Visa fullständig version : Creatine Monohydrate?
Tänkte beställa det här: *tog bort länk eftersom man inte får länka såg jag nu (det är iaf ett erbjudande med Gainer Pro och Creatine Monohydrate)*
Jävligt bra erbjudande. Frågan jag vill ha svar på är vad Creatine Monohydrate är för någonting. Kreatin vet jag vad det är, frågan kan väl snarare ställas: Behöver man ens det? Räcker det inte med Gainer Pro?
Sen står det att man ska ta 4 skopor per dag första 5 dagarna, varför? Låter ju som slöseri om man redan äter vanlig husmanskost ordentligt istället. Borde väl räcka att endast inta det efter träning? Och kanske före? Gainer Pro:et alltså. Jag behöver väl ungefär 1.2g/kg protein för min kropp på 57kg. Dock är jag Ectomorph och jag vill helt enkelt se om det blir bättre med kosttillskott. Har bara gått upp 2kg på närmare 2 månaders träning, medan en polare har det gått bättre för, är väl som vanligt individuellt antar jag, men vill ändå testa.
Sen har jag hört "Man kan bara gå upp 1kg muskler per år". Vad menar man med det? Är det 1kg muskler i styrka och 10kg i volym?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194
kreatin= creatine monohydrate. monohydrat är den vanligaste formen av kreatin (och billigaste)
känns som att du rör ihop protein med kreatin- de är två vitt skilda saker
Sen har jag hört "Man kan bara gå upp 1kg muskler per år". Vad menar man med det? Är det 1kg muskler i styrka och 10kg i volym?
det där förstår jag inte.
Och man kan gå upp mer än ett kilo muskler per år, garanterat
Ehh.. Jag vet inte vad jag menade. Vill snarare veta vad folk som säger så menar. Jag menar, jag har ju gått upp 2kg på en niondels år ungefär, så vad snackar folk om? Är det 1kg muskelstorlek eller wtf?
En fråga till: Jag sitter rätt mycket vid datorn eftersom jag för tillfället är arbetslös. Känns som att musklerna blir lätt förtvinade tills nästa träning, iaf i början tills jag kommer igång med passet och då orkar jag mer. Frågan är bara om de kan växa i synlighet trots stillasittandet?
JärnJane
2008-09-22, 22:53
Ehh.. Jag vet inte vad jag menade. Vill snarare veta vad folk som säger så menar. Jag menar, jag har ju gått upp 2kg på en niondels år ungefär, så vad snackar folk om? Är det 1kg muskelstorlek eller wtf?
En fråga till: Jag sitter rätt mycket vid datorn eftersom jag för tillfället är arbetslös. Känns som att musklerna blir lätt förtvinade tills nästa träning, iaf i början tills jag kommer igång med passet och då orkar jag mer. Frågan är bara om de kan växa i synlighet trots stillasittandet?
Ja det är ju när du vilar som musklerna växer, inte under självaste träningen, då stimulerar du bara musklerna så de ska fatta att det är bäst att plussa lite till nästa gång :)
och volym mäts inte i kg, hur får du ihop det?! ;)
volym mäts i volym tex kubikcentimeter. och vikt kan mätas i tex kilo, hekto, gram...!
Så om du lägger på dig ett kilo muskler, så ser det lika mycket ut som en söndagsstek du köper på ica. vet inte vad kött har för densitet så det är svårt att ange den volym som 1 kg muskler tar upp. Förstår du?
Eddie Vedder
2008-09-23, 04:13
Ja det är ju när du vilar som musklerna växer, inte under självaste träningen, då stimulerar du bara musklerna så de ska fatta att det är bäst att plussa lite till nästa gång :)
Det är skillnad på vila och vila. Noramaktivt liv är positivt för återhämtningen. Total inaktivitet snarare negativt, inget är mer katabolt än fysisk inaktivtet.
Nu tror jag inte det gäller trådskaparen även om denne mestadels sitter framför datorn. Lite mer än så sysslar man ju oftast med under en dag. Men faktum kvarstår att mer absolut inte är bättre när det kommer till "vila".
Helt stillasittande liv utanför gymmet kan sanolikt ha mer negativ påverkan på återämhtning än lite promenerande och hushållsarbetande t.ex.
Det är skillnad på vila och vila. Noramaktivt liv är positivt för återhämtningen. Total inaktivitet snarare negativt, inget är mer katabolt än fysisk inaktivtet.
Nu tror jag inte det gäller trådskaparen även om denne mestadels sitter framför datorn. Lite mer än så sysslar man ju oftast med under en dag. Men faktum kvarstår att mer absolut inte är bättre när det kommer till "vila".
Helt stillasittande liv utanför gymmet kan sanolikt ha mer negativ påverkan på återämhtning än lite promenerande och hushållsarbetande t.ex.
Aa, det kan man ju förstå. Alltså, jag sitter ju inte helt 24/7 vid datorn så att säga, jag går ju ut då och då, handlar kanske. Cyklar runt lite.
Frågan kvarstår dock: Behöver jag både Gainer Pro och kreatinet när jag tränar? Det borde ju räcka med vanlig husmanskost plus Gainer Pro (som är proteinpulvret som jag har förstått det)?
King Grub
2008-09-23, 15:45
Du behöver inte kreatin för att träningen skall ge resultat. Däremot kan du inte få kreatineffekten från mat, om du är ute efter den. Kreatin förändrar muskeln på cellnivå, och det finns inte kreatin nog i maten för den effekten.
Fredrik_S
2008-09-23, 16:21
Frågan kvarstår dock: Behöver jag både Gainer Pro och kreatinet när jag tränar? Det borde ju räcka med vanlig husmanskost plus Gainer Pro (som är proteinpulvret som jag har förstått det)?
I sådanfall så räcker det med kreatin och vanligt husmanskost då Gainer Pro består av proteinpulver(torkad produkt från mjölk) och maltodextrin(kolhydratpulver) vilket tillsammans inte är något annat är pulveriserad mat.
Kreatin däremot som King Grub precis skrev går inte att få i sig i stora mängder från vanligt husmanskost.
Okej. Men finns det inte nån risk att jag överdoserar på något vis om jag tar både Gainer Pro och lite kreatin efter ett träningspass? Måste jag ta kreatin under vilodagarna för att man ska se extra resultat?
Okej. Men finns det inte nån risk att jag överdoserar på något vis om jag tar både Gainer Pro och lite kreatin efter ett träningspass? Måste jag ta kreatin under vilodagarna för att man ska se extra resultat?
men om det inte är samma sak hur ska du kunna överdosera om du kombinerar?
Ungefär som att fråga: om jag äter en apelsin ihop med mitt äpple överdoserar jag då äpple?
Det står väl på din burk kreatin hur du ska använda den?
Varje dag är att föredra- men förvänta dig inga synliga resultat på en gång.
Hehe, okej. Tackar för svar. Tar och beställer det där, sen får man se vad som händer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.