Visa fullständig version : Tortillas
Tjena, ska göra tacos tänkte jag med massssa grönsaker å gotti till familjen. Men hur nyttiga e tortillas egentligen eller e taco chipsen bättre? Kan jag inte tänka mig iaf...
Hur brukar ni äta?
Om du med tortilla menar de mjuka majs/vetebröden så är de åtminstone väldigt mycket mer energifattigare än tacochipsen.
Sen tycker jag själv att de är godare än tacochips (nachos?) så jag hade då kört på tortillas. Dock brukar ju nachos vara jättebilligt på t ex Willys och då kan du ju köra på båda sorterna.
Om du med tortilla menar de mjuka majs/vetebröden så är de åtminstone väldigt mycket mer energifattigare än tacochipsen.
Sen tycker jag själv att de är godare än tacochips (nachos?) så jag hade då kört på tortillas. Dock brukar ju nachos vara jättebilligt på t ex Willys och då kan du ju köra på båda sorterna.
okey, men kan man typ ... jämföra tortillas bröd med typ vanligt vitt basmats ris? Asså, e de typ samma näring coh snabba kolhydrater?
Ät det som familjen tycker är godast, förpackningarna för tortillas brukar iofs inte vara så stora så du kan ha både tortillas och skal/chips etc.
Härlig optinoja.
När det är tacos är det bara köra ju!
Sen för att svara på din fråga skulle jag lätt välja tortillas!
okey, men kan man typ ... jämföra tortillas bröd med typ vanligt vitt basmats ris? Asså, e de typ samma näring coh snabba kolhydrater?
var det inte du som ville gå upp i vikt? varför ens oroa sig över ett sådant moment i sådana fall? Finns fullkorns wraps kör på det om du vill ha lägst GI.
var det inte du som ville gå upp i vikt? varför ens oroa sig över ett sådant moment i sådana fall? Finns fullkorns wraps kör på det om du vill ha lägst GI.
Har redan gått upp endel, å du vet väl inte vad jag äter i övrigt om dagarna.
Har redan gått upp endel, å du vet väl inte vad jag äter i övrigt om dagarna.
Ursäkta varför attityden? jag gav dig ett bra och gott förslag.
Larsson85
2008-09-20, 16:16
Tortillas är ju superbra mat. Jag får sällan i mig så mycket grönsaker som när jag gör tortillas, säkert hälften är ju grönsaker.
Alfred Nobel
2008-09-20, 16:29
Jag gör burritos med tortillabröd, köttfärs, salsasås, guacemole, isbergsallad, tomat, jalepno, lök, ost och gräddfil. Allt i kronologisk ordning :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.