skulle passa dig bra, krångla inte till det annars är det lätt att det blir för mycket kosttillskott och mindre fokus på träning och riktig mat

The Striker
2008-09-26, 17:27
Tack för de senaste två inläggen. Kör på endast gainer, kreatin och slow protein till natten.
Har lite bakepro hemma så nu blir det att baka lite proteinbröd :)