handdator

Visa fullständig version : Vad behöver jag?

Mäthz
2008-09-17, 15:32
Hejsan.

Jag har tränat rätt mycket och länge tidigare i mitt liv, både kampsport och gym.
Så jag är inte total nybörjare.

Men då jag har tränat tidigare har jag bara kört på lättare vikter med fler repetitioner för att behålla en smalare och spänstigare kroppsbyggnad som passar bättre till kampsport osv.

Men nu håller jag inte på med kampsport nå mer, och nu vill jag köra mer åt bodybuilding hållet.
Kanske inte helt extremt i början, men vill iaf börja gå upp rätt mycket i muskel massa.

Tränar på gym ca 5 dagar i veckan.

Och jobbar som byggjobbare vilket är ett relativt tungt arbete så får även en del träning där.

Så vad behöver jag då, gainer, protein pulver, creatin osv osv?

Jag har verkligen noll koll på kosttillskot, har adrig andvänt sånt förut.

Det jag vill är att gå upp i muskemassa. Ork och energi har jag rätt mycket, och fett är jag inte intresserad av att lägga på mig.
Visserligen har jag rätt bra förbränning och väldigt svårt för att bli tjock så det är väll ingen fara.

Vad säger ni, vad ska jag satsa på?

JakeTheSnake
2008-09-17, 17:14
Köp gainer och kreatin det funkar bra för mej och är relativt billigt. Sen finns det ju massor med bra kostillskott som till exempel rage (har inte testat men verkar många tycka är bra). Läs lite på forumet och se vad du fastnar för. Finns massor med trådar om olika kosttillskott.
Sen om du vill bygga nån massa så måste du ju lägga på dej lite fett. Du måste ligga på KCAL+ för att bygga muskler. Sen kan du ju bara deffa bort fettet sen.

PS. Du behöver ju inte träna lätt bara för att du håller på med kampsport.

Sniggel
2008-09-17, 20:02