Visa fullständig version : proteintollskott + ung ålder
Hejsan jag funderar på att börja ta whey80 då polare har använt de ett tag o tyckt de varit bra de är dock ett par år äldre än mig. Tränar rätt så seriöst sedan 4-5 månader tillbaka, 4-5 pass i veckan stenhård styrketräning. Använder rage just nu o tycker de funkar riktigt bra. Men läste på whey's egna förpackningar att det kan vara dåligt att dricka de när man är under 18år då de kan störa växten.
Försökte söka efter detta men hitta inget riktigt svar.
ps 17 år själv just nu.
AmericanDragon
2008-09-21, 21:58
Varför skulle det finnas en magisk gräns vid 18 år? Som om alla människor utvecklas likadant och precis lika fort så man kan säga att vid en viss ålder är det okej?
Ännu mer ironiskt är väl ett påstående att något som protein (http://sv.wikipedia.org/wiki/Protein) skulle störa växten. Du vet väl att det är whey i t ex mjölk?
För att svara på din fråga: Du kan dricka whey utan bekymmer.
Lär knappast störa växten:/ jag kör också med kosttillskott gainer pro och det enda negativa jag har märkt är att jag har fått en ganksa stor ökning av finnar:/ vet dock inte om det beror på det eller den ökade träningsfrekvens eller att jag helt enkelt växer är 17 så borde inte bero på det. Men varför dem har 18-års gräns tror jag beror på att det säkert skullle vara vanligt bland unga nybörjare som ska överdosera kosttillskott och tror att dem kommer bli biffar på en månad;)
Varför skulle det finnas en magisk gräns vid 18 år? Som om alla människor utvecklas likadant och precis lika fort så man kan säga att vid en viss ålder är det okej?
Ännu mer ironiskt är väl ett påstående att något som protein (http://sv.wikipedia.org/wiki/Protein) skulle störa växten. Du vet väl att det är whey i t ex mjölk?
För att svara på din fråga: Du kan dricka whey utan bekymmer.
Det där om 18årns grejen har jag läst från deras egen anvisning =).
Själv så tycker jag det bara verkar positivt då som du säger de inhåller protien även rätt mkt mineraler osv. men tack för svaret =)
AmericanDragon
2008-09-21, 22:04
jag kör också med kosttillskott gainer pro och det enda negativa jag har märkt är att jag har fått en ganksa stor ökning av finnar:/
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113313
Proteinpulver är helt naturligt och ofarligt. Det är mjölkprotein i pulverform inget annat, möjligtvis lite mjölksocker, fett, färgämnen och aromer också.
nej det är säkerligen inte farligt.
Rage innehåller så mycket mer som skulle kunna vara skadligt än vad ett vassleprotein gör.
hellre att du använder en gainer än ett proteinpulver.
dvs vassle+ maltodextrin
Och min åsikt är att det är totalt onödigt att knapra kostillskott i början av sin styrketräningskarriär
nej det är säkerligen inte farligt.
Rage innehåller så mycket mer som skulle kunna vara skadligt än vad ett vassleprotein gör.
hellre att du använder en gainer än ett proteinpulver.
dvs vassle+ maltodextrin
Och min åsikt är att det är totalt onödigt att knapra kostillskott i början av sin styrketräningskarriär
Mjo tänkte lite så själv =) har dock tränat ett 8-9 månader anser dock själv bara att 4-5 varit riktigt seriösa men får tacka för alla svar. Kommer inte direkt överdosera det för jag förväntar mig inte magiska grejor, Får kanske börja med en journal som mina polare gjort anser själv att jag ligger på rätt bra vikter men tack tack.
Flygplan
2008-09-21, 23:38
Lite off topic. Jag tycker inte att du ska köpa en färdiggjord gainer som någon skrev. Köp proteinpulver och maltsocker för sig. Det blir billigare.
Mjo tänkte lite så själv =) har dock tränat ett 8-9 månader anser dock själv bara att 4-5 varit riktigt seriösa men får tacka för alla svar. Kommer inte direkt överdosera det för jag förväntar mig inte magiska grejor, Får kanske börja med en journal som mina polare gjort anser själv att jag ligger på rätt bra vikter men tack tack.
4-5 månader riktigt seriöst var juh kanske inte oändligt mkt, med seriös avser kcal räkning ? ingen alkohol ?
Men jag ser dock inget fel med protein efter träning, enkelt sätt att fylla behovet för stunden för att sedan sticka hem och äta. *popcorn*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.