handdator

Visa fullständig version : Hållbarhet på tonfisk.

Henke
2003-06-26, 13:39
Var å handlade igår och hittade 1.7 kilos burkar med tonfisk, lite mycket att äta på en gång, så det jag undrar över är hur länge den håller i öppnat tillstånd, om man byter förpackning och lägger över den i burk med lock och fövarar i kylen.

MVH

gasoliner
2003-06-26, 13:45
Det funkar att frysa den( i småpåsar då..),gjorde jag förra året då jag kom över ett parti mkt billigt. :thumbup:

subliminal
2003-06-26, 16:15
Originally posted by Henke
Var å handlade igår och hittade 1.7 kilos burkar med tonfisk, lite mycket att äta på en gång, så det jag undrar över är hur länge den håller i öppnat tillstånd, om man byter förpackning och lägger över den i burk med lock och fövarar i kylen.

MVH

Vad kostade burken och var fanns den att köpa? Alltid intressant med billiga proteinkällor. :eating:

GhostFace
2003-06-26, 16:54
Originally posted by Henke
MVH

Det var väl ingen tonfisk m olja får jag hoppas ?

Henke
2003-06-27, 07:36
Bra idé Gasoliner, ska frysa in dem i portionsförpackningar tror jag.

Köpte dem på Willys, kostade 59:-, de vfanns i både vatten och olja, såg förresten att den totala vikten var 1,7 kilo, det var endast 1,4 kilo fisk i. Men det är hyffsat billigt iallafall tycker jag.

MVH

gasoliner
2003-06-27, 07:40
Thats the way to go! ;)